hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

BAKKELP

  • 23.07.2016, 09:36


God morgen ♥
I dag var jeg oppe fr klokken syv og fikk meg en god runde med bakkelp. Fy sren det var hardt og deilig!
Som dere kanskje husker, har jeg hatt en ruptur i akillesen og har derfor ikke kunne lpt eller gtt noe srlig siden mars. N har akillesen grodd og jeg kan begynne opptreningen. Da er bakkelp en fin treningsform. 
 

Rd i ansiktet og svett, men s utrolig fornyd!

Jeg startet med jogge 5 -6 minutter som oppvarming. Da jogget jeg til en bakke. Deretter lp jeg opp bakken i hurtig tempo, bakken var cirka 150 meter, fr jeg jogget rolig ned igjen. Jeg gjentok prosessen 5 gagner. Til slutt trappet jeg ned ned med jogge 5 -6 minutter hjem. 
En kort, men utrolig effektiv kt som fr blodet til bruse og endorfinene til flomme!


Et par tips til bakkelp:
- Start rolig
Ikke gass p maksimalt fra frste stund, da vil du f melkesyre allerede frste runde opp bakken. Start heller litt rolig og k intensiteten om du kjenner at du har mer gi.  
- Ha noe glede deg til
P slutten, nr du begynner bli sliten, kan det lnne seg ha noe glede seg til som en liten motivasjonsfaktor. For min del tenkte jeg p at jeg gleder meg til komme meg p jobb nr jeg er ferdig med treningskten - kollegaene mine er er fantastiske, og hvor moro det blir i kveld nr jeg skal drikke vin med hyggelige mennesker. Tenk p noe du ser frem til som kan dra deg videre opp bakken.   
- Ta med deg vann
Det er utrolig klamt og varmt ute n. Selv om selve treningskten ikke tar mer enn en halv time, er det deilig ha kaldt vann til  kjle seg ned med underveis.
- Lp i bhen
Eller noe lett og ledig. Nr temperaturen er s hy som n, fles det mer behagelig lpe med lite og lette klr.
- Bruk musikken
God musikk, alts musikk med litt fart i som gjr deg glad, holder bena i gang og kan virke motiverende. 
Lykke til :grin: 


Kristine ♥

Oda

23.07.2016 kl. 10:23
Det smilet og den energien den smitter :-D

Kristine

24.07.2016 kl. 21:35
Oda:
S herlig at du synes det! :)

Marlene Nilsen

23.07.2016 kl. 11:06
Du er nydelig :D

Kristine

24.07.2016 kl. 21:35
Marlene Nilsen:
, takk Marlene :)

Marita

23.07.2016 kl. 16:13
Lp ogs bakkelp i dag. Det er slitsomt, men grusomt effektivt :D S flott du er, treningsgleden strler virkelig gjennom det bildet :-)

Kristine

24.07.2016 kl. 21:35
Marita:
Slitsomt, men deilig etterp :)
Treningsglede!

Mathilde

23.07.2016 kl. 17:26
Hvordan vet du at akillesen har grodd? Har hatt en ruptur selv, men sliter med bestemme meg for hvor frisk den er blitt

Kristine

24.07.2016 kl. 21:34
Mathilde:
Jeg gr jevnlig til ortoped som hjelper meg. Men jeg har tatt ogs tatt MR :)

23.07.2016 kl. 22:32
hvor har du kjpt trenings bh?

Kristine

24.07.2016 kl. 21:34
Anonym:
Ebay :)

Mia

24.07.2016 kl. 23:17
er det denne bhen du har?:

http://www.ebay.com/itm/Candy-Womens-Seamless-Racerback-Sports-Bra-Wirefree-Padded-Yoga-Workout-Bras-/141830526367?var=&hash=item2105c2159f:m:mJ7sA14sds-CrBcHDO94qSA

og anbefaler du den? er den god?

p forhnd; takk for svar :)

Mvh. Mia :)

Kristine

25.07.2016 kl. 17:29
Mia:
Ja, det er den. Synes den er veldig god hvis du har sm pupper :)

07.08.2016 kl. 22:12
Hvilken strrelse har du? :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no