SJOKOGRØT

De siste dagene har jeg hatt helt dilla på sjokogrøt. Altså havregrøt med sjokoladesmak. Det er kjempe godt, super sunt og lages på bare fem -seks minutter. Jeg har spist sjokogrøt både til frokost og kveldsmat noen dager nå!
I dag laget jeg en ekstra god variant. Jeg tilsatte egg og peanøttmel i grøten. Egget gir en ekstra kremet konsistens og tilsetter sunt fett, mens peanøttmelet gir grøten et hint av peanøtt og smaken minner om snickers. Mmm… Dette må du prøve!

SAMSUNG CSC

Sjokogrøt
Til 1 person

60 g havregryn, eller annen ønsket mengde
3 dl vann, eller melk
1 ss peanøttmel, eller peanøttsmør
1 ss kakaopulver
1 egg
20 g sjokoladeprotein
1 ts sukringold
1/3 ts salt

Kok opp havregryn med vann. Jeg kokte grøten i mikroen i 4 minutter. 
Rør inn resten av ingrediensene. 
Spis!

SAMSUNG CSC
Jeg synes faktisk at sjokogrøten er så god i seg selv at den er best uten topping, men topp den gjerne med noe godt om du ønsker det. 
Prøv sjokogrøt til kveldsmaten i dag :grin: Håper det smaker!

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. med frittgående høner i hagen er alle oppskrifter med egg hjertelig velkommen her xD når den attpåtil inneholder sjokolade så er jeg solgt med en gang 🙂
      Ble denne på hele familien til frokost i dag og lillemor på 2 år spiste to store porsjoner. haha. vi storkoste og også! nam 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg