DE SISTE DAGENE OG I DAG

Hei fininger!
Har du har hatt en deilig og avslappende pinse, og en god 17 mai feiring? Håper det!
Det har vært stille fra meg noen dager. Mandag mistet jeg et familiemedlem og jeg har rett og slett følt meg tomt for ord og inspirasjon. Derfor har jeg tatt noen dager fri.
De siste dagene har likevel hatt mye fint i seg. Jeg har vært på besøk hos familien i Hole hvor jeg har feiret lillebrors bursdag og nasjonaldagen. Jeg hadde ikke med meg kamera, derfor blir det noen mobilbilder. 


Mandag hadde jeg blant annet en deilig tur i skogen sammen med Kasper-gutten (hunden). Vi lekte oss meg løvetann, hørte på god musikk og fikk og en real time out. Skogen er fantastisk tanketerapi! 



Gårsdagen bestod av godt med is og kaker, russetog, minstebror er nemlig russ, middag i godt selskap og masse hygge.

I dag er langhelgen over, jeg tilbake hjemme og hverdagen er her igjen. 
Jeg skal innrømme at det var rimelig tungt å stå opp i morges, men etter en god kopp kaffe føltes det ikke så ille lenger. I hvert fall ikke etter at jeg hadde lest dagens ord. 

SAMSUNG CSC
Tenker du noen gang over at hver dag er en ny mulighet og at vi er utrolig heldige som får oppleve denne dagen? Noen ganger må vi stoppe opp og være takknemlig for det livet vi har, de dagene vi har og de øyeblikkene vi får.  Det er nye muligheter i hvert minutt, en må bare se dem. Og nettopp det har jeg forsøkt å gjøre i dag, noe som har resultert i en real effektiv dag hvor jeg blant annet har fått unnagjort en haug med papirarbeid som har hopet seg opp, jeg har hatt en treningsøkt, laget en god middag og jeg har rukket en kaffetur. Resten av kvelden er det en skoleoppgave som står for tur. 

Apropos trening, dagens treningsøkt var forferdelig tung. Det var rygg og skuldre som stod på planen med blant annet chins, stående roing, nedtrekk og skulderpress. Etter et par dager fri fra treningssenteret og litt mye kaker og is, var kroppen tung å få igang! Jeg kom meg igjennom og det føles fantastisk godt etterpå!

SAMSUNG CSC
Jeg hadde skikkelig lyst på grønnsaker og biff til middag. Trolig på grunn av kakefesten de siste dagene.  
Jeg laget en potet- og ertepure som jeg serverte med ytrefilet og cherrytomater. Kjempe godt og enkelt!
Til potet- og ertepuren trenger du 1 stor potet som du skreller og skjærer i terninger. Ha bitene i en kjele sammen med vann og 1 buljongterning. Kok bitene er møre, cirka 10 minutter. Ha i erter, ca 200 g, de siste minuttene. Hell av vannet og mos godt. Så er det bare å servere! Pureen vil passe til alt av kjøtt, fisk og fjærkre. 

Nyt lillelørdagen videre :grin: 

Kristine ♥ 

10 kommentarer

Siste innlegg