ENKLE SUPER GODE PROTEINKULER

I natt fikk jeg alt for lite søvn. Ikke tro jeg er helt klin kokos nå, men rett før klokken halv fire i natt våknet jeg plutselig med masse ideer i hodet. Jeg skulle egentlig bare stå opp å skrive dem ned i boken min og gå tilbake til sengen. Vips var klokken halv seks og vekkerklokken skulle ringe om ikke lenge, så da var det ingen vits i å gå og legge seg igjen. Dette var til og med før jeg hadde fått meg morgenkaffen min. Jeg vet ikke hva som gikk av meg! 
Hva skjer når èn er trøtt eller sliten? Jo da er det vanlig å blir veldig søtsugen og har generelt mye større matlyst enn ellers. Jeg har merket det veldig godt i dag!

SONY DSC
Ber kroppen min om noe, uavhengig om det er en hviledag, en is en timeout eller et ekstra knekkebrød, så gir jeg den det. Behandler jeg kroppen min bra, er den som regel veldig snill tilbake. Etter lunsj fikk jeg skikkelig lyst på noe søtt. Først forsvant det en Chunky peanut caramel proteinbar ned i magen min, men den gjorde ingen nytte. Det var ikke så mye mer spennende å oppdrive, så da laget jeg jeg disse super gode proteinkulene. 

SONY DSC

Enkle super gode proteinkuler
Til ca 8 stykker

2 ss kokossmør, kan sløyfes
40 g sjokoladeprotein
1 ss sukringold
2 ss kakaopulver
150 g phildephia, jeg brukte original men du kan fint bruke lettversjonen
1 ss kaffe, kan sløyfes
1 ss mandelmel, eller annet mel
1/3 ts salt

Smelt kokossmøret. Ha alt i en bolle og bland godt. Tilsett eventuelt 1 ss melk eller vann om massen blir tørr. Den skal få marsipankonsistens. 
La massen hvile i 5 minutter. Form så kuler. Rull dem gjerne i kokos. 
Nytes med en gang eller oppbevares i kjøleskapet og nytes når du ønsker. 

SONY DSC
Disse blir så myke og gode! Jeg spiste et par stykker etter lunsj og har gått å gomlet på resten siden. Mmmm… De forsvinner alle sammen i løpet av dagen! Lag gjerne dobbel porsjon slik at du kan ha de stående i en boks i kjøleskapet. Da har du et sunnere alternativ når søtsuget melder seg. 
Spis og kos deg :grin:

Kristine  ♥

10 kommentarer

Siste innlegg