TACO KVELD – LITT SUNNERE

Normalt har jeg lyst til å grille hver eneste sommerdag! Nå har det vært så mange dager med regn og surt vær, at i dag var det uaktuelt å grille. Det måtte bli en tacokveld!

SAMSUNG CSCPå mitt tacobord står det revet Jarlsbergost, tortillalefser, maiskorn, ruccola, paprika, lett rømme, karbonadedeig stekt med hjemmelaget tacokrydder, salsa, Bergebys sennep og ketcup.
Nå skal jeg spise og kose meg!

Her om dagen fikk jeg spørsmål av en pt-kunde om hvordan hun kunne gjøre tacoen sunnere. Det er fantastisk veldig enkelt! Her har du mine tips:
– Bruk karbonadedeig fremfor kjøttdeig
– Lag en stor salat med masse farger og forsyn det godt av den
– Lag hjemmelaget tacokrydder. Det er faktisk veldig enkelt og da slipper du sukker og alle de rare tilsetningsstoffene som er i tacokrydderet du kjøper. Oppskrift finner du her
– Om du liker guacamole, lag den selv. I de fleste guacamoler du kjøper, er godt over nitti prosent erter! Guacamolen lages enkelt ved å mose to godt modne avokado med en hakket tomat, en halv hakket rødløk, tre finhakkede hvitløksfedd, 1 finhakket chili og saften fra en sitron.
– Spis alltid godt med grønnsaker og kjøtt. Dette metter!

Ha en riktig god helg :grin: 
Nyt fredagen, med eller uten  taco!

Kristine ♥

15 kommentarer
    1. Hei, Kristine!! 🙂 Må bare si at bloggen din er utrolig inspirerende! Er for tiden på vei opp i vekt, har synlige blodårer på mage, lår, bryst og armer og en så lav fettprosent er jo ikke direkte sunn for oss jenter? Er for tiden på sydenferie og dette er jo egentlig en gylden mulighet til å gå opp i vekt, likevel går jeg rundt og tenker at jeg ikke kan spise så mye av verken det ene eller andre fordi jeg hele tiden ser artikler som «hvordan unngå feriefella» og «slik unngår du feriekiloene» rundt meg.. Trener hver dag her nede og går mye, så har du noen tips? Burde jeg unne meg is, kaloritettere mat osv, eller er det greit å ha alle disse artiklene i bakhodet?

    2. Vi bruker kjøttdeig, velger heller økologisk kjøttdeig enn karbonadedeig. Jeg spiser tacosalat så slipper jeg tacolefsene også lager vi krydder selv 😀

    3. Mmm, kos deg masse med taco, for det er så godt 🙂 Begynner å bli en stund siden jeg hadde det sist, så kanskje det er på tide av jeg lager det til middag snart. Ønsker deg en fin kveld, og riktig god helg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg