PEPPERKAKEKULER


Ok, jeg skulle egentlig vente med all julebakst til første advent. Men proteinkuler teller vel stengt tatt ikke? Det er jo ikke bakst. De lager jeg jo på noen få minutter og de trenger ikke steke tid! Har du begynt med juleforberedelsene? 
Uansett, i dag klarte jeg ikke dy meg. Jeg hadde så lyst på pepperkaker og laget disse supergode pepperkakekulene. Super deilige proteinkuler som smaker som pepperkaker. Disse blir en favoritt fremover!

Pepperkakekuler

1 stor ss fibersiurpgold*
30 g vaniljeprotein
2 -3 ss melk, eventuelt vann
1 ss mandelmel
Ca 1 ts pepperkakekrydder (1/2 ts kanel, 1/3 ts malt ingefær, 1/2 ts malt nellik)
1 ts sukringold

Varm opp fibersirup til det bobler i mikro eller i en kjele.
Bland i resten av ingrediensene. Begynn først med 2 ss melk og tilsett mer om nødvendig, til du får en tykk masse. 
Sett massen 5 minutter i kjøleskapet. Rull så kuler.
Nyt.

*Fibersirup er ikke nødvendig i denne oppskriften, men pepperkakekulene får en seigere og bedre konsistens, samt at det gir en god smak. 


Så godt altså! Seige og gode, nesten som pepperkakedeig!
Håper det smaker :grin:

Kristine ♥

20 kommentarer

Siste innlegg