MARKLØFT OG PROTEINSHAKE

SAMSUNG CSC
I dag tok jeg med meg Nocco, shakeren med BCAA, en kaffekopp og et eple på vei til trening. Jeg skulle lade opp til ny pers i markløft! Eple og kaffen tok jeg på veien, mens BCAA og Nocco drikker jeg underveis i treningen. 
Det gikk altså ikke helt som planlagt! Til tross for at jeg prøvde to ganger, fikk jeg ikke løftet opp 120 kilo! 117,5 kilo gikk greit opp, men 120 kilo gikk ikke! Jaja, noen ganger failer en. Men en klarer i hvert fall ikke ting en ikke prøver på! Bedre lykke neste gang, eller hva?
Resten av treningsøkten var også noe seig. Det var ikke like mye futt i kroppen i dag som det pleier å være. Jeg fikk likevel gjennomført en god benøkt. I tillegg til markløft kjørte jeg smal knebøy i smith maskinen, stark markløft, benpress, utfall, hip thrust og liggende benhev for magemuskulaturen. 
 
SAMSUNG CSC
Etter trening laget jeg meg en proteinshake. Ikke hvilken som helst proteinshake, men noe jeg vil påstå er verdens beste proteinshake!
I går laget jeg den med proteinpulver, banan, kakaopulver, stevia, melk og isbiter. I dag laget jeg den med proteinpulver, isbiter, kakaopulver, stevia, kald kaffe og isbiter. Begge to ble knall gode! 
Denne shaken blir som en blanding av frappe og milkshake. Rett og slett fantastisk god. Denne må du bare prøve. Jeg kommer garantert til å drikke den hver eneste dag fremover! 

SAMSUNG CSC

Den beste proteinshaken

30 g sjokoladeprotein
1 frossen banan, kan utelates
1 ss kakaopulver
En god dose isbiter
3 dråper stevia med karamellsmak, kan utelates 
1 dl væske, både melk og kald kaffe er super godt

Ha alle ingrediensene i en foodprosessor eller blender.
Blend / kjør til en tykk shake. 
Server med en gang og nyt :grin:

Kristine  ♥ 

12 kommentarer
    1. Ingvild:
      Så hyggelig Ingvild, både med kommentar, fast følger og hyggelige ord. Er så koselig å lese 🙂 Tusen takk.

    2. Aina:
      Jeg er ikke noe glad i honningsmaken annet enn til ost, men med sukrin ser jeg for meg at det kan bli godt. Blir jo nesten akkurat det samme som oppskriften over 🙂 Det er deilig med noe kalt og godt på denne tiden av over.

    3. Ingvild:
      Hei Ingvild 🙂
      Først og fremst, tusen takk for hyggelige ord.
      Jeg kjenner så godt igjen det med å ville ville bli frisk fortest mulig. Jeg har ingen erfaring med rygg, så her tørr jeg ikke uttale meg. Jeg vil rett og slett anbefale deg å gå til en dyktig fysioterapeut slik at du får god oppfølging av en dyktig fagperson som kan tilrettelegge for akkurat deg. Beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg noe mer enn dette. Håper ryggen kommer seg raskt og at du snart er tilbake 🙂

    4. Hei!
      Har lagt merke til at du har vært litt uheldig i forhold til både det ene og det andre – da sikter jeg til kroppen og skader 🙂
      Jeg sliter nemlig en del med å få beina til å henge riktig sammen med ryggen 😛 om man kan si det sånn.
      Så jeg lurte på om du kunne lage et innlegg om hva du gjør for å forebygge skader – dine erfaringer med øvelser og litt sånn?
      Jeg har nettopp fått en ryggskade som gjør at jeg MÅ ta hensyn og MÅ endre på treningen min. Får blant annet ikke trent knebøy, markløft og løft generelt på en gooood stund. Har du vært gjennom noen form for opptrening av ryggen?
      Er fast følger av bloggen din og synes du har et kjempe bra fokus – ikke noe kroppshysteri og mas! Kun trenings og mat glede 😀 Det digger jeg!
      Hilsen ei som alltid er litt for ivrig med å bli frisk!

    5. Jeg lager en veldig lik denne.
      Kaffe Mocca iskaffe:
      2 ss trippel sjokoladeprotein
      1 ss mørk bakekakao
      1 ss honning
      3 ts kaffepulver blandet med litt vann.
      Resten av kaffekoppen fylles av mandelmelk (ca 2 dl)
      2-3 isbiter
      Kjør alt i blender og drikk 🙂
      Sinnsykt godt nå i varmen og fast innslag til frokost her nå som matlysten er redusert (blir alltid det på sommeren)

    6. Shiiiiit så sterk du er blitt!:o Har fulgt deg i mange år nå, og kommer nok ikke til å slutte med det første:D
      Innså at det var veldig lenge siden sist jeg la igjen litt spor, så synes det var på tide:)

    7. Jeg laget denne til kveldsmat. Hadde ikke Stevia men brukte sukrin. Det ble skikkelig godt. Bedre enn jeg trodde. Haha Nesten konsistens som is! Jeg skal bruke oppskriften mye 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg