www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

SVAR

  • 27.01.2016, 07:17


Enkelte sprsml skal jeg lage et eget innlegg p, som hvilke kosttilskudd jeg tar, mine beste kostholdsrd og angende proteinbarer. Dette er ting som m forklares og krever flere ord og mye plass.

SAMSUNG CSC
Det ser ut som du har det veldig bra for tiden, og det unner jeg deg! Men s lurer jeg veldig p om dette skyldes en ny kjreste, eller er livet bare generelt bra for tiden?;)
S utrolig hyggelig at du synes det.   
Etter at mamma gikk bort har jeg slitt mye. Mye mer enn jeg har villet innrmme for meg selv eller noen andre. Det har spist meg opp innvendig og gjort meg sliten, pvirket dmmekraften min og hverdagen min generelt. Jeg har dessverre gjort mye dumt og saGt mye dumt i tiden etter hennes bortgang. 
N har jeg tatt et realt oppgjr meg meg selv. Jeg bestemte meg for at jeg er ndt til vre pen om mine innerste og mrkeste tanker ovenfor meg selv om min nrmeste. Det face disse tankene og at jeg ikke lenger sT alene i disse, har gjort underverker. Jeg fler meg som et nytt menneske. At endelig er den virkelige Kristine og livet p vei tilbake. 
Fy sren som jeg gleder meg til dette ret! Det kommer til bli s fantastisk bra :mrgreen:

Driver du fortsatt med online coaching?
Ja, det gjr jeg, men jeg har kun et lite antall kunder. Hovedsakelig jobber jeg med de samme menneske og har stort sett hatt de fleste kundene jeg har n, i over et halvt r. Av og til tar jeg p meg et par nye kunder. Akkurat n har jeg plass til to nye. Send meg en mail p kristine@helseglede.no om du er interessert. 


Hvilken frukt liker du best? Og hvilket br liker du best?

Jeg elsker alle frukt og br, og spiser masse av dette!
Norske jordbr er det beste som finnes i mine yne. Ellers er jeg veldig glad i appelsinene akkurat n, grnne epler og sharon. Det spiser jeg hver dag!

Ettersom bloggen har blitt mer og mer kjent, tenker du da beholde ''dedication-navnet'', eller vil du g over til noe mer personlig som Kristine? :D
Firmaet mitt heter HelseGlede. Bloggen vil bli flyttet over til dette navnet om ikke s lenge. 
Jeg gleder meg til visere dere en ny side! 

Hva heter du p snap?
Kristineokern.
Jeg laget snap-kontoen min fr jeg skiftet etternavn og har rett og slett ikke endret kontoen. 

Det med allergi er skummelt. Hva reagerer du p og hvor lenge har du vrt allergisk?
Det vet vi faktisk ikke. Jeg slr ikke ut p noen tester, s dette m jeg rett og slett prve og feile p.


Kan du si litt om magetrening og hvordan man fr six pack? :-)
Magemusklene bestr av external og internal abdominal oblique - de skr magemusklene som er tverrstilte i forhold til hverandre.
Transversus abdominis, muskelen som ligger som en korsett under de andre magemusklene rundt livet, og hvorvidt den er synlig er i stor grad genetisk, selv ved lav fettprosent (adonis belte).
Til slutt har man rectus abdominis, den rette magemuskelen. Rectus abdominis er den muskelen som utgjr six- eller eight-packen. I det du har en lumbarfleksjon (bying av korsryggen) trekker hele muskelen seg sammen som n enhet. S selv om det ser ut som separate muskler er det i realiteten n muskel som enten aktiveres hele veien eller ikke.
Fettet sitter lengst (og best) p nedre del av magen, det er her det er vanskeligst fjerne fettet. S lenge det er fett over muskulaturen vil ikke musklene bli synlig. Det skal mye til for jenter for at de nedre magemusklene blir svrt tydelige, dette er heller ikke sunt med en s lav fettprosent og det er ikke noe jeg vil anbefale.
Six-pack er rett og slett stort sett en flge av lav fettprosent.
Ps. Gammelt bilde.

Hva er dine favoritt produkter p iHerb?
, det var et vanskelig sprsml. Jeg har s mange favoritter! Chocolite barene er jeg blitt avhengig av! Chrispy caramel e er fantastisk! Rtt kologisk kakaopulver er en gjenganger som jeg bestiller igjen og igjen. Det samme er organisk peanttsmr. Jeg er ogs blitt veldig glad i sminkebrstene til EcoTools. Questbars og nttemiks bruker jeg daglig.

Lurer jeg p om du har noen hjemme treningsvelser og rd nr man vil ke vekt, muskelmasse og f sterkere kropp?
Alts, kostholdet har 70 % si for treningsutbyttet. Om man vil ke i vekt, er det kostholdet som er det viktigste. Ikke hvordan du trener. 
Det jeg gjr med mine kunder som nsker g opp i vekt og da hovedsakelig muskelmasse er sette de p et kalorioverskudd, samtidig som de trener tung styrke 3 -4 ganger i uken med hovedfokus p basevelser. Kalorioverskudd, kosthold, kosthold, styrketrening og kosthold er alts svaret her. 

Hvilke kosttilskudd bruker du?
Et kosttilskudd er som navnet tilsier, kun et tilskudd og kommer i tillegg til vanlig mat. Et variert og sunt kosthold burde alltid vre frste prioritet. Av tilskudd s tar jeg 2 kapsler omega3 og 1 multivitamin. Fr trening tar jeg BCAA. Som regel sammen med en frukt. Jeg er ikke s nye p det, men jeg prver ta en proteinshake av sjokoladeprotein sammen med karbohydrater, frukt og / eller riskaker. Det kommer litt ann p hvor lenge det er til jeg skal spise. Skal jeg rett hjem til mat, droppet jeg det oftest.

Om du kunne skrevet litt mer om din vei fra vre spiseforstyrret til sunn, slik du er idag ?
Jeg synes det er veldig vanskelig sette ord p slike ting. Samtidig er jeg redd for at mine ord kan bli misforsttt, slik at de kan trigge istedenfor hjelpe. Det eneste med sikkerhet kan si, er at spiseforstyrrelse er en svrt vanskelig psykisk sykdom. f hjelp fra en dyktig psykolog, er veldig viktig for veien ut. 

SAMSUNG CSC
Jeg lurer p hva det beste du vet spise er?
Det er helt klart mammas hjemmelagde gryte fra burgund.
Dette er en gryterett med oksekjtt, rdvin, gulrtter, lk, bacon, osv. Nr hun var i livet fikk jeg denne servert hver bursdag. Synd jeg aldri vil f oppleve akkurat denne igjen! Ellers har jeg helt dilla p lomper med blmuggost og honning akkurat n. Det er det beste godiset du kan gi meg!

Hvordan er livet ditt akkurat n? :)
Ganske s bra bra, takk!

Hvordan ser hverdagene dine ut?
Det varierer en del etter hva jeg gjr. N som jeg er i praksis str jeg opp litt over klokken fem. Jeg spiser frokost p vei til praksisstedet. Deretter jobber jeg til klokken tre. Lunsjen er rundt halv tolv. Som regel drar jeg rett til trening. Da tar jeg meg en questbar og en frukt eller en proteinkaffe, ntter og frukt p vei til trening. Jeg trener som regel 45 -50 minutter. Etterp drar jeg hjem og lager middag. Kvelden i hverdagen bestr som regel av blogging, studier og jobb med pt-kundene. Kveldesmaten blir som regel inntatt foran NetFlix, min mte skur "av" kropp og hjerne, fr jeg hopper i seng rundt klokken ti. 


Unner du deg noen gang litt "vanlig" godsaker?
Hallo, om jeg gjr!
Jeg trodde alle som fulgte bloggen og / eller instagramkontoen min @dedicationkristine, var klar over det. Jeg er en stmoms uten like og mener at det sunneste kostholdet er et hvor du bde spiser sunt men ogs spiser "usunt" av og til. Jeg prver holde godis og sukker til helgen, men har jeg fryktelig lyst p en sjokoladebit p en onsdag, ja, s tar jeg den og nyter den til det fulle. Personlig synes jeg det er mye bedre lytte til kroppen, gi den det den har lyst p, enn g amokk p lrdag fordi da er "alt lov".
Alt med mte!

Hvordan kombinerer man at mor skal ned i vekt og barnet har behov for legge p seg i et og samme mltid? nsker gjerne tips til mat som fungerer for oss begge, for jeg har sjelden tid til lage forskjellig mat...
Da vil jeg anbefale se p tilbehret til middagen. Du som mor kan spise masse grnnsaker, kjtt og en dressing / saus av kesam, avokado, krydder og lignende. Gi barnet potet, ris, pasta og gjerne med en klatt smr, rmme eller en fet saus. Alts spis den samme kjtt og grnnsaksretten men gi barnet noe mer kaloririkt tilbehr. 


Har du noen raske, enkle, sunne og ikke minst gode middagstips:D

Ja. Omelettwrap eller omelett er raskt og kjempe godt. Her og her er oppskrift. 
Burger er raskt, her har du en god oppskrift. Du kan ogs bruke grove hamburgerbrd eller polarbrd kan brukes. Speltlompepizza, for eksempel p denne mten. Sashimi er super raskt, her har du min mte gjre det p.
Et annet tips kan vre lage en stor porsjon slik at du har middag for flere dager.
Ovnsbaking er ogs en favoritt hos meg. Da kutter jeg grnnsaker og poteter i biter og har p et stekebrett sammen med salt, pepper og hvitlkskrydder. Deretter legger jeg over en hel kylling eller kyllingfileter og steker til det er ferdig. Cirka 50 min for en hel kylling p 170 grader og 30 minutter for kyllingfilet. En slik middag lager seg selv, mens du kan gjre noe helt annet! 

Tips til hva en kan ha med seg til skolelunsj?
Middagsrester er alltid kjekt. Lag dobbel porsjon s har du lunsj til dagen etter. Knekkebrd med makrell i tomat og agurkskiver. Speltlomper med ost, skinke og avokado. 
En enkel salat med egg, tunfisk og kiwi er ogs en favoritt hos meg. 
Jeg skal lage et innlegg med noen av mine lunsjfavoritter. 


Hva er mlet med treningen din n?
Akkurat n trener jeg kun for gleden. Fordi jeg koser meg og har det gy. S for vre helt rlig, har jeg ikke noe ml akkurat n. 


Kristine ♥

Erica

27.01.2016 kl. 07:46
takk for at du tok deg tid til svare 🙃 kalorioverskudd er jeg klar over, og har lagt p et overskudd p 500-700 per dag i flere r. N har jeg kt ytterligere, og er n p minimum 1000 i overskudd. men like tynn.. og tenkte styrketrening kunne bidra positivt p vekt og kropp og sinn :) Fr prve det i alle fall 😉

Kristine

27.01.2016 kl. 18:31
Erica:
Om du ikke har gtt opp i vekt, er det ikke kalorioverskudd. En kalkulator eller lignende kan aldri regne ut hva du trener. Den eneste mten man vet om man er i over- eller underskudd p er se om vekten gr opp eller ned :)
Kutt all kardio, fokuser p tung styrke 3- 4 dager i uken med basevelser sammen med kalorioverskudd, s er du i boks :)

Janne

27.01.2016 kl. 08:20
Spennende lese :-)

Kristine

27.01.2016 kl. 18:30
Janne:
Koselig at dy synes det :)

T I N A V A R P E N

27.01.2016 kl. 09:48
s gy :)

Kristine

27.01.2016 kl. 18:29
T I N A V A R P E N:
:)

Karianne

27.01.2016 kl. 10:05
Moro bli bedre kjent med deg :-)

Kristine

27.01.2016 kl. 18:29
Karianne:
Hyggelig at du synes det :)

Sofie

27.01.2016 kl. 17:23
Blmuggost er en favoritt hos meg ogs. Alle sier jeg er rar :-P

Kristine

27.01.2016 kl. 18:29
Sofie:
Nei, ikke rar! Det er jo s godt :)

Lilly

28.01.2016 kl. 00:32
Dette innlegget likte jeg veldig godt :) Lurte bare p nr du ovnsbaker (jeg er ikke srlig flink til lage mat hehe) lar du da kyllingen og grnnsakene st inne like lenge? Blir ikke grnnsakene veeeldig overstekt da? Hper ikke det var teit sprsml hehe!

Kristine

28.01.2016 kl. 12:11
Lilly:
Tenker du da p hel kylling eller p kyllingfilet?
Nr det er kyllingfilet steker jeg grnnsakene litt lenger. Alts tar ut kylingfiletene nr de er ferdig - jeg bruker steketermometer, og lar grnnsakene steke 10 -12 min lenger. Nr det er hel kylling steker jeg alt like lenge.
Ingen sprsml er teite du :)

Alexandra

31.01.2016 kl. 19:38
Heihei Kristine! :D

N har jeg lest gjennom siden din her, og det er jeg s glad for! Mye jeg ikke visste om deg, og det var mye interessant lese! Skal virkelig fortsette lese her :) Ogs m jeg bare si at du er utrooolig pen!

-StrongerAlexandra

Kristine

01.02.2016 kl. 16:11
Alexandra:
For en.utrolig koselig kommentar. S hyggelig lese Alexandra :) Hper du fr en fin uke :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits