www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

G EN FIN VINTER I MTE

  • 22.11.2016, 18:40


Hsten er godt i gang og vinteren begynner melde sin ankomst. Forrige helg, nr jeg var p Norefjell, inns jeg at vinteren er rett rundt hjrnet. Der var det jo sn! For mange kan vinterhalvret vre noen tffe mneder som fles kalde og mrke. Vinteren har likevel mange fine sider ved seg. Her er noen tips til hva du kan gjre for g en fin vinter i mte. 

- Duftlys
Tenn noen deilig duftlys. Selv er jeg fan av Neom dyftlysene i Candle Happiness og n som det nrmer seg jul; Christmas Wish Candle. Nr jeg tenner duftlys fylles hele leiligheten opp med deilige dufter som fr meg til glemme alt om kulde, sn og mrke!


- Koseklr
Hvor deilig er det ikke ikle seg ullsokker, tights og ullgenser? P vinterstid er det frste jeg gjr nr jeg kommer hjem hoppe i koseklrne. Det er jo s deilig!
- Trening
Mange av oss har mest lyst til ligge p sofaen og kose seg med varm kakao i vintermrket. Lft likevel p baken og kom deg en tur p trening. Aktivitet vil fre til utskillelse av endorfiner, som igjen vil gjre at du fler deg bedre. Si til deg selv at du frst skal trene, s kan du slappe av p sofaen etterp. 


- Vintergryte
Finn varmen med en god og smakfull vintergryte. Her trenger du ingen oppskrift. Ta det du har i kjleskapet; rotgrnnsaker, poteter, kylling, fisk eller kjtt og ha alt i en kjele sammen med litt kraft, laurbrblader, tomatpure og en dsj flte. Vips s har du en deilig gryte. 


- Bker, filmer og blader 
Nr temperaturen synker ute, er det en flott mulighet til lese bker du ikke har hatt tid til lese, finne inspirasjon i blader eller se noen filmer som du har tenkt p lenge. Kryp opp i sofaen, ta et pledd over deg, kok en kopp kakao eller en kopp te, og kos deg med en bok, et blad eller en film.
- D-vitamin
Med mindre du spiser mye kologisk laks eller kologiske egg, vil jeg anbefale deg ta tilskudd av D-vitamin. Det er noe jeg selv ogs gjr. Ettersom vi fr lite sol p vinterhalvret, lnner deg seg ta tilskudd p denne tiden, slik at du holder deg unna den verste vinterforkjlelsen. 

SAMSUNG CSC
- Peisen
Tenn i peisen, ta p deg ullsokker og nyt varmen fra den knitrende ilden. Jeg rett og slett elsker lyden av en brennende peis. Det er s avslappende!
- Besk
Viste du at vi mennesker er mindre sosiale p vinterhalvret? Be venner eller familie p besk. Be dem p middag, p en kopp kaffe eller p et spill. Jeg anbefaler be noen venner over p spillet Politisk ukorrekt. Da fr dere virkelig trent lattermusklene skikkelig!

SAMSUNG CSC
- Naturen
Hsten er utrolig vakker med alle sine nydelige farger. Deretter kommer vinteren med et hvitt og delikat slr over skog og by. G ut nyt naturen. Hr p lydene, se p alt det vakre vi har rundt oss og kjenn hvordan den friske vinterluften fr deg til fle deg levende. 


Uansett hva du velger fylle vinteradagene med, hper jeg du fr noen fine dager :razz:

Kristine ♥

Victoria Larsen

22.11.2016 kl. 18:46
S utrolig koselig <3

Kristine

23.11.2016 kl. 12:37
Victoria Larsen:
Vinteren er jo en koselig tid :)

meg

22.11.2016 kl. 19:08
HVA har D-vitamin med vinterforkjlelse gjre???? HVA?

Kristine

23.11.2016 kl. 12:37
meg:
Les svar over :)

Andrea

22.11.2016 kl. 20:06
Til meg over. D vit styrker immunforsvaret

Kristine

23.11.2016 kl. 12:37
Andrea:
D-vitamin har mange gode egenskaper, men i seg selv styrker det ikke immunforsvaret.

Meg igjen

23.11.2016 kl. 07:42
http://forskning.no/forebyggende-helse-menneskekroppen-sykdommer-influensa-virus/2012/10/vitamin-d-tilskudd-stopper-ikke

Plis bare les denne. Blir s oppgitt nr bloggere serverer tips som egentlig ikke har noe for seg. D-vitamin er hovedsakelig viktig for et sterkt skjelett, ikke for bekjempe forkjlelse. Sorry, men her var det skivebom

Kristine

23.11.2016 kl. 12:37
Meg igjen:
N tar du ordene i munnen p meg. Jeg har aldri sagt at D-vitamin forebygger influensa. D-vitamin er et viktig vitamin for kroppen vr, det er blant annet helt ndvendig for at vi skal kunne nyttegjre flere mineraler og med p bekjempe depresjon. Jeg anbefaler ikke D-vitamin hele ret, men p vintersid. Om vinteren nr huden vr fr lite sollys, danner huden lite D-vitamin og tilskudd anbefales. For holde oss friske og raske m kroppen ha det bra p alle omrder. Har du tilstrekkelig vitaminer og mineraler holder du deg lettere frisk og rask. Ettersom mange av oss fr mangel av vitamin D p denne tiden av ret, vil en mangel lettere kunne forrsake ubalanse i kroppen og forkjlelse. Men vitamin-D i seg selv vil ikke hindre influensa :)

Lisbeth

23.11.2016 kl. 09:21
Fine tips og hyggelig lese :-)

Kristine

23.11.2016 kl. 12:37
Lisbeth:
Hyggelig at du synes det :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits