www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

BULGARSK UTFALL - EN RUMPE KILLER

  • 19.05.2016, 15:21


SAMSUNG CSC
Er det en øvelse jeg virkelig elsker og hater, er det bulgarsk utfall! 
Jeg hater benøvelsen fordi den er så forferdelig tung, den får svetten til å renne og lår og rumpe til å dirre! Og jeg elsker øvelser fordi den virkelig tar godt på bena og er en real rumpe killer!

Jeg liker best å ta bulgarsk utfall i sokkelessen med  en manual, altså kun ha en manual i en hånd og den andre hånden fri. Det er da jeg føler at jeg får riktig teknikk og best kontakt med muskulaturen. Du kan også ta bulgarsk utfall med en vektstang eller ha en manual i hver hånd.
Riktig teknikk for bulgarsk utfall:
Sett den bakre foten på kanten av en benk, stol eller lignende. Hold en manual i armen på samme side som den bakre foten. Altså, har du venstre fot på en benk, skal venstre hånd holde en manual. Du kan også holde en manual i hver hånd, eventuelt ha en vektstang på skuldrene. Overkroppen skal være nogenlunde rett og brystkassen skal opp. Skyt hoften fremover på det bakre benet slik at hoftebøyeren strekkes. Ha god stabilitet i foten og senk kroppen ved at du bøyer i hoften, mens du har tyngdepunktet på helen på fremre fot. Du skal gå så langt ned at kneet på den bakre foten nesten berører gulvet og at låret på den fremre foten er parallel med gulvet. Press fra i helen i fremre fot og kom opp til startposisjon. Gjenta. 

Vær obs på at tyngdepunktet skal være på helen i fremre fot under hele øvelsen. 
Har du ikke gjort bulgarsk utfall før, kan det lønne seg å gjøre den med egen kroppsvekt, altså uten ekstra vekter, til du har fått inn teknikken. 
Denne øvelsen kan du fint gjøre hjemme. Ta en tung bok i hånden eller fyll en brusflaske med vann og bruk det som vekt!


I dag kjørte jeg bulgarsk utfall, 4 sett, i super sett med kick back i kabel.
Prøv det selv. Jeg skal love deg at du vil kjenne det i rumpen :grin: 

Kristine ♥ 

lisarorvik

19.05.2016 kl. 16:48
Så flink du er, utrolig inspirerende :)

Kristine

20.05.2016 kl. 15:17
lisarorvik:
Takk for det Lisa :)

Janne

19.05.2016 kl. 17:11
Hater den øvelsen totalt :-P men gjør den av og til likevel da!

Kristine

20.05.2016 kl. 15:17
Janne:
Føles jo godt etterpå :)

Lilly

19.05.2016 kl. 17:34
venstre fot skal vel ikke holde en manual :P

Kristine

20.05.2016 kl. 15:16
Lilly:
Ops, bra du passer på. Der var det en skrivefeil. Rettet opp nå :)

Lillan

19.05.2016 kl. 18:04
Gjør du kick back på benk også?

Kristine

20.05.2016 kl. 15:15
Lillan:
Ja, jeg synes det er best :)
Jeg hater den også, så jeg gjør den ikke XD Flott design du har fått!

Kristine

20.05.2016 kl. 15:15
lovelyliller.com sunne oppskri:
Takk for det du, deilig med litt oppfriskning :)

Sofia

20.05.2016 kl. 13:34
Hvilken actic trener du på? :-)

Kristine

20.05.2016 kl. 15:15
Sofia:
Sandvika :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits