www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

EN ANNERLEDES FROKOST

  • 12.03.2016, 12:31


Beklager at det ikke ble noen oppdatering i gr.
Jeg var rett og slett helt kake i kroppen. Sikkert fordi jeg jobbet til midnatt p torsdag og ikke kom meg i seng fr nrmere to og likevel mtte tidlig opp fredag. Etter jobb datt jeg derfor rett i sofaen. Der l jeg med smgodtposen min og House of Cards til det var kvelden og jeg sovnet. Ikke en veldig produktiv fredagskveld med andre ord, men det var veldig ndvendig!

SAMSUNG CSC
I dag morges laget jeg en ny vri p havregrten min. Vanligvis spiser jeg havregrt med cottage cheese, proteinpulver, smr, peanttsmr, br eller lignende, en st variant. I dag ble det derimot en salt variant. En annerledes og veldig god frokost :grin:
Har du ikke prvd egg p havregrten enda, gjr det! 

SAMSUNG CSC
Slik s alts grten ut fr jeg hadde p toppingen. 
Jeg brukte Rude Health havregrt 5 korn og 5 fr som er en fyldig grtvariant med blant annet havre, rug, bygg, quinoa, linfr og solsikkefr. Denne har jeg ftt sponset, men jeg har blitt veldig glad i den. N som pakken nrmer seg slutten kommer jeg til kjpe ny selv. Det er deilig med litt annet enn bare havregryn i grten. Blandingen med forskjellige korn og fr gjr grten ekstra fyldig og rik p nringsstoffer, noe jeg virkelig liker!

SAMSUNG CSC
Jeg kokte opp grten i mikroen. 2 dl grtblanding og 4 dl vann. Jeg lot grten koke i 8 -9 minutter i mikroen. Underveis tok jeg bollen ut og rrte rundt to ganger.
Deretter toppet jeg grten med spinat, tomat, ProTings proteinchips, stekt egg og litt urtesalt. S utrolig godt!
Super sunn frokost, eller lunsj / kveldsmat om du nsker det, p kort tid som inneholder masse gode nringsstoffer

SAMSUNG CSC
Det er virkelig noe magisk med den saftige og fyldige eggeplommen til den kremede havregrten. Jeg har ftt en ny grtfavoritt!
Viste du forresten at egg inneholder alle de vitaminene og mineralene kroppen trenger bortsett fra Vitamin C. Egg er supermat med andre ord!


N skal jeg komme meg en tur p trening. I dag blir det kondisjonstrening, jeg er usikker p hva enda. S blir det en hyggelig middag, fr det er klart for jentekveld og en tur p byen. Dette blir en fin fin lrdag med andre ord!
Mtte du f den beste helgen p lenge! Smil, by p deg selv og nyt livet 💫

Kristine ♥

Helene

12.03.2016 kl. 13:44
Hei! Hvilken protings proteinchips er din favoritt-smak? Hper p svar siden jeg nsker teste en pose selv :-)

Klem

Kristine

13.03.2016 kl. 15:04
Helene:
N er jeg veldig fan av den spicy chili lime :) Knall god!

Katrine

12.03.2016 kl. 15:45
Egg p grt har jeg aldri prvd men det m jo vre godt!!!

Kristine

13.03.2016 kl. 15:03
Katrine:
Knall godt :) Prv det!

Silje

12.03.2016 kl. 17:35
Ogs helt perfekt egg da :-D

Kristine

13.03.2016 kl. 15:03
Silje:
Rennende eggeplomme m vi ha :)

Kristin H. G.

12.03.2016 kl. 18:25
Spenstig valg, selv bruker jeg alltid ett eller to egg i havregrten p slutten av koketiden ^^ Da blir den veldig kremet og deilig ;-)

Kristine

13.03.2016 kl. 15:03
Kristin H. G.:
Ja, det er godt. Og ikke minst blir det mer mettende :)

12.03.2016 kl. 23:06
Nam assa :-)

Kristine

13.03.2016 kl. 15:03
Anonym:
Mhm :)

Janne

13.03.2016 kl. 01:52
Jeg bruker den grten selv. Den blir mer mettande synes jeg =)

Kristine

13.03.2016 kl. 15:03
Janne:
Ja, den er veldig god :)

karoline

13.03.2016 kl. 11:34
Det s skikkelig digg ut!!!!! Jeg har et sprsml, men jeg hper du ikke tar det ille opp, for jeg mener det positivt og skulle nske det gjaldt meg:

Du ser s sykt bra ut og har en kropp jeg hadde ddd for, men jeg har tenkt p at du spiser mltider som m inneholde mye kalorier til sammen i lpet av en dag, og trener mindre enn mange andre i forhold til det du spiser. Jeg spiser aldri mer enn 2000 kalorier og trener ganske tungt 4-5 dager i uka, og skulle nske jeg kunne spise mer, men da ville jeg jo gtt opp i vekt?! Hva er din hemmelighet? Gener? =) Er s lei av drlig samvittighet nr jeg spiser for mye og stresset nr jeg fler jeg har sprukket p kalori-mengden. =(

Kristine

13.03.2016 kl. 15:03
karoline:
Jeg er langt fra perfekt. Jeg har ikke magreuter hver dag, og er langt fra noen XS i klr. Men jeg er fornyd med den jeg er, og det er jo det viktigste :)

Med min vekt og hyde har jeg sikkert et vedlikehold p nrmere 2500 kalorier de dagene jeg trener. Det er ganske mye mat. Det handler ikke om gener, men gi kroppen det den vil ha, spille p lag med den og ikke stresse. Da er kroppen mye snillere tilbake ogs.
Det at du stresser og i det hele tatt teller kalorier, er jo et tegn p at kroppen din ikke fr det som den vil. Da kan du ogs risikere at den holder p fettet og ikke gir deg det treningsutbytte du fortjener, nettopp fordi kroppen din er stresset.

Men utifra ordene dine s hres det ut som om du har et problem. Drlig samvittighet, kaloritelling og stress er ikke sunt eller normalt. Kanskje du skulle ta kontakt med noen for jobbe med tankene og flelsene dine? Livet er s mye bedre nr de tankene forsvinner. Tro meg, jeg har selv vrt der. Ta vare p deg selv <3

karoline

13.03.2016 kl. 18:11
Herregud, tusen takk for et s fint svar! Du virker tvers gjennom god, du! Jeg veit selv at jeg m tak tak i dette, for det funker ikke lenger.. Kan du kanskje skrive hva og hvordan du tok deg ut av det og kom dit du er i dag? Hadde vrt skikkelig inspirerende =)

Kristine

14.03.2016 kl. 19:32
karoline:
Jeg nsker ikke skrive et innlegg om det, da det er ting som er vanskelig sette ord p. Nr man skriver om et s srt tema, kan det brukes bde til hjelp og som trigger. Jeg nsker ikke at noen skal blir trigget og derfor vil jeg ikke skrive et slikt innlegg.
Men for meg var det som hjalp komme meg til en dyktig psykolog. Problemet sitter jo i hodet og da trenger man hjelp til takle og hndtere tanker og flelser. Det er det beste tipset jeg kan gi det. Sk profesjonell hjelp <3

karoline

14.03.2016 kl. 20:58
Takk Kristine!! =) Skjnner det helt og holdent. Fikk du kostplan og snn?

Kristine

15.03.2016 kl. 16:26
karoline:
Jeg synes at det flge en kostplan bare trigget mer. Mlet var jo frigi meg fra planer, oppsett og kalorier. For meg fungerte det bedre bare ha noen retningslinjer flge.
Jeg skulle spise hver tredje time og da skulle alle mltidene beste av proteiner, karbohydrater og fett. S kunne jeg selv lytte til kroppen kjenne etter hve jeg hadde lyst p. Det kunne feks av 3 knekkebrd med 3 kokte egg og tomat, 2 frukt med 1/2 boks cottage cheese og 2 ss peanttsmr eller 2 rundstykker med nugatti og kokt egg. Det siste er et eksempel p et vanskelig mltid. Fordi nugatti er noe jeg s p som usunt. Men det prve inkorporere snne ting i et "normalt" mltid, hjalp meg.
Vi er alle forskjellig, s jeg kan ikke vite hva som er riktig for deg. Det m du nesten fle p selv <3

karoline

15.03.2016 kl. 23:02
takk for et fint svar :)

Kristine

16.03.2016 kl. 00:23
karoline:
Bare hyggelig du :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits