BRINGEBÆRPARFAIT

Jeg ble plutselig veldig rastløs i går kveld. Sikkert fordi jeg hadde sittet på rumpestumpen mesteparten av dagen og ikke hadde gjort noen form for aktivitet. Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg sover alltid bedre de dagene jeg har trent. Uansett…klokken var halv tolv og det var for sent å komme seg ut på en gåtur, så da tok jeg en liten bakerunde. 

SONY DSC
Resultatet ble denne deilige bringebærparfaiten. Den stod å koste seg i fryseren i natt og var veldig klar for å spises når jeg stod opp i dag. Parfaiten ble virkelig super god! Frisk, søt og syrlig.
Jeg nøt bringebærparfaiten i morgensolen sammen med en kopp kaffe. Dette kan bli nok en sommerfavoritt brukt som dessert eller bare som litt ekstra kos.

SONY DSC
Parfeit er en enkel isdessert som du lager på knappe fem minutter! Du trenger ikke å røre i den mens isen stivner i fryseren. 
Jeg har brukt bringebær, men du kan gjerne bruke andre bær som jordbær og blåbær.
Håper det smaker :grin:

SONY DSC

Bringebærparfait

2 egg
2 ss sukrinmelis
2 ss fibersiurp gold, eventuelt annen søtning
300 g kesam
400 g frosne bringebær, ferske kan også brukes

Pisk egg og sukrin til eggedosis.
Mos sammen kesam, fibersirup og frosne bringebær. Bruk gjerne en blender eller foodprosessor. Rør så inn eggedosisen. 
Ha massen i en form. Jeg har brukt en brødform. Sett formen i fryseren i minst 4 timer, gjerne lenger.
Parfaiten bør tine på kjøkkenbenten omtrent 15 minutter før den spises. 
Nyt!

SONY DSCPynt med det du måtte ønske.
Jeg har brukt smeltet sukrin sjokolade og hakkede nøtter.

Bringebærparfait er perfekt i det nydelige sommerværet vi har nå. En må jo ha en form for is i solsteiken!
Ha en aldeles nydelig solskinssøndag. 

Kristine ♥ 

18 kommentarer

Siste innlegg