MANDAGSSMIL & MANDAGSMAT


Mandagssmilet kommer i dag frem fordi jeg kan stå opp og leve en vakker dag til.
Jeg har mat på bordet, tak over hodet og en seng å sove i.
Mandagssmilet skinner fordi jeg har to brødre og en far som jeg er utrolig glad i og som bryr seg om meg. 
Jeg har et studie som stresser meg men som jeg trives med og som får meg opp om morgenen.
Ikke minst, har jeg en kropp som kan gå, stå og hoppe. Jeg har luft i lungene og et hjerte som slår. Det fortjener et mandagssmil! 

Om du har noen av tingene jeg har skrevet over – så smil med meg :mrgreen:


Etter skolen hadde jeg en god styrkeøkt. Det var virkelig på tide! På grunn av helvetesilden og lite søvn, har jeg ikke trent på noen dag. Jeg har rett og slett vært skikkelig trøtt og sliten. I natt sovn jeg endelig litt igjen og da var kropp og hodet veldig klar for å komme seg på trening. Fy så deilig det er med en økt, når man har vært borte noen dager. Det blir ekstra stas med treningen!
Det ble en kjapp og effekt styrkeøkt på 40 minutter med hovedfokus på rumpestumpen. Økten bestod blant annet av strak markløft, hip thrust, kick back i kabel og utfall. Jeg kommer til å kjenne det i morgen!


Mandagsmaten eller mandagsmiddagen ble enkelt. En enkel salat av hjertesalat, cherrytomat, avokado og fetaost med salma laks og soya saus. Raskt og godt!

 
Mandagsdesserten ble denne enkle saken som jeg sitter å knasker på på.
En Questbar cinnemonroll me Justins hasselnøtt- og sjokoladepålegg. Det er bare en helt fantastisk kombinasjon! Jeg har totalt dilla på nøtte- og sjokoladepålegget. Det er vanskelig å bare spise en skje, for å si det sånn. Godt jeg har bestilt en nytt glass allerede! 

Ønsker deg en super duper uke – smil og gjør dagene litt bedre!

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Kristina:
      Altså, det er ikke slik at du vet at du skal ha 1600 kalorier hver dag. Kaloribehovet ditt varierer fra dag til dag. En dag sitter du mer på rumpen enn andre dager, noen dager er man mer aktiv, feks shopping, osv. Så kaloribehovet ditt vil variere. Det finnes altså ingen fasit på dette.
      Kroppen din er veldig dyktig til å holde homeostase og da holde en stabil vekt, om du spiser 1000 kalorier for mye eller for lite en uke, vil det ikke gjøre stor forskjell på vekten. Det er mer som skal til 🙂

    2. annebe:
      Det gjelder å gjøre det beste ut av situasjonen og det beste ut av hver dag. Livet skal jo nytes 🙂
      Håper du får en fin uke 🙂

    3. Hei, har ett lite spm vedr. Kalorier som jeg håper du kan svare på. Skal iløpet av en uke ha 11200 kalorier, altså 1600 daglig. Greier ikke alltid å fylle opp kalorikvoten, og forrige uke, altså til og med igår spiste jeg ca 10000 ila uka. Kan jeg da spise 1200 ekstra uka her uten å legge på meg? Tusen takk for svar 🙂

    4. Selv om det skjer mye trist og de fleste har noen problemer…er det heldigvis mye å smile for også som du sier…fint smil forresten og maten så både sunn og god ut :)) Fin dag videre :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg