ENDELIG HELG!

I dag morges gjorde jeg noe jeg nesten aldri gjør. Jeg stod opp, spiste frokost og gikk å la meg på sofaen. Der ble jeg liggende frem til klokken var nærmere tolv!


Den siste uken har vært en tung uke. 
Det begynte med at vi kræsjet på E18 i en kjedekollisjon. Jeg var riktignok ikke sjåfør, men satt i passasjersetet. Heldigvis ble ingen hardt skadet! Jeg slapp unna med skrekken, noen skrubbsår og en verkende nakke. 
Onsdag endte jeg opp i sykebilen. Jeg var på vei til et jobbmøte da jeg plutselig kjente at jeg fikk en allergisk reaksjon. Det er lenge siden jeg har hatt en reksjon, slik at jeg hadde helt glemt å ta med meg adrenalinpennen! Jeg satte meg ned i håp om at det var en mild reaksjon. Etter ett minutt kjente jeg at dette var av den alvorlige varianten og det ble vanskelig å puste. Jeg måtte ringe nødsentralen for første gang i mitt liv! Sykebilen var der på under fire minutter og fikk satt adrenalin slik at det gikk bra. “Det er å leke russisk rulett å gå uten adrenalinpenn når man har alvorlig allergi, spesielt når man ikke vet hva man reagerer på”, sa legen. Fremover er alltid pennen med. Dette  var en skikkelig lærepenge!
Og dere vet at en ulykke sjeldent kommer alene? Denne uken har vært en kløne uke hvor kaffekoppene har gått i gulvet, jeg har sklidd og trynt på isen, brent maten min og knust telefonen. For en uke! Takk for at det endelig er helg, nå kan det bare bli bedre :grin: 


Som en god start på helgen laget jeg en skikkelig god middag. Biff med ovnsbakte grønnsaker, rødvinssaus og dobbeltbakte poteter. Dette var knall godt! Det tar litt tid å lage potetene, men de er virkelig verdt tiden. Prøv selv. Jeg er sikker på at du vil få en ny potetfavoritt!

Biff med dobbeltbakte poteter 

Start med potene. Del dem i to og stek på 225 grader til de er møre, i 30 -40 minutter.
I mellomtiden skjærer du grønnsakene, jeg brukte rød og gul paprika og squash, i skiver. 
Når potetene er ferdig, graver du ut innmaten med en skje. Bland innmaten med en dært kesam, salt og pepper og fordel tilbake i potetskallene. Topp med revet ost. Legg grønnsakene ved siden av potetene og stek det hele i 15 minutter.
Mens dette steker lager du biffen. Ha en klatt smør i en panne på høy varme. Ha salt og pepper på biffene. Stek i 2 -3 minutter på hver side.
Da er en knall god middag klar! Server gjerne med rødvinssaus. Jeg jukset og brukte Jacobs ferdigvariant i dag. 


Når det endelig er helg, slår jeg til med dessert.
Akkurat nå sitter jeg å nyter denne mango sorbet fluffen. Veldig enkel og god!

Mango sorbet fluffen

1/2 mango, ca 150 g
2 ss skyr eller gresk yoghurt, kan sløyfes
20 g vaniljeprotein, kan byttes med 1 ts sukrin
1 eggehvite

Ha ingrediensene i en bolle. Pisk til det er fluffy med en kjøkkenmaskin eller elvisp. 
Server!

Håper du har en fantastisk helg i vente :grin:  Jeg er sikker på at jeg er ferdig med ukens ulykker og at helgen blir fenomenal! 
God fredagskveld. 

Kristine ♥

15 kommentarer
    1. Erica:
      Nå er jeg fast bestemt på at jeg ikke vil fortsette øvelseskjøringen. Haha… Selv om det ikke var jeg som kjørte, trives jeg ikke foran rattet nå!
      Håper helgen din er bra Erica 🙂

    2. Elize:
      Det er det så absolutt ikke. Det kommer både psykiske og fysiske hindringer underveis. Men har man en positiv tankegang, er jeg sikker på at det er enklere å takle dem 🙂
      Tusen hjertelig takk for en hyggelig kommentar. Jeg setter virkelig pris på det.
      Håper helgen din har vært bra. God søndag 🙂

    3. Julie:
      For en fantastisk kommentar. Tusen takk Julie 🙂 Du skal vite at slike kommentarer betyr veldig mye og gjør meg utrolig glad.
      Stor klem tilbake <3

    4. Hjelp! Så forferdelige opplevelser! Utrolig glad for at alt gikk bedre enn det kunne ha gått! Bilulykke må ha vert en skremmende opplevelse, og ikke minst å få så kraftig allergisk reaksjon (sistnevnte har jeg opplevd selv, og det er fælt ja). Huff. Unner deg en deilig og avslappende helg <3

    5. Huff og huff! Snakk om å oppleve mye på en uke.. Sender gode tanker og håper det går med deg!

    6. Til tross for en ulykkesuke er du veldig positiv, det beundrer jeg deg for. Virkelig motiverende.Du eer herlig. Håper helgen blir bra Kristine =)

    7. Uffda, det er ikke alltid en dans på roser, det skal være sikkert, men jeg synes du er utrolig flink til å være positiv, det inspirerer ! Er veldig glad for at du kom deg helskinnet fra ulykken. Jeg setter alltid veldig pris på å lese bloggen din og jeg håper virkelig at ulykken snur og at du får en helg og uke fylt med gleder, positive opplevelser og gode minner! Nyt helgen og plei deg selv, fordi DU fortjener det 🙂

    8. Takk for at du er den du er, og at du klarer å formidle positivitet og glede via bloggen din selvom dagene dine går opp og ned. Jeg får alltid en god følelse av å klikke meg inn på bloggen din, og jeg vil bare si at du har vært et stort forbilde for meg i mange år. Jeg er ikke en som pleier å kommentere blogginnlegg, men jeg følte nå at jeg hadde veldig lyst til å skrive til deg. Jeg synes du er inspirerende, og jeg håper du får en kjempefin helg uten ulykker eller skader <3 Stor klem

    9. Huff, litt av en uke du har hatt!! Godt det gikk bra både med ulykken og allergireaksjonen!
      Ønsker deg en riktig god og forhåpentligvis litt avslappende helg!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg