BOUNTYKAKE


Dagen i dag har vært full med workshop (mer om dette imorgen) og skole. Dermed tenkte jeg å vise dere denne kjempe gode bountykaken som jeg laget på fredag.


Bountykaken består av en vaniljebase med kokosmasse og kokosmel som gir en mild kokossmak, og en fyldig sjokoladekrem. Super god, rett og slett!
Kaken er også sukker, gluten- og melkefri.
La deg friste, for denne er deilig!

Bountykake

Kakebase
1 egg
1 eggehvitte 
1,5 dl kokosmelk**
3 ss sukringold
2 ss kokosolje*
50 g kokosmel
50 g havremel
30 g vaniljeprotein***
1 ts vaniljepulver, kan sløyfes
1 ts bakepulver
2 ss kokosmasse

Smelt kokosoljen.
Bland sammen alle de våte ingrediensene. Tilsett så resten.
Fordel røren i en form. Jeg brukte en brødform.
Stek på 200 grader varmluft i 20 -25 minutter.
Avkjøl.

Glasur
60 g sukkerfri sjokolade, jeg bruker denne
0,4 dl kokosmelk

Smelt sjokoladen og rør den forsiktig ned i kokosmelken.
Fordel over kaken.
Jeg strødde noen kokoschips med sjokolade, disse, på toppen. 

*kan byttes ut med annen melk
**kan byttes ut med smør, eventuelt droppes
***vaniljeprotein kan byttes ut med mer havremel eller annen meltype som speltmel eller bokhvetemel


Jeg skar kaken i skiver og spiste de.
Med en kompis på besøk, tok det ikke lang tid før hele kaken var borte!


Så saftig og god.
Håper det smaker :grin:

Kristine ♥

15 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg må først si at du er en sann inspirasjon når det kommer til både
      trening og kosthold, samt ditt smittende, gode humør. Jeg undres dog over bruken
      proteinpulver, og hvorfor det alltid blir promotert blant forbilder innen
      kroppsbygging eller noe strenge treningsregimer. Jeg skjønner at behovet for
      protein øker med muskelveksten, og at proteinpulver således blir et godt supplement.
      Likevel undres jeg når dere (merk, ikke bare deg) er såpass forbilder for mange som bryr
      seg om en sunn livsstil, at dere bruker så mye proteinpulver som dere gjør.
      Jeg lurer på om folk da vil se på proteinpulver som en nødvendighet i “usunn” mat. I tillegg til det
      lurer jeg på om det er mulig ikke å bruke proteinpulver i oppskriftene dine (altså ikke at
      dere ikke skal gjøre det, men at det finnes alternativer til det), fordi både bakevarene
      og dessertene dine ser så utrolig gode ut, men jeg er ikke så stor, driver ikke med noe
      særlig muskelbygging og skal dermed ikke ha så mye protein heller (i hvert fall ikke
      nok til å ha proteinpulver i alt).

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg