VERDENS ENKLESTE OG BESTE PROTEINIS – KUN TO INGREDIENSER


Vi er i november og vinteren er på vei, men det er vel aldri for kaldt for en bolle med is? Jeg synes i hvert fall ikke det.
Is kan spises året rundt, når som helst!

SAMSUNG CSC
I går kveld laget jeg denne isen. Det må være verdens enkleste og beste proteinis! Den har kun to ingredienser og er super enkel å lage. Det kan knapt bli enklere og bedre! Jeg er allerede i gang med en ny ladning proteinis og gleder meg til å prøve mange spennende smakskombinasjoner fremover. Jeg slår et slag for is hver dag, uansett årstid!

SAMSUNG CSC

Verdens enkleste og beste proteinis
Til 1 god porsjon

1 boks vaniljeproteinpudding
3 -6 ss melk eller vann
Valgfritt: litt vaniljepulver

Ha proteinpuddingen i isbitformer eller silikonformer. Sett i fryseren i minimum 3 timer. Gjerne lenger.
Du kan også bruke en stor boks hvor du fordeler proteinpuddingen jevnt i bunnen av boksen. Da kan du brekke opp den frosne proteinpuddingen før du har den i blenderen.
Når proteinpuddingen er frossen tar du den opp av fryseren og lar den stå 5 -10 minutter på kjøkkenbenken. Ha så bitene i en blender eller foodprosessor sammen med 3 ss melk. Kjør til det er blitt en jevn ismasse. Tilsett eventuelt mer melk om det er nødvendig.
Prosessen ser du på bildet under
Server med en gang.
Nyt!


Her kan du variere smakstilsettningene. Du kan for eksempel tilsette kakaopulver og litt søtning for en sjokoladevariant, eventuelt bruke proteinpudding med sjokoladesmak. Du kan tilsette biter av proteincrisp for en chocolate chip -versjon eller litt salt og nøttesmør for en vanilje-snickers-verson. Ha i ferske blåbær for en blåbær is, eller frossen mango for en mango-vanilje sorbet. Her er det bare å bruke fantasien og finne den smakskombinasjonen du liker best.

SAMSUNG CSC
Apropos is så må jeg fortelle dere noe kleint! I midten av oktober kom det en ny Ben & Jerry´s smak. Jeg har lett overalt etter denne isen, for er det kommet en ny is, skal jeg smake den. Jeg er en skikkelig is-nerd! Ettersom jeg har vært innom mange butikker og ingen har hatt den så langt, sendte jeg mail til Ben & Jerry´s i går og spurte hvilke butikker som har tatt denne inn. Jeg er faktisk litt flau over meg selv!  Er det kommet en ny is, må jeg smake den….og det med en gang! Tolmodighet er, som dere skjønner, ikke min greie.

SAMSUNG CSC
Ha en herlig torsdagskveld :grin:
Kryp opp i sofaen, under et pledd og lag deg en proteinis!

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Dette må jeg prøve! Jeg er akkurat som deg, så har lett og lett etter den isen! Rart de ikke har den i noen matbutikker. Men på Deli De Luca på Oslo S, der har de den 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg