www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

IKKE HELT SOM JEG HADDE TENKT

  • 11.04.2016, 18:37



I dag vknet jeg med en skikkelig mandagsglede. Masse energi, et stort smil og med tanken om at dette ville bli en bra dag! Faktisk var jeg i s godt humr at jeg slo til med dette sminkelse bilde p instagram. A smile is the best makeup any girl can wear, har jeg hrt.
Uansett, dagen ble ikke helt som jeg hadde tenkt. Jeg har nemlig ftt en betennelse i akillesen! Det er trolig en belastningsskade etter at jeg gikk mye i praksis p hardt underlag, som smalt da jeg trkket over. Etter en tur hos legen har jeg ftt beskjed om st, g og belaste hyre fot minst mulig. 
Frst ble jeg skikkelig irritert. "Hva skal jeg da gjre?!?!", tenkte jeg. Jeg dro p trening og fikk en knall bra treningskt p overkropp med tung roing, nedtrekk, skulderpress, chins og manual press. Her trkket jeg p og fikk jeg virkelig ut alle flelsene mine. Etterp flte jeg meg mye bedre.
Noen ganger m en ta p smilet og gjre det beste ut av situasjonen. Selv om jeg ikke skal lpe, g eller belaste s mye, er det fortsatt en hel del jeg kan gjre! Imorgen skal jeg mte en fysioterapaut for f hjelp til opptrening, samt f vite litt mer om hva jeg kan og ikke kan. 

SAMSUNG CSC
Til middag ble det taco, mandagstaco!
Jeg synes fortsatt litt synd p meg selv og det er jo mye trst i en deilig tacotallerken. I tillegg er det kjempe raskt lage og super sunt!

SAMSUNG CSC
Jeg brukte karbonadedeig som jeg stekte meg tacokrydder. Jeg bruker dette krydderet fra iHerb. 
I mellomtiden laget jeg en salat med diverse salatblader, gul og rd paprika, agurk og rdlk. S er det bare ha tacokarbonadedeigen over salaten sammen med kesam, taco saus, revet jarlsbergost og ProTings proteinchips. Knall godt!


N venter litt skolearbeid, fr jeg skal synke ned i sofaen med proteinpannekaker og NetFlix. Selv om dagen ikke ble helt som jeg hadde tenkt, ble den da i grunn ganske bra! 
Hper mandagen din har vrt fin. Mtte uken din bli super :grin:  Gjr det beste ut av hver dag.

Kristine ♥ 

Maren

11.04.2016 kl. 18:40
Maten og humret skal du ha all honnr for, ingenting si p det nei, dumt med den betennelsen din da. nsker deg masse god bedring:). Klem

Kristine

12.04.2016 kl. 17:12
Maren:
Man kommer langt med et smil, vet du.
Tusen takk og ha en super tirsdag :)

Janne

11.04.2016 kl. 18:44
s kjedelig. God bedring ihvertfall :-) og creds for humret :-)

Kristine

12.04.2016 kl. 17:12
Janne:
Takk for det du :)

Erica

11.04.2016 kl. 20:32
Auuu, hrtes vondt ut, men bra du finner glede i masse annet :D God bedring og riktig fin uke til deg :)

Kristine

12.04.2016 kl. 17:11
Erica:
Tusen takk og i lige mde Erica :)

Andrea

11.04.2016 kl. 20:58
Huff, pass p gjre som legen sier og f masse hvile! Jeg fikk det samme i slutten av september, og siden legen sa jeg skulle sykle s mye som mulig gjorde jeg det... viste seg imidlertid at st p sykkelen er noe av der verste man kan gjre, s det endte med at det ble enda verre og etter hvert kronisk. Etter tre mneder rehabilitering kunne jeg endelig g (ikke lpe eller g fort eller lenge) som normalt igjen, men da fikk jeg det i den andre.. Poenget mitt: La kroppen hvile det den trenger n fr det blir kronisk! Jeg har ventet i 6 mneder p klare g n, og kan fortsatt ikke g mer enn noen f km hver dag

Kristine

12.04.2016 kl. 17:11
Andrea:
Uff, utrolig kjedelig at det har tatt s lang tid!
Jeg tror cluet er ikke gjre noe som er vondt. Er det ubehagelig sykle, s ikke gjr det. At en rett og slett m kjenne etter hele tiden hvordan akillesen fles.
Lykke til med opptreningen Andrea :)

Silje E.

12.04.2016 kl. 08:36
Smilet ditt smitter :-)

Kristine

12.04.2016 kl. 17:10
Silje E.:
S hyggelig at du synes det :)

12.04.2016 kl. 10:52
Jeg fikk ogs vite i gr at jeg har ftt samme betennelse! Utrolig kjipt, og fler det vil delegge for alt n. Er inni en god treningsperiode bde med styrke og lping. Hva tenker du man kan gjre og trene? Er dey noen benvelser man kan trene? Og hvor lang tid vil det ca ta fr man kan trene som normalt igjen? Fortell gjerne hva fysioterapeuten forteller ang velser og hva man kan gjre/ikke gjre da jeg ikke har mulighet til g til fysio for yeblikket. Er s redd for miste alt jeg har jobbet for n.

Kristine

12.04.2016 kl. 17:10
Anonym:
Uff, det var leit hre.
Jeg vil anbefale deg hre p de rdene legen gir deg og kanskje oppske en dyktig fysioterapeut. Du og jeg er jo forskjellige, s hva som fungerer for meg, fungerer kanskje ikke for deg.
Jeg nekter ta tabletter, da jeg ikke liker putte slik i meg. Jeg vil heller at kroppen skal f helse seg naturlig. Dermed kan det ta litt tid fr man blir frisk. Men hvor lang tid avhenger av immunforsvar og hvordan man bruker foten. Forhpentligvis gr det fort for oss begge :)
Angende benvelser, s er det mange velser som er helt trygge. Som leg extension, leg curl og kick back i kabel for rumpe.
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits