BESTE HAVRERUNDSTYKKENE


God morgen folkens! Og god første november.
Jeg har vært litt nedtrykt de siste dagene, men i dag er jeg fast bestemt på at dette skal bli en bra dag :grin:  Akkurat nå lever jeg etter mottoet ‘ta en dag av gangen’. Jeg bryr meg ikke om igår eller imorgen, jeg fokuserer kun på her og nå, og å gjøre det beste ut av dagen i dag. 


Jeg startet dagen på best mulig måte; med en fantastisk god frokost. Havrerundstykker med diverse pålegg, frukt, proteinpudding og pepsi max. Dette og Fringe på TV, gjorde søndagsmorgenen veldig bra! 

Det finnes mange oppskrifter på havrerundstykker. De har florert på instagram i det siste! Original oppskriften kommer fra Espen.
Jeg har prøvd mange oppskrifter, mikset og matchet, og kommet frem til den oppskriften jeg synes er best. Ja, dette er de beste havrerundstykkene. 

De beste havrerundstykkene
Til 4 stykker

100 g cottage cheese
100 g havregryn
2 egg
1 ts fiberhusk
1 ss mandelmel*
1 dl vann
1/2 ts salt

Bland alt godt sammen og la svelle i minimum 1 time.
Jeg lager mine på kvelden så de er klar på morgenen.
Form fire rundstykker og trykk de litt flate.
Stek på 200 grader i 35 minutter. 

*mandelmel kan byttes ut med en annen meltype som havremel, hvetemel eller speltmel. 


Så er det bare å nyte noen fantastiske rundstykker. Disse er så gode!
Håper de faller i smak.
Ha en god dag!

Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg