hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

CHINS OG MIDDAG

  • 11.09.2015, 18:12


I dag har jeg hengt, dratt meg opp og dinglet. Jeg har kjrt chins!


Det har vrt en periode hvor jeg ikke har gjort noen chins.
Dere som har lest bloggen min en stund, vet jo at jeg hadde litt over et r uten trening p grunn av en hjertefeil. Mer om det her. Da jeg endelig kunne begynne trene igjen i slutten av april i r, var jeg blitt betraktelig svakere. Samtidig hadde kroppen blitt tyngre, jeg var stivere og teknikken i de fleste velser var borte. Chins var den velsen jeg merket dette mest p. Jeg gikk fra 12 chins, som jeg da tok fr jeg ble syk, til klare 2! Det var et nederlag!
Den store forskjellen gjorde at jeg flte meg drlig og ble demotivert. Derfor bestemte jeg meg for ikke gjre chins i en liten periode, slik at jeg kunne komme tilbake til treningen og f igang kroppen igjen. Trening skal tross alt vre gy!


N har jeg innfrt chins igjen i treningsprogrammet i en mneds tid. Og i dag klarte jeg 6 repetisjoner:mrgreen:Alts, det erfortsatt bare halvparten av hva jeg har tatt, men det er en god forbedring etter sykdomsperioden. Det ser jeg p som en liten seier.
Mlet mitt er klare 10 stykker innen jul. Det skal jeg klare!


Over til middag.
Den deilige fredagsmiddagen ble skinkebiff med ovnsbakte grnnsaker med bacon, stpotetfries og kesamdressing. Knall godt!



Skinkebiff med ovnsbakte grnnsaker med bacon, stpotetfries og kesamdressing

Skinkebiff
Stpotet
Salt, pepper
Grnnsaker, jeg brukte squash, paprika, rdlk og aubergine
Bacon
Kesam
Tomatpure
Krydder, jeg brukte chili, paprika, hvitlk, oregano, salt og pepper

Start med potet og grnnsaker.
Skjr stpoteten i staver og legg den p en bakplate. Ha over salt og pepper. Her kan du ogs ha over en dsj olje om du nsker. Bland krydderet og oljen inn i potetene.
Del grnnsakene i biter og legg p en bakplate. Jeg delte bakplaten i to deler, slik at potetene var p den ene delen og grnnsakene p den andre.
Ha bakplaten i ovnen p 200 grader i 35 -40 minutter.

Lag s kesamdressingen. Bland kesam sammen med krydder og tomatpure. Til 1 boks kesam, 300 g, brukte jeg 2 ss tomatpure, 1/2 ts chili, 1/2 ts salt, 1/2 ts paprika, 1/3 ts pepper, 1/2 ts hvitlkskrydder og 1/3 ts oregano. Smak deg gjerne frem slik at du fr dressingen slik du nsker den.

Nr det er 10 minutter igjen av steketiden til grnnsakene og potetene, tar du noen baconstrimler, deler dem i biter og strr over grnnsakene. La de steke de siste 10 minuttene.

I mellomtiden steker du skinkebiffen.
Ha p salt og pepper. Stek 3 -4 minutter p hver side i en panne p middels varme.
Server alt og nyt en kjempe god middag!




Kristine♥

Kristin H. G.

11.09.2015 kl. 18:36
Det klare 2 etter ett r uten trening, syns jeg er helt rtt, faktisk. Det er utrolig imponerende at du ikke gir deg selv mer creds enn det. Etter min mening er det ikke alltid at kroppsvekten har alt si for prestasjon i chin-ups. Det forfaller relativt raskt dersom man har et opphold, men det er lett komme p topp igjen. Du har trent mye marklft i det siste, som ogs tar p latissimus dorsi, og det er en kjempefordel at du har styrket denne opp. De siste ukene har jeg trent chins med ekstra vekt og masse marklft og velser som gr p latsen. I gr trente jeg frst chins med 6,25kg, 5 sett (+2 oppvarmingssett og aktivering av skuldre med strikk), og klarte repetisjonsantallet: 6, 5, 5, 4 og 5. Som er helt rtt p bare noen uker med ekstra fokus p chins. Deretter marklft lett 82,5kg med 5x5 (fokus p teknikk). Grunnen til at jeg sier kroppsvekt ikke har s mye si, er at det gr p styrken, ren styrke, samt utholdenhet i grepet og utholdenhet i musklene. OG eksplosiviteten.

Dette er ikke en "skrytekommentar", men en liten oppfordring til st p. Jeg har slitt supermye med betennelse i triceps/biceps feste samt rotatorcuffen min, og vet hvordan det er begynne fra scratch igjen. Men det er mulig komme seg til topp p null komma niks s lenge man har en jevn progresjon. Skadeforebygging m g til fordel for progresjon og resultater, men det vil bli s utrolig verdt det.

Jobb deg videre, Kristine, du er en herlig og utrolig fin person flge. Du er en av de fineste bloggerne som jeg har fulgt i lang tid, du viser dine styrker, samt dine svakheter, og for meg blir du en rtff og robust person som jeg har veldig stor respekt for.

Dette ble en lang kommentar, s jeg stopper der. Ha en superfin helg og lykke til med chins og marklft!

Linda

11.09.2015 kl. 19:27
Det er jo bra. Gratulerer :-)

Silje

12.09.2015 kl. 10:31
Det er fremgang. Du inspirerer. Treningskal vre gy ja!!

Kristine

12.09.2015 kl. 14:07
Linda:
Og bedre skal det bli :)

Kristine

12.09.2015 kl. 14:08
Silje:
Takk for det Silje :)

Kristine

12.09.2015 kl. 14:14
Kristin H. G.:
Hei Kristin. For en super fin kommentar, tusen hjertelig takk.

Jeg har forskt nullstille hodet etter at jeg kom tilbake til treningen. Jeg var jo langt drligere i alle velser og i kondisjonstrening enn hva jeg har vrt, det gir lite mestringsflelse. Dermed m hode nullstilles og heller fokusere p fremgangen som er n.

Det er knall bra da Kristin! Da har du virkelig ftt fremgangen i chins. Og som du sier; det er flere velser som gjelder for bli god i akkurat den velsen, det er jo et samspill. Du er r :)

Igjen, takk for en fin kommentar. Ha en god helg :)

Andrea Fllo

16.09.2015 kl. 09:01
Jeg syntes bde bloggen din og du er utrolig imponerende!

Du er en inspirasjonskilde, og jeg er helt enig med Kristin H. G!

Selv prver jeg f til disse chin-upsene, og klarer kun to repetisjoner..MEN bedre skal det bli, og jeg har tenkt henge meg p med klare 5 til jul!

St p videre :-D

Kristine

16.09.2015 kl. 19:29
Andrea Fllo:
For en fantastisk kommentar. Tusen takk Andrea :)
Nr du frst klarer to, tar det ikke lang tid fr du klarer flere. Jeg er sikker p at du klarer fem til jul. Masse lykke til. Jeg heier p deg :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no