MAROKKANSK CHILI CON CARNE

Denne oppskriften fant jeg på godt.no. Da jeg leste ord som varmende gryte og duftende krydder, var jeg solgt! Gode og smakfulle gryter er en favoritt på høst- og vinterstid. Jeg gjorde et par endringer på oppskriften og den ble så god! Denne marokkanske chili con carne’en kommer jeg til å lage mange ganger fremover! 
SONY DSC
Det kan kanskje se ut som om det er mye jobb, men gryten er klar i løpet av 20 minutter. Lag dobbel porsjon så har du til middag eller lunsj flere dager. Denne gryten er også helt perfekt i matboksen. Smaksløkene dine vil takke deg! En sunn og knall god høstmiddag som passer like godt som en helgemiddag eller en hverdagsmiddag.  

SONY DSC

Marokkansk chili con carne

1 pakke karbonadedeig
1 løk
3 hvitløksfedd
1 stor gulrot
1/2 chili
2 ts spisskummen
1 ts kanel
1 ts ingefær
2 ts koriander
1 ts paprika
1 boks hakkede tomater
2 ss tomatpure
1 buljongterning
1 dl vann
1 boks linser
1 boks kikerter
1 boks cherrytomater 

Hakk løk og gulrot i terninger. Finhakk hvitløk og chili. Ha grønnsakene i en kjele og stek dem raskt i litt olje. Ha i krydderne og stek litt til.
Ha så i karbonadedeigen og stek til den har fått en lett farge. 
Tilsett hakkede tomater, buljong, tomatpure og vann. Kok opp å la det koke i 5 minutter. 
Tilsett linser, kikerter og cherrytomater og la gryten koke i ytterligere 5 minutter.
Server gjerne med en klatt rømme og frisk koriander. 

SONY DSC
Håper marokkansk chili con carne faller i smak hos deg.
Ha en fin kveld :grin:

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg