POLARBRØD

SAMSUNG CSC
Tirsdag, fri, solskinn og en rolig formiddag.
Faktisk ventet jeg på en pakke som skulle komme på døren klokken ti, men som ikke kom før klokken halv tre. Dermed ble jeg gående inne, sose og vente på denne pakken. Jeg ville jo ut i solen! Jeg fikk ihvertfall laget meg en kjempe god lunsj :grin: Det ble hjemmelaget polarbrød – utrolig gode, med diverse pålegg, proteinkaffe og plommer. 

SAMSUNG CSC
Oppskriften er inspirert av skjønne @livefinnoykvamme på instagram.

Polarbrød
6 stykker

4 egg
4 ss kesam
2 ss fiberhusk
2 ts bakepulver
1/3 ts salt

Visp alt godt sammen. 
La røren svelle i 10 minutter.
Lag så seks rundinger på en bakeplate.
Stek på 225 grader i 12 -15 minutter.
Avkjøl på rist. 

Polarbrødene holder seg fire -fem dager i en pose i kjøleskapet. Skal du oppbevare dem lenger enn det, ville jeg frosset dem ned. Da kan du tine de i ovnen eller i brødristeren. 
Håper det smaker. 

SAMSUNG CSC
Så er det bare å toppe polarbrødene med det du måtte ønske. 
Favorittpålegget hos meg er kokte egg med urtesalt, tomat og agurk. Mmmm….

SAMSUNG CSC
Disse er så fantastisk gode. Jeg har laget polarbrødene flere ganger de siste månedene og de blir fort spist opp. I tillegg er de veldig enkle å lage, og ikke minst sunne. Perfekt i mine øyne!
Fortell meg hjerne hva du synes om du prøver oppskriften.

Kristine ♥  

26 kommentarer

Siste innlegg