hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

FOAM ROLLER OG EN ENKEL HAVREGRT

  • 23.09.2016, 15:44


Her om dagen fikk jeg sprsml om hva jeg gjorde og hvorfor jeg gjorde det nr jeg la rullet p foam rolleren etter treningskten min. 

SONY DSC
Jeg har p meg topp fra H&M, Nike shorts, Nike sko og Miiego reklokker. Noccoen er selvflgelig med! 

Det rulle har blitt utrolig populrt det siste ret. Men hvorfor skal du egentlig bruke en foam roller og hvordan skal du bruke den? 
Foam roller, eller skumrulle som det kalles p godt norsk, brukes til en form for egen massasje og triggerpunktsmassasje. Ved bruk av din egen kroppsvekt "ruller" du frem og tilbake p foam rolleren for lse opp muskulaturen og bindevevet, og da kan man oppn bedre bevegelighet, bedre blodsirkulasjon, og forebygge skader og muskelsmerter. 
Se denne YouTube videoen som viser hvordan du kan enkelt kan gjre det. 

Selv ruller jeg ikke mer enn to ganger i uken. Jeg synes det er s fryktelig kjedelig! Det lnner seg gjre det oftere. For vre helt rlig, vet jeg med meg selv at om jeg sier at jeg skal rulle mer enn det jeg gjr i dag, vil jeg aldri klare gjre det i det lange lp. Derfor sier jeg meg fornyd med de to gangene jeg ruller i uken. To er tross alt bedre enn ingen og da ser jeg heller p det som en bonus om jeg er s "dyktig" ruller en ekstra gang en uke.
Er du flink til rulle jevnlig?

SONY DSCN skal jeg spise opp maten min og komme meg p jobb.
Det ble en knall god grt laget og en skive med philadephia, skinke, tomat og ruccola. 
Grten laget jeg p 50 g havregryn, 1 egg, 1 ss vaniljeprotein og 2 dl vann. Jeg kokte det hele i en stor bolle i mikroen i 5 minutter. S var grten klar. P toppen har jeg valntter, kiwi og blbr. Ogs blir det naturligvis et godt dryss med kanel og sukringold. Godt, sunt og raskt!


Ha en god fredagskveld dere:grin:

Kristine ♥

Marlene Nilsen

23.09.2016 kl. 15:55
Jeg ruller hver dag pga. intense ryggsmerter

Kristine

24.09.2016 kl. 10:35
Marlene Nilsen:
Men det blir bedre av rulling? :)

Ane

23.09.2016 kl. 16:06
Jeg ruller hver dag. Fr s mye mindre vondt i musklene da :-)

Kristine

24.09.2016 kl. 10:34
Ane:
S flink du er da :)

Henriette Celin

23.09.2016 kl. 16:22
S knallgodt ut! og har hrt at en snn rull er veldig bra. Burde hatt det selv (:

Kristine

24.09.2016 kl. 10:34
Henriette Celin:
Ja, veldig smart med en rulle. Det er bare litt kjedelig, men gjr virkelig godt for kroppen :)

Lisa

23.09.2016 kl. 17:50
DEn havregrten m jeg prve. Egg I grt er sikkert godt :-)

Kristine

24.09.2016 kl. 10:34
Lisa:
Egg gjr grten mer kremete. Prv :)

Henriette Celin

24.09.2016 kl. 11:02
SV: Ser den (:

Kristine

25.09.2016 kl. 10:44
Henriette Celin:
Du kan jo ogs vre flink til tye da. Det gjr ogs kroppen godt :)

Henriette Celin

25.09.2016 kl. 10:47
SV: Ja, det m jeg bli flinkere til (:
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no