www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

BULGARSK UTFALL - EN RUMPE KILLER

  • 19.05.2016, 15:21


SAMSUNG CSC
Er det en velse jeg virkelig elsker og hater, er det bulgarsk utfall! 
Jeg hater benvelsen fordi den er s forferdelig tung, den fr svetten til renne og lr og rumpe til dirre! Og jeg elsker velser fordi den virkelig tar godt p bena og er en real rumpe killer!

Jeg liker best ta bulgarsk utfall i sokkelessen med  en manual, alts kun ha en manual i en hnd og den andre hnden fri. Det er da jeg fler at jeg fr riktig teknikk og best kontakt med muskulaturen. Du kan ogs ta bulgarsk utfall med en vektstang eller ha en manual i hver hnd.
Riktig teknikk for bulgarsk utfall:
Sett den bakre foten p kanten av en benk, stol eller lignende. Hold en manual i armen p samme side som den bakre foten. Alts, har du venstre fot p en benk, skal venstre hnd holde en manual. Du kan ogs holde en manual i hver hnd, eventuelt ha en vektstang p skuldrene. Overkroppen skal vre nogenlunde rett og brystkassen skal opp. Skyt hoften fremover p det bakre benet slik at hoftebyeren strekkes. Ha god stabilitet i foten og senk kroppen ved at du byer i hoften, mens du har tyngdepunktet p helen p fremre fot. Du skal g s langt ned at kneet p den bakre foten nesten berrer gulvet og at lret p den fremre foten er parallel med gulvet. Press fra i helen i fremre fot og kom opp til startposisjon. Gjenta. 

Vr obs p at tyngdepunktet skal vre p helen i fremre fot under hele velsen. 
Har du ikke gjort bulgarsk utfall fr, kan det lnne seg gjre den med egen kroppsvekt, alts uten ekstra vekter, til du har ftt inn teknikken. 
Denne velsen kan du fint gjre hjemme. Ta en tung bok i hnden eller fyll en brusflaske med vann og bruk det som vekt!


I dag kjrte jeg bulgarsk utfall, 4 sett, i super sett med kick back i kabel.
Prv det selv. Jeg skal love deg at du vil kjenne det i rumpen :grin: 

Kristine ♥ 

lisarorvik

19.05.2016 kl. 16:48
S flink du er, utrolig inspirerende :)

Kristine

20.05.2016 kl. 15:17
lisarorvik:
Takk for det Lisa :)

Janne

19.05.2016 kl. 17:11
Hater den velsen totalt :-P men gjr den av og til likevel da!

Kristine

20.05.2016 kl. 15:17
Janne:
Fles jo godt etterp :)

Lilly

19.05.2016 kl. 17:34
venstre fot skal vel ikke holde en manual :P

Kristine

20.05.2016 kl. 15:16
Lilly:
Ops, bra du passer p. Der var det en skrivefeil. Rettet opp n :)

Lillan

19.05.2016 kl. 18:04
Gjr du kick back p benk ogs?

Kristine

20.05.2016 kl. 15:15
Lillan:
Ja, jeg synes det er best :)
Jeg hater den ogs, s jeg gjr den ikke XD Flott design du har ftt!

Kristine

20.05.2016 kl. 15:15
lovelyliller.com sunne oppskri:
Takk for det du, deilig med litt oppfriskning :)

Sofia

20.05.2016 kl. 13:34
Hvilken actic trener du p? :-)

Kristine

20.05.2016 kl. 15:15
Sofia:
Sandvika :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits