TYNNE PANNEKAKER

SONY DSC
Nå er det faktisk en liten stund siden jeg har spist pannekaker! Med en liten stund så mener jeg omtrent en uke. Jeg har omtrent spist det annenhver dag de siste årene. Det er jo så godt!​ Uansett, i dag fikk jeg skikkelig lyst på pannekaker igjen. Dermed ble det en deilig lunsj med tynne pannekaker og godt tilbehør.  

SONY DSC

Tynne pannekaker

2 egg
1 ss sukringold
1 dl melk, jeg brukte syrnet melk – knall godt, eventuelt vann
35 g mel, jeg brukte en blanding av spelt og havremel
15 g fiberfin, eller mer mel
1/2 ts kanel

Bland sammen ingrediensene. Tilsett eventuelt litt mer melk og røren blir tykk.
La røren svelle i 4 -5 minutter.
Ha en god klatt røre i en stekepanne på medium varme. Jeg bruker kokosolje i pannen. Løft opp pannen og drei den rundt slik at pannekakerøren fordeler seg utover. Stek i omtrent 1 minutt før du snur pannekaken. Gjenta så med neste. Du får 3 -4 pannekaker av oppskriften. 

SONY DSC
SONY DSC
Fordi jeg er hun som alltid vil ha litt forskjellig, har jeg fylt en pannekake med jordbærsyltetøy, en pannekake med ProPud vanilje, og en pannekake med kesam, sukrin+ og kanel. På toppen har jeg ProPud karamell, frossen jordbær, blåbær og biter av Nutramino chocolate caramel proteinbar.
Den perfekte lunsjen! Eller kanskje det kan friste som din kveldsmat? :grin:​ Håper det smaker. 

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg