LESING & LEFSE

Det er så deilig å våkne opp og se solen skinne. Herlighet som jeg elsker solskinn.Er været fint hos deg også? Håper det. Man blir jo bare så glad av solen! 


Når det først var fint vær og lesedag, bestemte jeg meg for å sette meg på verandaen. Her har jeg lest og lest, noe som i grunn føles helt greit når jeg kan kjenne solen samtidig. 


Det blir mye lesing for tiden. Å løse oppgaver, se på videoforelesninger og å lage tankekart, er også noe jeg gjør en del av. Jeg har funnet ut at jeg lærer best ved å variere læringsmetodene. Da får man inn stoffet på flere måter og det lagrer seg bedre i hjernen. 
Jeg synes virkelig studiene er kjempe spennende og gleder meg til fortsettelsen. Spesielt gleder jeg meg til å komme ut i praksis og å jobbe med mennesker. Det er da den virkelige moroa begynner! 

Mellom lesingen hadde jeg en god løpeøkt i morges. 7 kilometer på 35 minutter.   
Det er så deilig å ta seg en treningspause midt på dagen. Få ut litt rastløshet og energi. Da konsentrer jeg meg mye bedre etterpå! 


Jeg ble litt lei lesingen og tok en lefsepause.
Det er denne oppskriften på proteinrull som jeg har fylt med kanelkrem, rullet sammen og skjært i skiver. Kanelkremen laget jeg av 100 g kesam, 2 ss smeltet smør (kan droppes men gir ekstra god smak), 1 stor teskje kanel, 1/2 ts vaniljepulver (kan sløyfes) og 1 ss sukringold
Smaken minner om kanelsnurr. Kjempe godt!


Apropos lefse og baking. Xlife har forresten bakeuke, denne uken med masse gode tilbud på bakeprodukter. Det kan være verdt å sjekke ut her.
Mandelmel
Kokosmel
Havremel
Fiberfin
Sukringold, sukrinmelis, sukrin+
Vaniljepulver
Bakeprotein
er ingredienser jeg alltid må ha i skapet. Disse koster litt og da er det alltid verdt å kjøpe når de først er på tilbud!

Ha en god kveld :grin:

Kristine ♥                                                                                       inneholder addlinker

10 kommentarer
    1. Skjønner at du gleder deg til å starte med praksis, det er jo da sykepleierstudiet virkelig blir morsomt! Første halvåret syntes jeg var ganske tørt og kjedelig husker jeg, men praksisperiodene underveis blir bare bedre og bedre 🙂

    2. Det ser deilig ut å kunne lese i sola! Her forsvinner sola så fort! :/
      Skal selv handle masse bakevarer på X-life løpet av uka, kjempe smart!! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg