PANNEKAKEFROKOST DENNE SØNDAG

God søndags formiddag dere. 
Jeg har hatt en lang, lat og deilig morgen med x-antall kopper kaffe før jeg endelig fikk somlet meg til å lage pannekakefrokost denne søndagen. Det er slik søndager skal være!

SAMSUNG CSC
Dette er en av de beste frokostene i mine øyne. Lune proteinpannekaker med godt pålegg. Favoritten er brunost og jordbærsyltetøy. 
Jeg elsker proteinpannekaker og spiser det flere ganger i uken. Det er så godt og enkelt! Oppskriften jeg brukte i dag, slenger du sammen på 2 minutter. Så er det bare å ha god tålmodighet mens pannekakene steker. Jeg er av den typen som har litt dårlig tålmodighet. Derfor bruker jeg alltid to stekepanner når jeg steker proteinpannekaker. Da får jeg stekt dobbel dose av gangen! 

SAMSUNG CSCProteinpannekaker
Gir 8 medium pannekaker.
Jeg dobbelt oppskriften som gav meg 14 pannekaker og da hadde jeg spist en del røre. Den er så god!

2 egg
1 eggehvite
1 banana
1 ts bakepulver
30 g vaniljeprotein*
40 g havregryn
1/2 ts kanel
1/3 ts kardemomme

Ha alle ingrediensene i en bolle. Mos med en stavmikser. Eventuelt kan du mose godt med en gaffel. 
Stek pannekaker i en panne på middels varme. Jeg steker i litt kokosolje
Server lune. 

*Har du ikke vaniljeprotein kan du bytte ut dette mer en annen tørrvare som speltmel, havremel eller lignende. Da må du i tillegg tilsette 1 ss sukringold og gjerne et par dråper vaniljestevia for å få den søte smaken som kommer fra vaniljeproteinpulveret. 

SAMSUNG CSC
Disse pannekakene kan spises som en pannekakefrokost, lunsj, kvelds eller kos. Oppskriften gir skikkelig saftige og gode pannekaker.  
Jeg spiste pannekakene med brunost, jordbærsyltetøy, cottage cheese, lett rømme, bringebær og Nocco. En helt perfekt start på søndagen. 

Nå skal jeg komme meg avgårde på MatStreif. 
Er det flere som skal ta turen?
Uansett, så håper jeg du kan nyte litt solskinn i dag. Ha en god søndag :grin: 

Kristine 

10 kommentarer
    1. For en herlig frokost, så kjemoe godt ut 🙂 (Har foresten ukens blogg og giveaway konkurranse på min blogg, bli gjerne med)

    2. Mmm, den frokosten så god ut. Her har det blitt rundstykkefrokost med eggerøre, stekte poteter, pølser og bacon. En fin start på morgen det også 🙂 Ønsker deg en kjempefin søndag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg