PANNEKAKER


I dag hadde jeg min første eksamen i sykepleiestudiene.
Før jeg skulle i gang, ladet jeg opp med et pannekaketårn. Uten mat og drikke duger helten ikke, eller hva? Med en god dose pannekaker i magen, måtte det jo gå bra!

Pannekaker

2 egg
100 g cottage cheese*
40 g havremel
20 g, ca 1 stor ss vaniljeprotein**
1 ss sukringold
1/4 ts salt
1/2 ts vaniljepulver, valgfritt
Litt kanel og kardemomme

Bland alt godt sammen. Mos gjerne med en stavmikser.
Stek pannekaker.

*cottage cheese kan byttes ut med kesam, gresk yoghurt eller lignende
**istedenfor vaniljeprotein kan du bruke mer mel


Pannekakene er så saftige og gode at du gjerne kan spiser de som de er, men de blir ekstra gode om du serverer de med noe godt. Jeg hadde kesam og nyrørt blåbærsyltetøy over, og plommebiter, gojibær og mulberries på tallerkenen. 
Blåbærsyltetøyet lages enkelt av å koke opp blåbær med sukrin+ og litt maizena. Jeg brukte ca 400 g blåbær, 1 ss sukrin+ og 1 ss maizena. Kok et par minutter og la syltetøyet avkjøles. Veldig godt!

Eksamen gikk forresten  strålende bra :grin: Så nå tar jeg helg og reiser faktisk ut av landet. Miniferie here I come!

Kristine ♥

18 kommentarer

Siste innlegg