JEG KOM INN


En veldig fornøyd frøken som fikk svar på studiesøknaden sin.
Jeg kom inn på sykepleie i Sandvika :mrgreen:
Det var 2300 søkere og 30 plasser. Med andre ord 1,3 prosent sjanse for å komme inn.

For noen år siden hadde jeg sett på det som et nederlag å skulle gjøre et karrierebytte. Ikke minst å skulle begynne å studere igjen som 25 åring! Heldigvis har jeg vokst og blitt mer trygg på meg selv de siste årene. Når jeg innså at jeg ikke var helt fornøyd med det jeg driver med nå og at jeg savnet å pleie noen etter at mamma gikk bort, var jeg ikke i tvil. Jeg vet at jeg er min egen lykkes smed og at jeg må følge hjertes røst. Jeg er selv ansvarlig for å gjøre livet best mulig og jeg tror absolutt at sykepleie kan være det perfekte yrket for meg. Å skulle jobbe med mennesker, hjelpe andre og gjøre en nytte, er akkurat det jeg ønsker.Jeg gleder meg allerede til første studiedag 11 august!

Kristine  ♥

31 kommentarer
    1. Igjen, tusen hjertelig takk dere. Blir så utrolig rørt og glad av å lese ordene deres. Takk takk og god klem til dere alle sammen <3

    2. Linda:
      Jeg vet at for andregangssøkere så var gjennomsnittet rundt 51 poeng. For førstegangsøkere pleier det å være noe mindre.
      Men jeg vet at det er mye lettere å komme inn på andre sykepleieskoler. Akkurat i Sandvika er snittet veldig høyt pga den lille klassen.
      Lykke til med studiene Linda 🙂

    3. Gratulerer så masse!! Kan tenke meg du passer utmerket til å vere sjukepleier, masse dyrekjøpt erfaring har du jo… men du har et genuint godt hjerte har eg inntrykk av! Og masse omtanke for andre 🙂 Masse lykke til med utdanninga!! Du er så tøff!

    4. GRATULERER Kristine! Så gøy! Du kommer til å bli en FANTASTISK sykepleier 🙂 Lykke til med studiene, så glad på dine vegne. PS: Selv om jeg sjeldent kommenterer så leser jeg bloggen jevnlig vettu 🙂

    5. Tusen hjertelig takk dere. Det er helt fantastisk å lese ordene deres!
      Jeg skal få svart på alle spørsmål imorgen 🙂

    6. Gratulerer! Jeg begynner på 2. året nå til høsten, og kunne ikke tenke meg noe annet enn å bli sykepleier.

    7. Gratulerer så mykje! 😀 Nå blei eg glad på dine vegne! Håpar studiet blir like kjekt som forventa! Mykje lykke til! 🙂

    8. Gratulerer! Nå ble jeg virkelig kjempeglad på dine vegne!:D Jeg er overbevist om at du kommer til å bli en enestående sykepleier med ditt varme hjerte og omsorg. Du vil være et lysglimt i alle pasientenes hverdag <3 ønsker deg all lykke på veien, Kristine <3

    9. Oii såå bra! Gratulerer såå mye 😀 vet du hva snittet til førstegangsvitnemål var for å komme inn? Eller evt ordinær kvote??:D begynner selv å studere på nytt til høsten og gleder meg sånn!!

    10. Åå, så bra! Gratulerer så masse, framtidige herlige og omsorgsfulle sykepleier 🙂

    11. Lykke til og gode ønsker for studiene!! Du har valgt et flott og utfordrene yrke. Håper du vil trives med det ☺️ Har vært sykepleier i to år og synes det er fint på mange måter! 😊

    12. Ååå, så stolt jeg er av deg, Kristine! Du er utrolig flink og nok en gang beviser du at du får til alt du vil 🙂 Lykke til med studiene, jeg heier på deg!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg