HALLO MANDAG

SAMSUNG CSC
Hallo mandag og god mandag morgen til dere fantastiske lesere.
Jeg vil gi dere en liten tankevekker denne mandagsmorgenen.
De aller fleste av oss synes tiden går fryktelig fort! I dag er det mandag, men plutselig er helgen her igjen. Det er faktisk 525 600 minutter i løpet av et år. Det høres jo mye ut, men vi vet alle at årene flyr forbi. Det jeg ønsker er at du skal bli mer bevisst på disse minuttene og ta vare på dem. Naturligvis ikke alle. For det er ikke alle minutter som er like spennende. Ta vare på alle fine øyeblikk og kjenn etter hva de får deg til å føle. Om det er den fantastiske følelsen idet du klarer en ny rekord på trening, den deilige lukten av friske vårblomster, varmen fra kjæresten når du legger deg inntil han, eller noe helt annet… Stopp opp og nyt øyeblikket. Det er disse øyeblikkene som er livet. Ta vare på dem!

Ha en super uke folkens :grin:

Kristine ♥

12 kommentarer
    1. Ina:
      Hei Ina.
      Irritabel tarm er egentlig ikke en diagnose, men bare en samlebetegnelse. Man vet rett og slett ikke hva problemet kommer av og kaller det IBS.
      Probotika har hjulpet meg masse, men jeg har ikke blitt bra ene og alene av det. Å unngå stress (faktisk det viktigste) og å ikke drikke mer enn 2 kopper kaffe om dagen, er gode tips som har hjulpet meg og mange andre.
      I og med at du får mer vondt på kvelden, høres det ut som om du spiser noe du reagerer på. Du burde føre en matdagbok en månedstid og skrive opp hvordan du føler deg etter hvert måltid. På den måten kan du finne ut hvilke matvarer du reagerer på. Det er nemlig litt variabelt fra person til person. Derimot pleier bønner, løk, eple og ukokte grønnsaker fra kålfamilien (brokkoli, blomkål, rosenkål, osv) å være ille for de fleste. Det lønner seg å holde seg unna disse.
      Lykke til og håper du finner en løsning 🙂

    2. Hei flotte, fine, inspirerende og dedikerte(hehe) Kristine 🙂
      Har lest at du har slitt en del/sliter med mageproblemer. Måten du forklarer det på høres helt likt ut som hvordan jeg har det. Jeg har vært hos legen, tatt en del tester men de finner ingen god begrunnelse på hva det kan være, men har konkludert mer irritabel tarm. Hvordan jeg har det går i perioder, men i de værste periodene er det så gale at det går ut over mitt hverdagslige liv. Jeg er alltid god på morningen men blir verre ut over dagen. I og med at jeg studerer og ofte har forlesning på morningene får jeg ikke trent da, og da kvelden kommer kan jeg være så dårlig at jeg ikke får trent skikkelig. Leste du hadde bestilt noen probiotika tabletter fra iherb, og bestilte de samme med en gang jeg leste om dem! Gleder meg skikkelig til de kommer! Men er de så god at du aldri har vondt/ er plaget lenger? I så fall håper jeg de fungerer like bra for meg!! Er rart og frustrerende hvordan magen kan gå ut over daglig livet.
      klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg