GÅ EN FIN VINTER I MØTE

Høsten er godt i gang og vinteren begynner å melde sin ankomst. Forrige helg, når jeg var på Norefjell, innså jeg at vinteren er rett rundt hjørnet. Der var det jo snø! For mange kan vinterhalvåret være noen tøffe måneder som føles kalde og mørke. Vinteren har likevel mange fine sider ved seg. Her er noen tips til hva du kan gjøre for å gå en fin vinter i møte. 

– Duftlys
Tenn noen deilig duftlys. Selv er jeg fan av Neom dyftlysene i Candle Happiness og nå som det nærmer seg jul; Christmas Wish Candle. Når jeg tenner duftlys fylles hele leiligheten opp med deilige dufter som får meg til å glemme alt om kulde, snø og mørke!


– Koseklær
Hvor deilig er det ikke å ikle seg ullsokker, tights og ullgenser? På vinterstid er det første jeg gjør når jeg kommer hjem å hoppe i koseklærne. Det er jo så deilig!
– Trening
Mange av oss har mest lyst til å ligge på sofaen og kose seg med varm kakao i vintermørket. Løft likevel på baken og kom deg en tur på trening. Aktivitet vil føre til utskillelse av endorfiner, som igjen vil gjøre at du føler deg bedre. Si til deg selv at du først skal trene, så kan du slappe av på sofaen etterpå. 


– Vintergryte
Finn varmen med en god og smakfull vintergryte. Her trenger du ingen oppskrift. Ta det du har i kjøleskapet; rotgrønnsaker, poteter, kylling, fisk eller kjøtt og ha alt i en kjele sammen med litt kraft, laurbærblader, tomatpure og en dæsj fløte. Vips så har du en deilig gryte. 


– Bøker, filmer og blader 
Når temperaturen synker ute, er det en flott mulighet til å lese bøker du ikke har hatt tid til å lese, finne inspirasjon i blader eller se noen filmer som du har tenkt på lenge. Kryp opp i sofaen, ta et pledd over deg, kok en kopp kakao eller en kopp te, og kos deg med en bok, et blad eller en film.
– D-vitamin
Med mindre du spiser mye økologisk laks eller økologiske egg, vil jeg anbefale deg å ta tilskudd av D-vitamin. Det er noe jeg selv også gjør. Ettersom vi får lite sol på vinterhalvåret, lønner deg seg å ta tilskudd på denne tiden, slik at du holder deg unna den verste vinterforkjølelsen. 

SAMSUNG CSC
– Peisen
Tenn i peisen, ta på deg ullsokker og nyt varmen fra den knitrende ilden. Jeg rett og slett elsker lyden av en brennende peis. Det er så avslappende!
– Besøk
Viste du at vi mennesker er mindre sosiale på vinterhalvåret? Be venner eller familie på besøk. Be dem på middag, på en kopp kaffe eller på et spill. Jeg anbefaler å be noen venner over på spillet Politisk ukorrekt. Da får dere virkelig trent lattermusklene skikkelig!

SAMSUNG CSC
– Naturen
Høsten er utrolig vakker med alle sine nydelige farger. Deretter kommer vinteren med et hvitt og delikat slør over skog og by. Gå ut å nyt naturen. Hør på lydene, se på alt det vakre vi har rundt oss og kjenn hvordan den friske vinterluften får deg til å føle deg levende. 

Uansett hva du velger å fylle vinteradagene med, håper jeg du får noen fine dager :razz:

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Meg igjen:
      Nå tar du ordene i munnen på meg. Jeg har aldri sagt at D-vitamin forebygger influensa. D-vitamin er et viktig vitamin for kroppen vår, det er blant annet helt nødvendig for at vi skal kunne nyttegjøre flere mineraler og med på å bekjempe depresjon. Jeg anbefaler ikke D-vitamin hele året, men på vintersid. Om vinteren når huden vår får lite sollys, danner huden lite D-vitamin og tilskudd anbefales. For å holde oss friske og raske må kroppen ha det bra på alle områder. Har du tilstrekkelig vitaminer og mineraler holder du deg lettere frisk og rask. Ettersom mange av oss får mangel av vitamin D på denne tiden av året, vil en mangel lettere kunne forårsake ubalanse i kroppen og forkjølelse. Men vitamin-D i seg selv vil ikke hindre influensa 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg