GLED DEG OVER MANDAGEN

Trøtt i tryne eller ei, jeg gleder meg over mandagen, gjør du?

SAMSUNG CSC
Her kommer litt tankerabling mens jeg drikker kaffekoppen min om hvordan du kan glede deg over mandagen. Og ikke minst; glede deg over livet.

Du fortjener å være lykkelig. Du fortjener å smile. Jeg mener, hvorfor ikke? Du lever en gang. Jeg vil ihvertfall leve livet mitt med mest mulig glede!
Det som er her og nå, akkurat dette øyeblikket, det er en liten del av livet ditt. Hvorfor ikke gjøre det beste ut av det?
Ta vare på psyken din og forsøk å nyt hvert minutt av livet! 
Hev deg over de negative tankene. Tenk over det, ville ikke livet vært så mye enklere om du bare tenkte positivt og hadde det moro? Du har faktisk et valg!

Jeg sier ikke at du aldri skal ha en negativ tanke, for det har vi alle. Men at du skal forsøke å snu den negative tanken. Svært mange negative tanker er helt unyttige og ubetydelige.
Når vekkerklokken ringte klokken fem i dag morges, tenkte jeg for eksempel; “Å, jeg er sliten. Det er alt for tidlig! Dette kommer til å bli en lang og tung dag!”. Helt unødvendige tanker som bare trekker meg ned. Når det gikk opp for meg hva jeg tenkte, sa jeg isteden til meg selv; “Ja, det er tidlig, men du vet det blir bedre bare kroppen kommer i gang. Og kaffen smaker så godt tidlig på morgenen! Dessuten blir det ekstra deilig å legge seg tidlig i seng i kveld. Dette blir en bra dag!”.
Det krever øving og det krever at man tar i et tak, men livet er jo så mye bedre med positive tanker :grin:

Kristine ♥

12 kommentarer
    1. Takk for fine ord 🙂 Var akkurat inne på noen negative tanker da jeg scrollet over denne. Nå følte jeg meg plutselig mye bedre 🙂 Ha en fin kveld!

    2. Hanne:
      Så utrolig hyggelig at du synes det Hanne. Da kan jeg forsøke å skrive noe slikt litt oftere. Det er alltid hyggelig med sånne ord, så vet jeg hva dere synes og ønsker 🙂
      Ha en super uke!

    3. Trøtt i trynet? Du ser utrolig fresh ut 💕 Og så fin tekst! Gode ord på starten av ny uke 👏🏼

    4. Du er flink og ein sann inspirasjon! Desse orda var akkurat det eg trengte i dag, etter ein litt tung start på veka. Vil veldig gjerne ha fleire slike korte, konkrete innlegg om “mental trening”, enten det er på mandagar eller ein heilt annan dag – og enten det er om korleis ein handterer negative/vanskelege tankar generelt, eller om heilt konkrete tema/situasjonar der ein kan ta tak sjølv. Du er god, ønskar deg ein flott dag 🙂

    5. Takk for gode ord 🙂 Dette ga meg motivasjon til å møte dagen med et åpent sinn! Ønsker deg en god dag

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg