www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

MATPAKKETIPS

  • 08.02.2016, 17:38


Som du sikkert har hrt fr; uten mat og drikke, duger helten ikke. Likevel glemmer (eller dropper) mange av oss lage matpakke nr vi skal p jobb / skole.  
Har du lange dager er det viktig for kropp og sjel med god pfyll av energi underveis. Dette forbedrer konsentrasjonen, gir bedre energi og holder humret oppe hele dagen. 

.


lage matpakker trenger slettes ikke ta lang tid, vre kjedelig eller smaklst.
Her ker mine matpakketips:
Lag matpakken kvelden fr
Om du har drlig tid p morgenen, vil det fles som et tiltak lage matpakke. Lag heller matpakken dagen i forveien. 
Lag en ekstra porsjon mat nr du frst lager
Gjr som meg, lag en stor porsjon middag slik at det holder bde til middag og til lunsj dagen etter. Det tar ikke mange minuttene ekstra lage en stor porsjon i forhold til liten porsjon.
Planlegg ukens matpakker
Har du en skriftelig plan er det lettere flge. Da kan du ogs lage flere matpakker noen dager i forveien og ha matvarene / ingrediensene klare.
Srg for ha gode bokser tilgjengelig, bde store og sm
Ikke bare har du en boks til alle anledninger og strrelser, du unngr ogs at maten lekker ut i vesken / sekken, og maten holder seg frisk.
Pakk matvarene hver for seg
Har du med deg knekkebrd med plegg - legg knekkebrdene i en boks og plegget i en annen. Har du med deg salat med kjtt og dressing - legg salaten og kjttet i en boks og dressingen i en egen boks. Da holder salaten seg like fresh og god som da du lagde den. 
Ha alltid en boks eller to i vesken / sekken med en ndproviant
Jeg gr alltid rundt med en boks full av ntter, gojibr og kakaonibs, samt en Questbar. P en mten kan jeg enkelt ta meg et lite mellommltid om sulten plutselig gnager. 


Om uhellet frst er ute, og du ikke har med deg matpakke,  er det mange sunne og gode alternativer du kan velge. 
De fleste butikker tilbyr salatbuff hvor du kan plukke det du vil ha. Kjp gjerne en pakke skinke, en boks tunfisk eller lignende og ha over slik at du fr i deg proteiner. Med litt ntter og frukt blir mltidet komplett!
kjpe en pakke grove knekkebrd eller lomper med proteinrikt plegg som skinke, gulost og smrost er en annen god lsning. Da har du ogs knekkebrd / lomper til en senere anledning.
Jeg har ogs flere ganger kjpt en pakke cherrytomater, en stor boks makrell i tomat og en frukt det er enkelt og veldig godt. 


Har du noen matpakketips? :grin:

Kristine ♥

Sofie

08.02.2016 kl. 19:42
Masse fine tips :-)

Kristine

09.02.2016 kl. 08:18
Sofie:
Hyggelige at du synes det :)

Linda

09.02.2016 kl. 07:21
Hvilke bokser anbefaler du?

Kristine

09.02.2016 kl. 08:18
Linda:
Jeg bruker nest gamle isbokser faktisk:)

Karoline

09.02.2016 kl. 08:06
Nor jeg burde bli flinkere til. Takk for tips :-)

Kristine

09.02.2016 kl. 08:18
Karoline:
Matpakker er viktig :)

Martine

09.02.2016 kl. 15:18
FAntastisk med slike tips, har du noe lignende med frokost ogs?

Jeg er periodespiser, s jeg spiser meg lei av ting, men m ha noe som er raskt lage p morgenen.

Kristine

09.02.2016 kl. 19:26
Martine:
Jeg er skikkelig drlig p frokost! Men jeg skal se om jeg ikke kommer p noen gode tips som jeg kan skrive i et innlegg :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits