www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

EN ANNERLEDES FROKOST

  • 12.03.2016, 12:31


Beklager at det ikke ble noen oppdatering i går.
Jeg var rett og slett helt kake i kroppen. Sikkert fordi jeg jobbet til midnatt på torsdag og ikke kom meg i seng før nærmere to og likevel måtte tidlig opp fredag. Etter jobb datt jeg derfor rett i sofaen. Der lå jeg med smågodtposen min og House of Cards til det var kvelden og jeg sovnet. Ikke en veldig produktiv fredagskveld med andre ord, men det var veldig nødvendig!

SAMSUNG CSC
I dag morges laget jeg en ny vri på havregrøten min. Vanligvis spiser jeg havregrøt med cottage cheese, proteinpulver, smør, peanøttsmør, bær eller lignende, en søt variant. I dag ble det derimot en salt variant. En annerledes og veldig god frokost :grin:
Har du ikke prøvd egg på havregrøten enda, gjør det! 

SAMSUNG CSC
Slik så altså grøten ut før jeg hadde på toppingen. 
Jeg brukte Rude Health havregrøt 5 korn og 5 frø som er en fyldig grøtvariant med blant annet havre, rug, bygg, quinoa, linfrø og solsikkefrø. Denne har jeg fått sponset, men jeg har blitt veldig glad i den. Nå som pakken nærmer seg slutten kommer jeg til å kjøpe ny selv. Det er deilig med litt annet enn bare havregryn i grøten. Blandingen med forskjellige korn og frø gjør grøten ekstra fyldig og rik på næringsstoffer, noe jeg virkelig liker!

SAMSUNG CSC
Jeg kokte opp grøten i mikroen. 2 dl grøtblanding og 4 dl vann. Jeg lot grøten koke i 8 -9 minutter i mikroen. Underveis tok jeg bollen ut og rørte rundt to ganger.
Deretter toppet jeg grøten med spinat, tomat, ProTings proteinchips, stekt egg og litt urtesalt. Så utrolig godt!
Super sunn frokost, eller lunsj / kveldsmat om du ønsker det, på kort tid som inneholder masse gode næringsstoffer

SAMSUNG CSC
Det er virkelig noe magisk med den saftige og fyldige eggeplommen til den kremede havregrøten. Jeg har fått en ny grøtfavoritt!
Viste du forresten at egg inneholder alle de vitaminene og mineralene kroppen trenger bortsett fra Vitamin C. Egg er supermat med andre ord!


Nå skal jeg komme meg en tur på trening. I dag blir det kondisjonstrening, jeg er usikker på hva enda. Så blir det en hyggelig middag, før det er klart for jentekveld og en tur på byen. Dette blir en fin fin lørdag med andre ord!
Måtte du få den beste helgen på lenge! Smil, by på deg selv og nyt livet 💫

Kristine ♥

Helene

12.03.2016 kl. 13:44
Hei! Hvilken protings proteinchips er din favoritt-smak? Håper på svar siden jeg ønsker å teste en pose selv :-)

Klem

Kristine

13.03.2016 kl. 15:04
Helene:
Nå er jeg veldig fan av den spicy chili lime :) Knall god!

Katrine

12.03.2016 kl. 15:45
Egg på grøt har jeg aldri prøvd men det må jo være godt!!!

Kristine

13.03.2016 kl. 15:03
Katrine:
Knall godt :) Prøv det!

Silje

12.03.2016 kl. 17:35
Også helt perfekt egg da :-D

Kristine

13.03.2016 kl. 15:03
Silje:
Rennende eggeplomme må vi ha :)

Kristin H. G.

12.03.2016 kl. 18:25
Spenstig valg, selv bruker jeg alltid ett eller to egg i havregrøten på slutten av koketiden ^^ Da blir den veldig kremet og deilig ;-)

Kristine

13.03.2016 kl. 15:03
Kristin H. G.:
Ja, det er godt. Og ikke minst blir det mer mettende :)

12.03.2016 kl. 23:06
Nam assa :-)

Kristine

13.03.2016 kl. 15:03
Anonym:
M´hm :)

Janne

13.03.2016 kl. 01:52
Jeg bruker den grøten selv. Den blir mer mettande synes jeg =)

Kristine

13.03.2016 kl. 15:03
Janne:
Ja, den er veldig god :)

karoline

13.03.2016 kl. 11:34
Det så skikkelig digg ut!!!!! Jeg har et spørsmål, men jeg håper du ikke tar det ille opp, for jeg mener det positivt og skulle ønske det gjaldt meg:

Du ser så sykt bra ut og har en kropp jeg hadde dødd for, men jeg har tenkt på at du spiser måltider som må inneholde mye kalorier til sammen i løpet av en dag, og trener mindre enn mange andre i forhold til det du spiser. Jeg spiser aldri mer enn 2000 kalorier og trener ganske tungt 4-5 dager i uka, og skulle ønske jeg kunne spise mer, men da ville jeg jo gått opp i vekt?! Hva er din hemmelighet? Gener? =) Er så lei av dårlig samvittighet når jeg spiser for mye og stresset når jeg føler jeg har sprukket på kalori-mengden. =(

Kristine

13.03.2016 kl. 15:03
karoline:
Jeg er langt fra perfekt. Jeg har ikke magreuter hver dag, og er langt fra noen XS i klær. Men jeg er fornøyd med den jeg er, og det er jo det viktigste :)

Med min vekt og høyde har jeg sikkert et vedlikehold på nærmere 2500 kalorier de dagene jeg trener. Det er ganske mye mat. Det handler ikke om gener, men å gi kroppen det den vil ha, spille på lag med den og ikke stresse. Da er kroppen mye snillere tilbake også.
Det at du stresser og i det hele tatt teller kalorier, er jo et tegn på at kroppen din ikke får det som den vil. Da kan du også risikere at den holder på fettet og ikke gir deg det treningsutbytte du fortjener, nettopp fordi kroppen din er stresset.

Men utifra ordene dine så høres det ut som om du har et problem. Dårlig samvittighet, kaloritelling og stress er ikke sunt eller normalt. Kanskje du skulle ta kontakt med noen for å jobbe med tankene og følelsene dine? Livet er så mye bedre når de tankene forsvinner. Tro meg, jeg har selv vært der. Ta vare på deg selv <3

karoline

13.03.2016 kl. 18:11
Herregud, tusen takk for et så fint svar! Du virker tvers gjennom god, du! Jeg veit selv at jeg må tak tak i dette, for det funker ikke lenger.. Kan du kanskje skrive hva og hvordan du tok deg ut av det og kom dit du er i dag? Hadde vært skikkelig inspirerende =)

Kristine

14.03.2016 kl. 19:32
karoline:
Jeg ønsker ikke å skrive et innlegg om det, da det er ting som er vanskelig å sette ord på. Når man skriver om et så sårt tema, kan det brukes både til hjelp og som trigger. Jeg ønsker ikke at noen skal blir trigget og derfor vil jeg ikke skrive et slikt innlegg.
Men for meg var det som hjalp å komme meg til en dyktig psykolog. Problemet sitter jo i hodet og da trenger man hjelp til å takle og håndtere tanker og følelser. Det er det beste tipset jeg kan gi det. Søk profesjonell hjelp <3

karoline

14.03.2016 kl. 20:58
Takk Kristine!! =) Skjønner det helt og holdent. Fikk du kostplan og sånn?

Kristine

15.03.2016 kl. 16:26
karoline:
Jeg synes at det å følge en kostplan bare trigget mer. Målet var jo å frigi meg fra planer, oppsett og kalorier. For meg fungerte det bedre å bare ha noen retningslinjer å følge.
Jeg skulle spise hver tredje time og da skulle alle måltidene beste av proteiner, karbohydrater og fett. Så kunne jeg selv lytte til kroppen å kjenne etter hve jeg hadde lyst på. Det kunne feks av 3 knekkebrød med 3 kokte egg og tomat, 2 frukt med 1/2 boks cottage cheese og 2 ss peanøttsmør eller 2 rundstykker med nugatti og kokt egg. Det siste er et eksempel på et vanskelig måltid. Fordi nugatti er noe jeg så på som usunt. Men det å prøve å inkorporere sånne ting i et "normalt" måltid, hjalp meg.
Vi er alle forskjellig, så jeg kan ikke vite hva som er riktig for deg. Det må du nesten føle på selv <3

karoline

15.03.2016 kl. 23:02
takk for et fint svar :)

Kristine

16.03.2016 kl. 00:23
karoline:
Bare hyggelig du :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits