MANDAG IGJEN

Da er det mandag igjen dere. Ny uke, nye muligheter :mrgreen: Godt humør er også på plass!


Denne mandagen har jeg faktisk hatt fri og har benyttet anledningen til å vaske og rydde i leiligheten. Det er så deilig med et rent og fresht hjem. Da slapper jeg ekstra godt av.
Etter vaskingen unnet jeg meg selv en nydelig bukett roser. Blomster lyser virkelig opp et rom. Slike små ting som gir meg glede i hverdagen. Buketten skal få meg til å smile hver dag denne uken, når jeg setter meg ned på spisebordet med kaffekoppen om morgenen.


Til middag laget jeg gratinert lompe enchiladas. Siden det er kjøttfri mandag byttet jeg ut skinken med kikerter.  
En kjempe enkel, rask og god middag. 

Lompe enchiladas med kikerter

Ta ønsket mengde speltlomper eller vanlige lomper.
Legg sukkerfri ketchup og rødløk i skiver på tvers av lompen. Ha over kikerter og osteskiver.
Rull sammen lompene. Gratiner de i ovnen på 225 grader i 5 -8 minutter.
Spis.


Nå skal jeg avgårde på spinning.
Forrige uke var en utrolig dårlig treningsuke! En styrkeøkt og en power walk. Lysten var rett og slett helt borte og energien var ikke på topp. Denne uken skal bli bedre! Jeg har satt opp en liten treningsplan for uken. Det motiverer meg og gjør at jeg lettere kommer meg på trening. Da er det bare å løfte rumpestumpen og gjøre det som planen sier!

Håper du får en super uke.
Ha en god mandagskveld!

Kristine ♥

12 kommentarer
    1. Ingvild:
      Magen er veldig opp og ned. Jeg har ikke fulgt FODMAP spesielt. Lite selvdisiplin der 😉
      Takk. Jeg gleder meg 🙂

    2. Hvordan går det med magen din nå? Hvordan fungerte FOODMAP for deg da du prøvde det?
      Spennende med sykepleierstudier! Ble skikkelig glad på dine vegne 🙂

    3. heisann du! <3 Jeg vet at du hovedsaklig skriver en kostholds- og treningsblogg, men jeg lurte på om du kanskje kunne fortelle litt om budapestoppholdet? 🙂 har du noe å anbefale, evnt noe å fraråde? 😛 jeg drar nemlig ned på søndag, og ettersom vi bare skal være der et par dager ønsker jeg å ihvertfall ha lagt noen planer 🙂
      ellers må jeg takke for en veldig fin blogg, er innom flere ganger daglig for matinspo 🙂
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg