hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

LPETORSDAG OG HVA VIL JEG EGENTLIG?

  • 13.10.2016, 16:20


I dag ble det lpetorsdag. En kort og god en. Jeg hadde nemlig snaut med tid mellom skole og jobb, men kort kan absolutt vre bra det ogs! Det ble en halv time p mllen, inkludert opp- og nedtrapping, og rett over 5 kilometer. Hvor lang tid jeg bruker p oppvarming, varierer fra dag til dag. Jeg bruker den tiden det tar f kroppen varm og hodet i treningsmodus. Jeg startet med g og kte s tempoet sakte men sikkert. I dag tok det omtrent 6 minutter. Deretter lp jeg med en hastighet mellom 10 km / t - 12,5 km / t. Jeg synes det er gy variere hastigheten! Til slutt trappet jeg ned med rolig gange og s lett uttying. Det var dagens raske og gode treningskt! 

SAMSUNG CSC
Jeg har p meg Nike sko, Skins tights, Kari Traa genser og bh fra Lindex. Noccen er selvflgelig med som vanlig!

Mens jeg lp tenkte jeg p trening min. For tiden sliter jeg nemlig med bestemme for hva jeg skal gjre med den. Hva vil jeg egentlig? Problemet er at det er s mye jeg vil! Det er vel i grunn et luksusproblem. Jeg elsker styrketrening og synes det er utrolig givende. Samtidig digger jeg lpe og synes det er ren terapi for sjelen. Problemet her er at jeg ikke kan lpe s ofte, fordi jeg har en del kroniske skader fra ungdomsrene. I tillegg har jeg for tiden veldig lyst til begynne fast med yoga. En del av meg vil begynne p bikram yoga. Jeg gjorde det for et par r tilbake og det er helt fantastisk! Bikram yoga-medlemskap koster rundt to tusen kroner i mneden, noe jeg synes er dyrt ettersom jeg ikke kommer til bruke det mer enn en til maks to ganger i uken. Ellers har jeg lyst til lre meg crossfit. S vil jeg bli god i baselft og har lyst til bli sterk, samtidig som jeg vil blir rask og kunne lpe langt....Jeg vil egentlig mye forskjellig! 

For meg er trening hovedsakelig noe jeg gjr for gleden, energien og mestringsflelsen. Det er likevel morsomt og givende ha noen ml og g etter. Jeg fler at jeg vokser mer og fr mer glede, nr jeg jobber mot noe, uavhengig om det er skulle ta x-antall chins eller lpe milen p x-antall minutter. N surrer jeg rundt med treningen, og for all del, det er morsomt - jeg storkoser meg p trening, men jeg savner den ekstra gnisten jeg fr nr jeg har et spesifikk ml  jobbe mot. Problemet er at jeg ikke aner hva jeg vil. Eller rettere sagt, jeg vil alt p en gang! 
Jeg m nok summe meg litt og finne ut hva jeg vil fokusere p. Har du noen ml med treningen din? :grin:


Kristine ♥

Janne

13.10.2016 kl. 16:54
Mlet mitt med trening er egentlig bare f mer energi :-)

Kristine

14.10.2016 kl. 14:18
Janne:
Det er en fint ml :)

Pernille

13.10.2016 kl. 17:10
Stilig bilde og flott lpeantrekk :)

Kristine

14.10.2016 kl. 14:18
Pernille:
Takk Pernille :)

Kristin Haugen Granli

13.10.2016 kl. 17:24
ha ml er nok det som driver meg mest, men ogs gleden av lfte tungt i sumomarklft og kneby er nok hovedmotivasjonen min, ogs min elskede chins da (nytralt grep), som jeg makset med 22,5kg ekstra p mandag. 20kg har vrt et ml i over ett r. Det har gtt opp og ned, men klarte aldri mer enn 17,5kg.. men p mandag stemte det bare, og jeg ble sykt gira. 15kg, 2 sett og 3 reps p begge, og jeg skjnte at noe hadde skjedd. 17,5kg var lett, 20kg nesten like lett, og 22,5kg gikk ogs relativt lett (9. settet til og med). Det var en ubeskrivelig flelse. Poenget er at et ml kan vre langsiktig og vre litt i bakgrunnen. Jeg jobber med klare muscle up i ringer og 130kg i sumomarklft, samt n mot 30kg i chins:)

Jeg hper du finner ut av det. Crossfit er jo p en mte alt; utholdenhetstrening og styrketrening. Jeg har prvd mye, ogs bikram yoga. Kanskje du br prve litt av alt i en periode? Deretter kan du sette opp ml og treningsprogram for en periode? Lykke til!:)

Kristine

14.10.2016 kl. 14:19
Kristin Haugen Granli:
Du er jo den super kvinnen Kristin! Herlighet s sterk. Kult. Gratulerer med ny pers :)
Det er nok det jeg gjr, tester litt forskjellig fremover og s finner ut hvor jeg vil legge hovedfokus. Takk :)

Ida Kristine

13.10.2016 kl. 17:30
ja jeg synes i alle fall det er veldig kjekt ha noe spesielt trene mot eller for. Selv om jeg uansett ville trent, er det greit med ml. Jeg driver med dansing som er et ml bli bedre i, og ellers nsker jeg bli s rask og sterk som jeg kan bli.

Men det hres ut som du har mye velge i n, aldri lett bestemme seg :)

Ha en fin dag!

Kristine

14.10.2016 kl. 14:20
Ida Kristine:
Ml er jo det som driver oss og som gjr en ting ekstra motiverende. Hres ut som gode ml :)

Nina

13.10.2016 kl. 17:33
Synes det virker som du har et sunt treningssyn n :-) Men ml er jo moro da. Finn et som driver deg. Det er det beste :-)

Kristine

14.10.2016 kl. 14:20
Nina:
Veldig sant, et ml m gi driv :)

Karoline

13.10.2016 kl. 20:07
Sliter med det samme sjl! Men n har jeg gtt inn for crossfit, og har maldt meg inn p senter der. Venter bare p grunnkurset, s er jeg i gang. Veldig spennende :-D Men jeg nsker likevel fortsette med yoga (noe jeg egentlig akkurat startet med).

Lykke til! Tror det er lurt ta et valg, for da klarer en sl seg til ro med det og trene mer spesifikt :-)

Kristine

14.10.2016 kl. 14:20
Karoline:
S moro. Likte du grunnkurset? :) Lykke til med crossfit :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no