www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

BAKKELØP

  • 23.07.2016, 09:36


God morgen ♥
I dag var jeg oppe før klokken syv og fikk meg en god runde med bakkeløp. Fy søren det var hardt og deilig!
Som dere kanskje husker, har jeg hatt en ruptur i akillesen og har derfor ikke kunne løpt eller gått noe særlig siden mars. Nå har akillesen grodd og jeg kan begynne opptreningen. Da er bakkeløp en fin treningsform. 
 

Rød i ansiktet og svett, men så utrolig fornøyd!

Jeg startet med å jogge 5 -6 minutter som oppvarming. Da jogget jeg til en bakke. Deretter løp jeg opp bakken i hurtig tempo, bakken var cirka 150 meter, før jeg jogget rolig ned igjen. Jeg gjentok prosessen 5 gagner. Til slutt trappet jeg ned ned med å jogge 5 -6 minutter hjem. 
En kort, men utrolig effektiv økt som får blodet til å bruse og endorfinene til å flomme!


Et par tips til bakkeløp:
- Start rolig
Ikke gass på maksimalt fra første stund, da vil du få melkesyre allerede første runde opp bakken. Start heller litt rolig og øk intensiteten om du kjenner at du har mer å gi.  
- Ha noe å glede deg til
På slutten, når du begynner å bli sliten, kan det lønne seg å ha noe å glede seg til som en liten motivasjonsfaktor. For min del tenkte jeg på at jeg gleder meg til å komme meg på jobb når jeg er ferdig med treningsøkten - kollegaene mine er er fantastiske, og hvor moro det blir i kveld når jeg skal drikke vin med hyggelige mennesker. Tenk på noe du ser frem til som kan dra deg videre opp bakken.   
- Ta med deg vann
Det er utrolig klamt og varmt ute nå. Selv om selve treningsøkten ikke tar mer enn en halv time, er det deilig å ha kaldt vann til å kjøle seg ned med underveis.
- Løp i bh´en
Eller noe lett og ledig. Når temperaturen er så høy som nå, føles det mer behagelig å løpe med lite og lette klær.
- Bruk musikken
God musikk, altså musikk med litt fart i som gjør deg glad, holder bena i gang og kan virke motiverende. 
Lykke til :grin: 


Kristine ♥

Oda

23.07.2016 kl. 10:23
Det smilet og den energien den smitter :-D

Kristine

24.07.2016 kl. 21:35
Oda:
Så herlig at du synes det! :)

Marlene Nilsen

23.07.2016 kl. 11:06
Du er nydelig :D

Kristine

24.07.2016 kl. 21:35
Marlene Nilsen:
Å, takk Marlene :)

Marita

23.07.2016 kl. 16:13
Løp også bakkeløp i dag. Det er slitsomt, men grusomt effektivt :D Så flott du er, treningsgleden stråler virkelig gjennom det bildet :-)

Kristine

24.07.2016 kl. 21:35
Marita:
Slitsomt, men deilig etterpå :)
Treningsglede!

Mathilde

23.07.2016 kl. 17:26
Hvordan vet du at akillesen har grodd? Har hatt en ruptur selv, men sliter med å bestemme meg for hvor frisk den er blitt

Kristine

24.07.2016 kl. 21:34
Mathilde:
Jeg går jevnlig til ortoped som hjelper meg. Men jeg har tatt også tatt MR :)

23.07.2016 kl. 22:32
hvor har du kjøpt trenings bh?

Kristine

24.07.2016 kl. 21:34
Anonym:
Ebay :)

Mia

24.07.2016 kl. 23:17
er det denne bhen du har?:

http://www.ebay.com/itm/Candy-Womens-Seamless-Racerback-Sports-Bra-Wirefree-Padded-Yoga-Workout-Bras-/141830526367?var=&hash=item2105c2159f:m:mJ7sA14sds-CrBcHDO94qSA

og anbefaler du den? er den god?

på forhånd; takk for svar :)

Mvh. Mia :)

Kristine

25.07.2016 kl. 17:29
Mia:
Ja, det er den. Synes den er veldig god hvis du har små pupper :)

07.08.2016 kl. 22:12
Hvilken størrelse har du? :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits