DEN BESTE LASAGNEN

SAMSUNG CSC
Denne lasagnen laget jeg på tirsdag. Den er så fantastisk godt, desidert den beste lasagnen i mine øyne! Og også ifølge de som spiste den med meg.  

SAMSUNG CSCLasagne er kanskje ikke spesielt hverdagsmat, men noen ganger må man slå til med litt luksus i hverdagen. En tirsdagskveld med lasagne og noe rødt i glasset, gjorde virkelig uken min!
Jeg anbefaler deg å prøve denne. Enten du velger å bruke lasagnen som hverdagsluksus eller lage den til helgekosen. 

Server gjerne lasagnen med en fargerik salat. Det er deilig med noe friskt ved siden av. Hvitløksbrød passer også godt til om man ønsker det. 
I salaten min er det hjertesalat, cherrytomater, tomat, paprika, rødløk og agurk. 

SAMSUNG CSC

Den beste lasagnen 

Kjøttsaus
2 hvitløksfedd 
1/2 chili
1 løk
2 gulrøtter
600 g karbonadedeig
2 bokser hakkede tomater
4 ss tomatpure
2 ss soya saus
4 ss ketchup, jeg bruker den sukkerfrie
En god håndfull hakket basilikum, eventuelt 1 ss tørket basilikum

Finhakk hvitløk og chili.
Skjær løk og gulrøtter i små biter eller rasp dem. 
Stek gulrøtter, løk og hvitløk til løken har blitt blank. Ha så i karbonadedeigen og stek raskt. 
Tilsett resten av ingrediensene.
Smak deg gjerne til med tomatpure, soya saus, ketchup og basilikum. 
La sausen småkoke i minimum 30 minutter. Helst en time. 

Til montering
Fullkornslasagneplater
300 g cottage cheese
200 g crème fraîche, lett kan også brukes
3 ss revet parmesan
1/2 ts muskatnøtt 
Revet ost til topping, jeg brukte Jarsberg

Bland sammen cottage cheese, crème fraîche, revet parmesan og muskatnøtt. 
Legg kjøttsaus, osteblanding og lasagneplater oppå hverandre. Gjenta slik at du får to lag med lasagneplater. Topp med kjøttsaus og osteblandingen.
Tilslutt har du over revet ost. 
Stek på 180 grader i 40 minutter. 

SAMSUNG CSC
Håper du lar deg friste. Jeg er sikker på at lasagnen vil falle i smak hos deg :grin: 
Ha en god torsdagskveld!

Kristine  ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg