DÅRLIG ØKT, GOD LAKS

Riktig god mandag! 
Har dagen din vært bra? :grin: 

Jeg har ikke hatt den helt gode dagen. I natt fikk jeg rett og slett ikke sove! Klokken halv fem i morges måtte jeg stå opp å steke proteinpannekaker fordi jeg var så sulten da jeg fortsatt ikke hadde sovnet. Jeg fikk ikke sove før klokken var nærmere syv, og da var det bare en time til vekkerklokken ringte. Jeg var rett og slett bare skikkelig urolig og hodet var fult av tanker, da var det umulig å sove!
Omtrent ingen søvn har gjort at kropp og hodet ikke helt henger med i dag. 

Til tross for at jeg har vært forferdelig trøtt, dro jeg på meg smilet og prøvde meg på en treningsøkt. Det ble en skikkelig dårlig økt, ja rett og slett en ræva økt! Jeg gjennomførte hip thrust, biceps curl og triceps pushdown før jeg gjorde noen stretching øvelser og gikk hjem. Kroppen ville ikke være med på mere trening og da presser jeg den heller ikke. 
Bedre lykke imorgen tenker jeg!


Dårlig økt, men god laks. Ja, dagens laksemiddag ble knall god!
Veldig enkel er den også.

Laks med potetmos og erter

Start med potetmosen. 
Skrell ønsket mengde poteter og del dem i 4 biter. Kok dem møre, i cirka 12 minutter. Hell av vannet, tilsett litt salt, pepper og en god dæsj melk. Mos med en stavmikser eller en gaffel.
Ha salt og pepper på laksefileter. Stek dem med skinnsiden den i en panne på middels varme. Ha lokk over og la de steke i 5 -6 minutter. Steker du laksen på denne måten blir den perfekt stekt og nærmest smelter på tungen!
Kok erter i 2 -3 minutter.
Server gjerne med en klatt kesam eller rømme. 


Desserten ble rett og slett noen dadler. 
Hver gang jeg er skikkelig trøtt eller sliten, slik som i dag, får jeg lyst på raske karbohydrater. Da er dadler en favoritt. Det er godt å kunne knaske på noe søtt og godt som gir energi. 

Nå får jeg jobbe en time eller to, så blir det kveldsmat og rett i seng. Det skal bli godt!
Ha en herlig uke dere. Gjør det beste ut av hver dag :grin:  

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Ida Rygnestad:
      Det er så sant. Man sover som en sten natten etterpå som regel, og det gjorde jeg absolutt 🙂
      Hørtes ut som om du hadde en god laksemiddag selv. Nam!
      Ha en god tirsdagskveld 🙂

    2. Andrea:
      Å, uff da. En hund som ikke er frisk er slitsomt. Håper han / hun er bedre i dag og at dagen din ble bedre 🙂

    3. Kristin Antiveros:
      Det er så sant. Men man kan ikke være på topp alle dager, for man må ha en dårlig dag for å kjenne på de gode 😉
      Håper du får en super uke Kristin 🙂

    4. Ser nydelig ut, jeg elsker både laks og dadler <3 Ikke alle dagene er like god, jeg hadde også en sånn dag i går fordi jeg ikke fikk sove søndagskveld. Håper du får en bedre dag i dag, fine deg <3

    5. Nesten akkurat det samme skjedde meg i dag, så du er ikke alene. Måtte opp og ut flere ganger i løpet av natta med en hund med diarè, og selv om jge kom meg på trening var ikke kroppen klar for det. Da er det bare å kaste inn håndkledet og gi kroppen det den trenger: mat og hvile! 🙂

    6. Hei Kristine! Ååå, slike netter er så slitsomt 🙁 Og uten søvn blir man jo så skutt og utafor. MEN – du får trøste deg med at da får du sove godt i natt 🙂 Blir laks her også i dag, men med pasta, seterrømme og kokte gulrøtter til. Nam nam! Ha en fin mandagskveld, og natta etterhvert 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg