FREDAGS BURGER OG TRENING


Da er fredagen her og det er endelig helg.
Ikke nok med helg, jeg begynner endelig å føle meg frisk! Da turte jeg å prøve meg på en ordentlig treningsøkt :grin:

– Markløft
– Gående utfall
– Push ups
– Landmines
– Roing

Jeg svettet umenneskelige mye og kjente at det var ikke like mye futt i kroppen som normalt. Men det var uansett fantastisk deilig å trene!


Til middag ble det hjemmelagde burgere i fullkorns pitabrød med potetstaver.
Kanskje noe som kan friste til helgemiddag? Det er knall godt!

Burger i pita med potetstaver
Til 2 sultene

500 g potet
1-2 ss olje, kan sløyfes
Krydder: chili, hvitløk, salt og pepper
600 g karbonadedieg
Salt, pepper
Ønsket mengde ost, jeg brukte jarlsberg
10 skiver bacon, kan sløyfes, jeg bruker økologisk Grøstad bacon
Salat, tomat, løk
4 pitabrød

Start med potetene.
Skjær dem i skiver og legg på en bakplate. Ha over oljen og krydder og bland godt. Stek på 225 grader i 30 minutter.
Lag en tykk pølse av karbonadedeigen. Skjær i skiver slik at du får 4 burgere. Krydre med salt og pepper. Stek i en panne på middels varme i cirka 4 minutter på hver side. Steketiden vil avhenge av tykkelsen på burgerene. Ha over ost de siste minuttene.
Stek pitabrødene etter anvisning på pakken.
Skjær grønnsakene i skiver.
Anrett og server.


Ønsker deg en herlig helg!

Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg