MANDAGENS TRENING OG HJEMMELAGET TACOKRYDDER

sHei og god mandag dere!
Ny uke og nye muligheter, heter det. Har uken din startet bra? 

Tidligere i dag hadde jeg en knall treningsøkt på overkroppen. Både rygg, bryst, biceps, triceps og skuldre kjørt seg!
Det er virkelig moro å trene for tiden. Jeg synger, danser og hopper litt rundt mellom settene. Jeg ser nok rart ut, men jeg koser meg virkelig.  Det  er vel det som kan kalles ren treningsglede!

Dagens treningsøkt så slik ut:
– Chins med bredt grep
3 sett * max antall repetisjoner 
– Stående roing
47,5 kg
3 sett * 8 repetisjoner 
– Nedtrekk
46 kg
3 sett * 8 repetisjoner 
– Face pull 
41 kg
4 sett * 12 repetisjoner 
– Benkpress med manualer
15 kg på hver arm
4 sett * 8 repetisjoner
– Biceps curl med stang
17,5 kg
3 sett * 12 repetisjoner 
supersett med
– Fransk press med stang
17,5 kg
3 sett * 10 repetisjoner 
– Skulderpress med manualer
10 kg på hver arm
3 sett * 11 repetisjoner 

Knall god og svett økt. 
Jeg blir jo så svett nå som det er så fuktig å været. Svettedråpene drypper bokstavlig talt ned fra ansiktet mitt! Og det er i grunn helt greit for meg. Jeg synes det er deilig å svette! Dessuten føles dusjen etter trening alltid ekstra god etter en skikkelig svettefest. 

SAMSUNG CSC
Jeg spiste taco til middag i går. Da passet jeg på å lage en ekstra stor porsjon, slik at jeg også hadde taco til middag i dag. Jeg laget faktisk så mye at jeg tror det blir taco i matpakken imorgen også. Deilig altså!
Normalt bruker jeg dette tacokrydderet fra iHerb eller vanlig tacokrydder som du kjøper i butikken, men i går laget jeg mitt eget tacokrydder. Det ble overraskende godt. Faktisk synes både jeg og samboeren at det hjemmelagde tacokrydderet smaker bedre enn kjøpekrydder. 

SAMSUNG CSCJeg laget en stor porsjon som jeg fylte i en isboks. Det er super enkelt! Jeg kjøpte vanlige krydderkrukker fra matbutikken og brukte hele krukken når jeg laget krydderet. Da har du tacokrydder lenge og kan vips trylle frem en deilig tacorett med hjemmelaget krydder uten mange rare tilsetningsstoffer. 

Hjemmelaget tacokrydder

1/2 krydderkrukke med chilipulver
1/2 krydder krukke med chilipepper
1 krydderkrukke med tørket oregano
1 krydderkrukke med paprikapulver
1 krydderkrukke med salt
1 krydderkrukke med hvitløkspulver
1 krydderkrukke med spisskummen
1 krydderkrukke med pepper

Bland alt sammen.
Oppbevar i en lufttett boks i romtemperatur. Tacokrydderet holder seg et års tid. 

Hjemmelaget tacokrydder bruker du på akkurat samme måte som det tacokrydderet du kjøper i matbutikken.
Stek karbonadedeig / kjøttdeig i en panne til det er brunt. Ha så i krydder og litt vann. La blandingen puttre noen minutter før du spiser.  

SAMSUNG CSC
Tacorestene i dag ble, nærmest akkurat det samme som i går; fullkornstortillalefser som jeg smurte med philadephia, og fylte med salat, paprika, tomat, minimais, rødløk, karbonadedeig stekt med hjemmelaget tacokrydder, revet jarlsbergost og hot tacosaus. I går hadde jeg i tillegg ananasbiter og noen rømmeklatter til. 
Tacosøndag, tacomandag…. Taco er sunt, enkelt, raskt å lage og kjempe godt, og kan passe hvilken som helst dag! 

Jeg ønsker dere en fabelaktig uke.
Gjør det beste ut av hver dag :grin: 

Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg