www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

HOLD TRENINGSMOTIVASJONEN GJENNOM VINTEREN

  • 08.12.2016, 16:49


Vintermrket er her for fult. For min del kjenner jeg at drstokkmilen er hakke vanskeligere enn ellers og at gnisten og motivasjonen til trene ikke er like hy som fr. Vi trenger alle litt drahjelp i ny og ne. Her er mine tips til hvordan du kan holde treningsmotivasjonen gjennom vinteren.


Inspirasjon
Hva inspirerer deg og hva driver deg litt ekstra? For min del er god treningsmusikk utrolig viktig. En god beat fr nesten kroppen til bevege seg automatisk! I tillegg drives jeg ekstra av ha et ml. Et ml kan vre s mangt. Akkurat n jobber jeg med bli sterkere i kneby. Det gjr det ekstra moro g p trening!

SAMSUNG CSCGjr det du liker
Skal trening bli et fast innslag i hverdagen din, m du finne ut hva du liker og hva det gir deg. Det kan vre s mangt; lping, dansing, yoga, crossfit, svmming, klatring, kick boksing, styrketrening, osv. Selv er styrketrening det jeg liker aller best. Det gir meg en fantastisk flelse etterp, og bde hodet og kropp fles lettere og mer energirikt etterp. Det ha denne aktiviteten inn i min hverdagsrutine, gjr at jeg unngr det mentale arbeidet fr en treningskt men at jeg nrmest gr p trening med autopilot. Finn ut hvilken aktivitet som gir deg noe og som gjr at du fr lyst p mer!

Vr rlig
Du m ha et realistisk ml og vre rlig med deg selv. Ikke ha for hye forhpninger. Om jeg vet at det blir en hektisk uke, setter jeg meg kanskje et ml om komme meg p trening tre ganger den uken, for tre ganger vet jeg at jeg fr til. Da fr det heller bli en bonus om jeg klarer fire! Ha heller litt for enkle ml enn for hye. Vr dnn rlig med deg selv og finn ut hva som er oppnelig for akkurat deg. Er ikke mlene dine oppnelig vil det bli en negativ spiral, der du blir skuffet fremfor at du blir mer motivert. 

Vr flere
trene med noen kan for mange vre motiverende. Bare det at du har en fast avtale med noen, om det s er en venn, en personlig trener eller en kjreste, gjr at du har en avtale som er vanskeligere bryte. Det er tross alt vanskeligere bryte en avtale med enn venn enn det er bryte en avtale med deg selv. Jeg er ikke spesielt glad i trene med andre, jeg foretrekker trene p egenhnd, men jeg har likevel en vennegjeng hvor vi skryter over ml vi har ndd og det vi har gjennomfrt. Oppmuntrende ord og positiv feedback fra andre gir absolutt mersmak. Selv om du ikke trener med noen andre, s trr del treningsopplevelsene eller treningsmlene dine med andre. Det virker motiverende bde for deg og dem. 

Belnning
Vi kommer ikke utenom belnning. Effekten av ha en gulrot jobbe mot, skal ikke undervurderes. Nr du har noen ml, om det s er trene to ganger denne uken eller lfte x-antall kilo i marklft, finn ogs ut hva som er belnningen du skal unne deg selv. Det kan vre alt fra g ut spise, en ny lipgloss, et par biter sjokolade, et varmt bad eller en ny tights. Det vite at du skal f en belnning for innsatsen, uansett hva belnningen er, gir ekstra motivasjon. 


Hvordan holder du treningsmotivasjonen gjennom vinteren?  :grin:

Kristine ♥

Sofia

08.12.2016 kl. 17:17
God musikk er viktig :-)

Kristine

10.12.2016 kl. 16:48
Sofia:
En fr ekstra energi av musikk :)

Victoria Larsen

08.12.2016 kl. 19:12
Veldig gode og sanne tips! :)

Kristine

10.12.2016 kl. 16:48
Victoria Larsen:
S bra du synes det :)

Cecilie

08.12.2016 kl. 20:35
Et ml er det som motiverer meg mest :-)

Kristine

10.12.2016 kl. 16:48
Cecilie:
ha et ml kan ogs lnne seg, ja :)

Gruo

09.12.2016 kl. 21:08
Jeg synes der er veldig deilig trene med noen. Da fr de meg til pushe meg mitt ekstra :-D

Kristine

10.12.2016 kl. 16:48
Gruo:
S bra at du har en treningspartner som fr deg til pushe deg ekstra :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits