www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

TIRSDAGS INTERVALLER

  • 19.01.2016, 18:29


Har du hatt en god treningsøkt i dag?
I dag stod det tirsdags intervaller på planen min. Fy søren så tungt det var! Jeg kjente godt på kroppen at den ikke er vant til å stå opp klokken fem om morgenen eller være i såpass mye aktivitet i løpet av jobbdagen. Det vil nok ta litt tid til å bli vant til den nye praksishverdagen. I mellomtiden skal jeg passe på å hvile og spise ekstra godt. Da er jeg sikker på at energien vil holde seg bra!


Over til intervallene.
Jeg løp en morsom for for tirsdags intervaller som jeg tenkte å dele med dere. Kanskje du blir inspirert til en intervalløkt denne uken?

Slik ser den ut:
- Oppvarming.
Først går jeg i 3 minutter. Så jogger jeg på 9,5 km / t til jeg har kommet totalt 1000 meter.  Deretter starter jeg intervallene.
- Løp 800 meter, i dag løp jeg på 12 km / t på alle intervallene.
Jogg så halvparten av lengden du har løpt, altså 400 meter. Eventuelt gå om du føler for det. På De aktive hvilepausene jogget jeg på 10 km / t. 
- Løp 600 meter
Jogg halvparten, altså 300 meter.
- Løp 400 meter
Jogg 200 meter.
- Løp 200 meter
Jogg 100 meter.
- Tilslutt er det nedtrapping. 
Da jogger jeg noen minutter, i dag ble det på hastighet 9,5 km / t, for så å gå noen siste minutter. 


Jeg skal love deg at det føles helt fantastisk etterpå! 
Intervaller er virkelig elsk / hat. Hat når det står på og elsk etterpå. Da bruser virkelig endorfinene :grin: 
Prøv gjerne intervalløkten og si hva du synes. Håper du liker den. 


Kristine ♥

Katarina

19.01.2016 kl. 18:55
Hater intervaller og gjør det aldri. Men jeg skal prøve denne imorgen. Måtte du gi meg styrke :-P

kanjegkandu

19.01.2016 kl. 19:16
Spreke intervaller! :D

Kjenner til overgangen mellom studering og praksis. Heldigvis blir det som du sier litt lettere etterhvert :) Lykke til i praksis.

Sandra Andersen

19.01.2016 kl. 19:36
Enig! Intervaller er virkelig elsk/hat :D

Lillan

19.01.2016 kl. 20:39
Går det ann å gjøre på elipse? :-)

Silje

20.01.2016 kl. 07:14
Denne skal jeg gjøre i dag :-)

Hanne

20.01.2016 kl. 12:10
ca hvor lang tid tar disse intervallene totalt? :) med din hastighet

Kristine

20.01.2016 kl. 15:13
Hanne:
Cirka en halv time :)

Kristine

20.01.2016 kl. 15:13
Silje:
Have fun :)

Kristine

20.01.2016 kl. 15:13
Lillan:
Ja, du kan gjøre både på ellipse eller sykkel :)

Kristine

20.01.2016 kl. 15:14
Sandra Andersen:
Haha... åja, det er det!

Kristine

20.01.2016 kl. 15:14
Katarina:
Jeg sender styrke til deg :)

Kristine

20.01.2016 kl. 15:14
kanjegkandu:
Tusen takk du. Man venner seg til alt, gjør man ikke :)

lisa

21.01.2016 kl. 09:01
Har fulgt bloggen din i 4 år nå, Kristine, og du blir bare mer og mer insirerende!

Stå på :D

Kristine

21.01.2016 kl. 10:06
lisa:
For en fantastisk kommentar å lese Lisa. Slik blir jeg virkelig glad for. Tusen hjertelig takk :) <3

:D

22.01.2016 kl. 09:04
Takk for tips! Tenkte å trene denne i dag, vet du hvor lang tid du brukte? :D

Kristine

22.01.2016 kl. 12:37
:D:
Cirka 30 minutter :)

Marie

26.01.2016 kl. 08:34
Hvor mange intervaller sprinter du ca?

Kristine

26.01.2016 kl. 10:28
Marie:
Det står over :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits