LØPETORSDAG OG HVA VIL JEG EGENTLIG?

I dag ble det løpetorsdag. En kort og god en. Jeg hadde nemlig snaut med tid mellom skole og jobb, men kort kan absolutt være bra det også! Det ble en halv time på møllen, inkludert opp- og nedtrapping, og rett over 5 kilometer. Hvor lang tid jeg bruker på oppvarming, varierer fra dag til dag. Jeg bruker den tiden det tar å få kroppen varm og hodet i treningsmodus. Jeg startet med å gå og økte så tempoet sakte men sikkert. I dag tok det omtrent 6 minutter. Deretter løp jeg med en hastighet mellom 10 km / t – 12,5 km / t. Jeg synes det er gøy å variere hastigheten! Til slutt trappet jeg ned med rolig gange og så lett uttøying. Det var dagens raske og gode treningsøkt! 

SAMSUNG CSC
Jeg har på meg Nike sko, Skins tights, Kari Traa genser og bh fra Lindex. Noccen er selvfølgelig med som vanlig!

Mens jeg løp tenkte jeg på trening min. For tiden sliter jeg nemlig med å bestemme for hva jeg skal gjøre med den. Hva vil jeg egentlig? Problemet er at det er så mye jeg vil! Det er vel i grunn et luksusproblem. Jeg elsker styrketrening og synes det er utrolig givende. Samtidig digger jeg å løpe og synes det er ren terapi for sjelen. Problemet her er at jeg ikke kan løpe så ofte, fordi jeg har en del kroniske skader fra ungdomsårene. I tillegg har jeg for tiden veldig lyst til å begynne fast med yoga. En del av meg vil begynne på bikram yoga. Jeg gjorde det for et par år tilbake og det er helt fantastisk! Bikram yoga-medlemskap koster rundt to tusen kroner i måneden, noe jeg synes er dyrt ettersom jeg ikke kommer til å bruke det mer enn en til maks to ganger i uken. Ellers har jeg lyst til å lære meg crossfit. Så vil jeg bli god i baseløft og har lyst til å bli sterk, samtidig som jeg vil blir rask og kunne løpe langt….Jeg vil egentlig mye forskjellig! 

For meg er trening hovedsakelig noe jeg gjør for gleden, energien og mestringsfølelsen. Det er likevel morsomt og givende å ha noen mål og gå etter. Jeg føler at jeg vokser mer og får mer glede, når jeg jobber mot noe, uavhengig om det er å skulle ta x-antall chins eller løpe milen på x-antall minutter. Nå surrer jeg rundt med treningen, og for all del, det er morsomt – jeg storkoser meg på trening, men jeg savner den ekstra gnisten jeg får når jeg har et spesifikk mål å jobbe mot. Problemet er at jeg ikke aner hva jeg vil. Eller rettere sagt, jeg vil alt på en gang! 
Jeg må nok summe meg litt og finne ut hva jeg vil fokusere på. Har du noen mål med treningen din? :grin:

Kristine ♥

12 kommentarer
    1. Kristin Haugen Granli:
      Du er jo den super kvinnen Kristin! Herlighet så sterk. Kult. Gratulerer med ny pers 🙂
      Det er nok det jeg gjør, tester litt forskjellig fremover og så finner ut hvor jeg vil legge hovedfokus. Takk 🙂

    2. Sliter med det samme sjæl! Men nå har jeg gått inn for crossfit, og har maldt meg inn på senter der. Venter bare på grunnkurset, så er jeg i gang. Veldig spennende 😀 Men jeg ønsker likevel å fortsette med yoga (noe jeg egentlig akkurat startet med).
      Lykke til! Tror det er lurt å ta et valg, for da klarer en å slå seg til ro med det og trene mer spesifikt 🙂

    3. Synes det virker som du har et sunt treningssyn nå 🙂 Men mål er jo moro da. Finn et som driver deg. Det er det beste 🙂

    4. Ååå ja jeg synes i alle fall det er veldig kjekt å ha noe spesielt å trene mot eller for. Selv om jeg uansett ville trent, er det greit med mål. Jeg driver med dansing som er et mål å bli bedre i, og ellers ønsker jeg å bli så rask og sterk som jeg kan bli.
      Men det høres ut som du har mye å velge i nå, aldri lett å bestemme seg 🙂
      Ha en fin dag!

    5. Å ha mål er nok det som driver meg mest, men også gleden av å løfte tungt i sumomarkløft og knebøy er nok hovedmotivasjonen min, også min elskede chins da (nøytralt grep), som jeg makset med 22,5kg ekstra på mandag. 20kg har vært et mål i over ett år. Det har gått opp og ned, men klarte aldri mer enn 17,5kg.. men på mandag stemte det bare, og jeg ble sykt gira. 15kg, 2 sett og 3 reps på begge, og jeg skjønte at noe hadde skjedd. 17,5kg var lett, 20kg nesten like lett, og 22,5kg gikk også relativt lett (9. settet til og med). Det var en ubeskrivelig følelse. Poenget er at et mål kan være langsiktig og være litt i bakgrunnen. Jeg jobber med å klare muscle up i ringer og 130kg i sumomarkløft, samt nå mot 30kg i chins:)
      Jeg håper du finner ut av det. Crossfit er jo på en måte alt; utholdenhetstrening og styrketrening. Jeg har prøvd mye, også bikram yoga. Kanskje du bør prøve litt av alt i en periode? Deretter kan du sette opp mål og treningsprogram for en periode? Lykke til!:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg