FOAM ROLLER OG EN ENKEL HAVREGRØT

Her om dagen fikk jeg spørsmål om hva jeg gjorde og hvorfor jeg gjorde det når jeg la å rullet på foam rolleren etter treningsøkten min. 

SONY DSC
Jeg har på meg topp fra H&M, Nike shorts, Nike sko og Miiego øreklokker. Noccoen er selvfølgelig med! 

Det rulle har blitt utrolig populært det siste året. Men hvorfor skal du egentlig bruke en foam roller og hvordan skal du bruke den? 
Foam roller, eller skumrulle som det kalles på godt norsk, brukes til en form for egen massasje og triggerpunktsmassasje. Ved bruk av din egen kroppsvekt “ruller” du frem og tilbake på foam rolleren for å løse opp muskulaturen og bindevevet, og da kan man oppnå bedre bevegelighet, bedre blodsirkulasjon, og forebygge skader og muskelsmerter. 
Se denne YouTube videoen som viser hvordan du kan enkelt kan gjøre det. 

Selv ruller jeg ikke mer enn to ganger i uken. Jeg synes det er så fryktelig kjedelig! Det lønner seg å gjøre det oftere. For å være helt ærlig, vet jeg med meg selv at om jeg sier at jeg skal rulle mer enn det jeg gjør i dag, vil jeg aldri klare å gjøre det i det lange løp. Derfor sier jeg meg fornøyd med de to gangene jeg ruller i uken. To er tross alt bedre enn ingen og da ser jeg heller på det som en bonus om jeg er så “dyktig” å ruller en ekstra gang en uke.
Er du flink til å rulle jevnlig?

SONY DSCNå skal jeg spise opp maten min og komme meg på jobb.
Det ble en knall god grøt laget og en skive med philadephia, skinke, tomat og ruccola. 
Grøten laget jeg på 50 g havregryn, 1 egg, 1 ss vaniljeprotein og 2 dl vann. Jeg kokte det hele i en stor bolle i mikroen i 5 minutter. Så var grøten klar. På toppen har jeg valnøtter, kiwi og blåbær. Også blir det naturligvis et godt dryss med kanel og sukringold. Godt, sunt og raskt!

Ha en god fredagskveld dere:grin:

Kristine ♥

11 kommentarer

Siste innlegg