WRAP – TIL SØTT OG TIL SALT

I dag morges laget jeg wrap til frokost. Super enkel, kjempe sunn og veldig god!
Denne er like god til i matpakken som til frokost eller kvelds. En ny og favorittoppskrift! 


SONY DSC
Wrapen fungerer både til søtt og til salt. Ettersom jeg er glad i både søtt og salt, ble det begge deler. En wrap med salt pålegg og en wrap med søtt pålegg. 
Jeg tok utganspunktet i proteinpasta-oppskriften og gjorde et par justeringer.

SONY DSC

Wrap – til søtt og til salt
Til 2 wraps

3 egg
100 g mager kesam
3 ts fiberhusk

Pisk eggene sammen med en gaffel. Ha i kesam og fiberhusk. Rør til alt er godt blandet. La røren stå å svelle i fem minutter. Ta ut deigen og legg del den i to. Ha hver del over på et bakepapir. Smør de utover til en sirkel med en skje. 
Stek på 175 grader i 8 -10 minutter. 

Smakstilsetning
For å sette smak på wrapen kan du ha i forskjellige smakstilsetninger. Dette har du i når du blander inn kesam og fiberhusk. 
Vil du lage en søt wrap kan du tilsette litt kanel, kardemomme og sukringold.
For en salt variant har du i litt salt og pepper.
Ønsker du en pizza wrap kan du ha i hvitløk, chili, paprika og oregano. 
Her er mulighetene mange!

SONY DSC
Til den salte varianten hadde jeg phildelphioaost, dijon sennep, spekeskinke, spinat, rødløk, cherrytomat, hvite bønner og Jarlsbergost. 
En knall god kombinasjon! 

SONY DSC
På den søte wrapen, hadde jeg kesam som jeg blandet med litt sukrin+ og varme jordbær. 
Denne var virkelig super god og smaker som en søt dessert! 

Et lite tips helt på slutten. Når du lager wrap, uansett om du lager en variant til søtt eller salt, lag flere på en gang, for de kommer til å forsvinne fort :mrgreen:
Wrapen holder seg tre -fire dager i kjøleskapet og kan ellers fryses om du ønsker det. 
Håper den faller like godt i smak hos deg som hos meg. 
Ha en god onsdag sprekinger! 

Kristine ♥
 

16 kommentarer

Siste innlegg