JULERINGER


Riktig god andre adventssøndag dere :grin: 
Beklager at jeg har vært fraværende de siste dagene. Tiden har rett og slett ikke strukket til da jeg vært på farten fra morgen i kveld. Slik som i går, da dro jeg hjemmefra klokken halv syv om morgen til jobb, deretter bar det rett på julebord og jeg var ikke hjemme før halv fem i natt.
I dag får jeg puste ut litt igjen. Da blir det pepperkakebaking med familien etterfulgt av  julefilm, kakao, krem og pepperkakekos. Det blir den hyggesøndagen!


Over til overskriften.
Jeg har bakt disse juleringene. Også kalt julekranser. Men mine så mer ut som ringer, derav navnet juleringer. 
Disse er kjempe gode og veldig enkle. Ringene har en sprø kant og en myk kjerne. Denne gangen følte jeg ikke at bilde fikk frem hvor gode ringene var, men disse er verdt å lage!

Juleringer

5 dadler, ca 50 g
1/2 ts vaniljepulver
30 g mandelmel
30 g kokosmel
1 ss melk eller vann
1/3 ts salt
1 egg
1 eggehvitte

Mos dadlene. Her kan du bruke en foodprosessor, blender eller stavmikser. Jeg brukte en stavmikser, men neste gang skal jeg bruke blenderen. Det er enklere. 
Ha resten av ingrediensene i blenderen eller bollen med stavmikseren. Mos alt godt sammen. Tilsett eventuelt en liten dært vann eller melk om deigen blir tørr. Hvor mye væske melet trekker til seg, avhenger av merke, oppbevaring, osv. Deigen skal ha marsipankonsistens.
Del deigen i 10 biter og rull små pølser. Trykk pølsene sammen til en ring.
Stek på 200 grader i 8 minutter.
Avkjøl. 


Ha en riktig god dag, nyt adventssøndagen :grin: 
 
Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Hei! Disse hørtes veldig gode ut! Hva slags dadler bruker du i oppskriften? 🙂

    2. Siden jeg hadde dadler i skapet (har alltid det i jula, det er fast julegodt) måtte jeg prøve disse og de ble veldig gode. Tilsatte omtrent to spiseskjeer med melk for å få en god konsistensen og de ble perfekt =)=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg