IHERB TIPS

Det har vært et etterspurt et oppdatert innlegg med iHerb tips. Her kommer det!


Jeg har handlet enormt mye på på iHerb de siste årene. Jeg tar meg selv ofte i å sitte å se på nye varer og søke inne på siden deres. De har så mye spennende for en matnerd! 
Kort fortalt er iHerb er en av de største og beste nettbutikkene for helsekost og kosttilskudd. Her finner du så å si alt du trenger fra økologisk shampo, glutenfritt mel, alovera, sukkerfri sjokolade, pillebokser, osv. Ikke nok med at utvalget er massivt, prisen på produktene er også mye rimeligere enn om du skulle kjøpe produktene i Norge.

Det du må tenke på når du handler på iHerb er at pakken ikke skal koste mer enn 350 kroner inkludert frakt. Da slipper du toll og mums. Ønsker du itillegg den rimeligste frakten, så må ikke pakken være for tung. Jo lettere pakken er, jo rimeligere er frakten. 
‘International airmal’  er den vanligste og billigste fraktmuligheten. Pakken din må veie under 1,8 kilo for at du skal kunne bruke denne fraktmuligheten. Da vil du få pakken etter cirka ti dager. Denne blir levert til ditt postkontor. Du har også muligheten til å velge ‘DHL- international’. Detter er en litt dyrere fraktmulighet. Fordelen med DHL er at du får pakken levert på døren allerede to dager etter bestilling. Så er du av den utåmlodige sjelen, som jeg ofte er, velger du DHL!


Enkelte av mine favoritter
Questbars // Yogi te // Pekannøttsmør // Kokosolje // Tørket mango uten sukker // Kakaonibs // Pb2 peanøttpulver // St. Dalfour – det beste syltetøyet // Coco-roons // Kokosvann // Mørk sjokolade mandelsmør // Flap Jacked protein mikrokake – knall god! // Riskaker med karamellsmak // Søtpotet potetgull 

Enkelte produkter er listet som legemidler i Norge. Det kan blant annet være for høyt innhold av vitaminer i en mutivitamin eller enkelte aminosyer. Er du usikker, sjekk legemiddelsiten. Om du bestiller en vare som ikke er lovlig i Norge, får du et brev om det i posten og  tollvesenet returnerer pakken din. Så lenge du ikke prøver flere ganger, skjer det ikke noe mer med dette. Det skjer altså ingen alvorlige konsekvenser, alle kan gjøre en feil eller to. 
Jeg har fått brev i posten to ganger. Første gang fordi jeg bestilte en mutivitamin med for høye verdier og andre gang fordi jeg bestilte D-vitamin med for høy verdi. Da var iHerb så snille at de gav meg pengene tilbake ettersom tollvesenet returnerte varen. 

Om du bruker koden OKE701 får både du og jeg rabatter hos iHerb. 

Da håper jeg at jeg har besvart alle spørsmål, om ikke legg igjen spørsmålet under så skal jeg svare så godt jeg kan. 
Og, ja – jeg elsker iHerb :mrgreen:  
God helg da dere!

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Anastasia:
      Nei, jeg har kun testet ansiktsservietter. Men de har flere gode merker, så jeg tror absolutt de kan ha mye bra 🙂

    2. Ann Kathrin:
      Jeg handler fortsatt en del på iHerb. Selv om frakten er blitt dyrere er det fortsatt rimeligere enn i Norge. Og en rekke av produktene har vi ikke. Ta feks probotikaen. Denner er jeg avhengig av for at magen min skal fungere. Norge har ikke noe lignende produkt med så høye verdier.
      Men jeg handler mine tunge produkter, som feks eplesidereddik og syltetøy. Jo lettere pakken er, jo rimeligere er frakten 🙂

    3. men hva tenker du om den nye frakten? hva gjør du?
      Den er blitt mye dyrere…
      Jeg handlet nå et annet sted pga av dette :/
      evt man kan handle lette ting, da var vist frakten lav..

    4. Takk for tips 😀 Hvis du liker kokos så må du teste “Dang Toasted Coconut Chips, Caramel Sea Salt” 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg