www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

4 x 4

  • 29.01.2016, 14:02


I dag lp jeg intervaller, 4 x 4. Dette er nok den mest kjente intervallformen. Det er en rask mte ke oksygenopptaket p samtidig som du forbrenner fett. 
Kort forklart gr 4 x 4 ut p at du ligger p hy intensitet, omtrent 90 % av makspuls i 4 minutter 4 ganger, avbrutt av en pauseperiode p 3 minutter mellom intervallene. Du kan gjre intervallene inne p mlle, det gjorde jeg, p sykkel, lpe ute, p ellipsemaskin og p romaskin.
Det er hardt nr det str p, men fy fader s deilig det fles etterp. Da kan jeg love deg at endorfinene bruser!

SAMSUNG CSC
Slik gjennomfrer du 4 x 4:
- Start med oppvarming p cirka 5 minutter. G forsiktig ut kt sakte intensiteten. 
- Deretter begynner du intervallene. Ha hy intensitet i 4 minutter. Cirka 90 % av makspuls.
- Etterfulgt av en pauseperiode hvor du har lavere intensitet i 3 minutter. Her skal du f igjen pusten.
- Gjenta s intervallene p 4 minutter etterfulgt av en pause p 3 minutter, slik at du totalt gjennomfrer 4 intervaller p 4 minutter. 
- Tilslutt har du nedtrapping p 5 -10 minutter. 


Kanskje 4 x 4 er noe teste i helgen?
Lykke til og god fredag :grin:

Kristine ♥

29.01.2016 kl. 14:36
Er det ok g som pause?

Kristine

30.01.2016 kl. 10:40
Anonym:
Ja, selvflgelig :)

Helene

29.01.2016 kl. 16:43
skoene dine <3

Kristine

30.01.2016 kl. 10:40
Helene:
Ja, de er freshe :)

Janne

29.01.2016 kl. 17:12
S fine og fargerike sko :-)

Kristine

30.01.2016 kl. 10:40
Janne:
Farger gjr meg glad :D

Lise

29.01.2016 kl. 22:09
Har bare lpt korte intervaller. Ska teste denne :-)

Kristine

30.01.2016 kl. 10:39
Lise:
Gjr det Lise :)

Julie

29.01.2016 kl. 22:53
Hva lper du dragene p? :)

Kristine

30.01.2016 kl. 10:39
Julie:
Et sted mellom 12 -13. Det varierer litt. Ofte ker jeg ogs hastigheten litt etter hvert drag :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits