TRENINGSMOTIVASJON

“Hvor henter du treningsmotivasjonen din fra?”, er et spørsmål jeg ofte får.
For å være helt ærlig, er det som regel slik at jeg har lyst til å trene og ikke trenger å hente frem motivasjonen. Trening er for meg en stor glede og en del av hverdagen. Det er et fristed, et sted hvor jeg får ut negative tanker og henter inn positiv energi. Om det er slik at jeg virkelig ikke har lyst til å trene en dag, dropper jeg det! Da vet jeg at kroppen og hodet trenger hvile. 
Jeg tror mye av grunnen til at treningsmotivasjonen min nesten alltid er det, er nettopp fordi det ikke er en tvang. Det er noe jeg gjør som gleder og som kjennes godt både for min egen kropp og hode. 

SAMSUNG CSC
Noe som er viktig når jeg skal på trening, er at jeg føler meg vel i det jeg har på meg. Noen dager kan jeg føle meg vel i en fresh tights og singelet, andre dager føles det bedre å “gjemme” seg litt mer bort i en en stor t-skjorte over tightsen. Uansett, er gode treningsklær viktig for å holde treningsmotivasjonen ved like. Jeg får også alltid et motivasjonsboost når jeg tar på meg nye treningsklær. Da får jeg lyst til å løpe på trening med en gang! 

Apropos treningsklær, hos CupoNation har de nå gode tilbud hos Nike. 
Jeg er kledd med Nike fra topp til tå i dag, sko, tights og topp. Sjekk det ut og du kan spare mye penger på treningsklærne. 

SAMSUNG CSC
Her har du noen flere tips for å holde på treningsmotivasjonen:
– Tenk at treningen er godt for kroppen din, på overskuddet det gir deg og hvor deilig det kjennes ut når økten er ferdig.
– Finn en treningsform som passer akkurat deg.
Det finnes mye forskjellig du kan gjøre; løping, kickboksing, styrketrening, yoga, svømming, osv, osv. Finn noe du trives med å synes er moro.
– Ha deg selv som forbilde og konkurrer kun med deg selv.
Vi er alle forskjellige fra naturens side og kan derfor ikke se like ut. Om du har et urealistisk forbilde, vil dette kun gjøre deg demotivert. Bestem deg heller for å bli den beste utgaven av deg selv.
– Ha god og variert musikk i ørene.
Lag deg en god spilleliste som du oppdaterer jevnlig. Dette gjør at treningen går mye fortere.
– Sett av tid til trening
Planlegge uken din og legge inn treningsøktene i kalenderen. Planlegg for eksempel en 50 minutters treningsøkt mandag, onsdag og fredag og sett av tid til dette. Står treningsøkten i kalenderen, er det lettere å gjennomføre. 

Ha det gøy, elsk den du er og lik det du gjør  :grin: 

Kristine ♥ 

10 kommentarer

Siste innlegg