www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

SYKKELINTERVALLER

  • 11.06.2016, 16:36


Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å trene i dag, men da jeg plutselig hadde god tid etter jobb og masse energi, tok jeg meg en liten økt likevel. Det ble sykkelintervaller - raskt og effektivt! 

SAMSUNG CSC
Bustete hår , svett og dypt konsentrert midt i økten

Det er mange måter å gjennomføre intervaller på. Du kan variere tiden på intervallene, pausene og antall drag, og du kan variere hva du gjør som intervall; styrketrening, på sykkel, løpe i bakke, på tredemølle, ellipsemaskin, og en hel del annet.
Jeg må være litt forsiktig på grunn av akillesskaden jeg har, og valget falt derfor på sykkelen. Det er en av de mer skånsomme måtene du kan gjøre intervaller på. 

Slik så mine intervaller ut i dag:
- 10 minutter oppvarming
Start rolig og økt intensiteten etterhvert. Du skal bli god og varm
- 15 intervaller av 30 sekunder maksimal innsats, etterfulgt av 60 sekunder rolig sykling
Her varierte mellom å stå og sitte på intervallene. Juster motstanden på sykkelen slik at du blir ordentlig andpusten på intervalldragene
- 5 minutter nedtrapping
Få ned pulsen og kjenn på de deilige følelsene av å ha gjennomført! 

Vips, på knappe 35 minutter har du hatt en effektiv og hard kondisjonsøkt.
Jeg kan love deg at endorfinene bruser etterpå. Det er hardt når sykkelintervallene pågår, men så deilig etterpå! Prøv gjerne og si hva du synes. 


Nå må jeg komme meg hjem slik at jeg får hoppet i dusjen. Jeg får nemlig besøk i kveld. Da er det greit å ikke stinke svette når gjestene kommer. Det blir vin, reker og masse hygge. Jeg gleder meg :grin: Det blir så koselig! 
Ha en fenomenal lørdagskveld!

Kristine ♥

Pernille

11.06.2016 kl. 17:04
Sporty på en lørdag. Kos deg i kveld :-)

Kristine

12.06.2016 kl. 18:28
Pernille:
Takk du og god søndagskveld :)

Janne

11.06.2016 kl. 17:58
Høres ut som en skikkelig bra kveld. Kos deg :-)

Kristine

12.06.2016 kl. 18:28
Janne:
Takk. Håper helgen din har vært bra :)

11.06.2016 kl. 18:39
Hei! Vet du ikke teller kalorier, men hvor mye tror du du ca ligger på hver dag?

Kristine

12.06.2016 kl. 18:28
Anonym:
Har ingen anelse. Jeg tror at noen dager blir det veldig mye, som i går hvor det ble mye alkohol og i dag hvor det har blitt burger, mye sjokkis og potetgull, mens andre ganger blir det mindre fordi jeg ikke er så sulten.
Håper det var et ok svar :)

Famwangaasegg

11.06.2016 kl. 22:44
Du er et skikkelig forbilde! Nyt kvelden med reker og vin:)

Kristine

12.06.2016 kl. 18:27
Famwangaasegg:
Oj, for en sterk og hyggelig kommentar. Tusen takk :)

Sandra

16.06.2016 kl. 08:48
Skal prøve denne økten idag:D

Kristine

16.06.2016 kl. 19:05
Sandra:
Gjør det Sandra :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits