www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

4 x 4

  • 29.01.2016, 14:02


I dag løp jeg intervaller, 4 x 4. Dette er nok den mest kjente intervallformen. Det er en rask måte å øke oksygenopptaket på samtidig som du forbrenner fett. 
Kort forklart går 4 x 4 ut på at du ligger på høy intensitet, omtrent 90 % av makspuls i 4 minutter 4 ganger, avbrutt av en pauseperiode på 3 minutter mellom intervallene. Du kan gjøre intervallene inne på mølle, det gjorde jeg, på sykkel, løpe ute, på ellipsemaskin og på romaskin.
Det er hardt når det står på, men fy fader så deilig det føles etterpå. Da kan jeg love deg at endorfinene bruser!

SAMSUNG CSC
Slik gjennomfører du 4 x 4:
- Start med oppvarming på cirka 5 minutter. Gå forsiktig ut å økt sakte intensiteten. 
- Deretter begynner du intervallene. Ha høy intensitet i 4 minutter. Cirka 90 % av makspuls.
- Etterfulgt av en pauseperiode hvor du har lavere intensitet i 3 minutter. Her skal du få igjen pusten.
- Gjenta så intervallene på 4 minutter etterfulgt av en pause på 3 minutter, slik at du totalt gjennomfører 4 intervaller på 4 minutter. 
- Tilslutt har du nedtrapping på 5 -10 minutter. 


Kanskje 4 x 4 er noe å teste i helgen?
Lykke til og god fredag :grin:

Kristine ♥

29.01.2016 kl. 14:36
Er det ok å gå som pause?

Kristine

30.01.2016 kl. 10:40
Anonym:
Ja, selvfølgelig :)

Helene

29.01.2016 kl. 16:43
skoene dine <3

Kristine

30.01.2016 kl. 10:40
Helene:
Ja, de er freshe :)

Janne

29.01.2016 kl. 17:12
Så fine og fargerike sko :-)

Kristine

30.01.2016 kl. 10:40
Janne:
Farger gjør meg glad :D

Lise

29.01.2016 kl. 22:09
Har bare løpt korte intervaller. Skaø teste denne :-)

Kristine

30.01.2016 kl. 10:39
Lise:
Gjør det Lise :)

Julie

29.01.2016 kl. 22:53
Hva løper du dragene på? :)

Kristine

30.01.2016 kl. 10:39
Julie:
Et sted mellom 12 -13. Det varierer litt. Ofte øker jeg også hastigheten litt etter hvert drag :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits