STRETCHING I DET FRI OG TAKKNEMLIGHET

I går valgte jeg å bytte ut den planlagte treningsøkten min, med en time i sengen. Jeg følte rett og slett ikke for å trene og ville heller hvile mellom forelesning og jobb. Til min store glede, resulterte det i en knall bra benøkt i dag. Masse energi og tunge vekter! For de av dere som følger meg på snap, kristineokern, fikk dere med dere at jeg kjørte hele ti sett knebøy. Jeg kan love deg at jeg var shaky i lårene etter det, men fy søren for en deilig mestringsfølelse jeg kjente! 

SONY DSC
Etter treningsøkten følte jeg for å komme meg litt ut. Jeg kjente at jeg trengte en time out i det fri hvor jeg kunne senke skuldrene og hente inn litt positive vibber.  Du synes kanskje jeg er rar, men noen ganger må jeg fylle på med positiv energi og glade tanker! Stretching i det fri, i skog eller mark, gjør virkelig underverker for tankene mine. Jeg setter meg ned et sted, konsentrer meg om pusten med dype og rolige pust, og lar tankene vandre til ting jeg setter pris på å livet. I dag ramset jeg opp, altså i tankene, ting jeg er takknemlig for. Jeg er enormt takknemlig for at jeg har en kropp som kan gå og stå, at jeg har en familie jeg er glad i, venner som er der for meg. Jeg er takknemlig for at jeg studerer noe som interesserer meg, at jeg får dele min lidenskap for trening, kosthold og tankesurr her på bloggen. Jeg er takknemlig for at jeg har tak over hodet og penger til mat.  Jeg er takknemlig for at jeg bor i Norge, et fritt land hvor jeg står fri til å gjøre akkurat det jeg vil og leve det livet jeg ønsker. Jeg er takknemlig for at jeg er glad i kroppen min, det har ikke alltid vært sånn, og for at jeg er lykkelig i sjelen. Og en hel del annet. Det er så ufattelig mye jeg er takknemlig for! 

SONY DSC
Etter å ha sittet slik et kvarters tid, føler jeg meg som et nytt menneske. Jeg blir utrolig glad og varm innvendig, energien har økt og jeg kan ikke slutte å smile. 
Det høres kanskje veldig merkelig ut å sette seg ned og tenke slik, men det gjør virkelig noe med deg. Noen ganger må vi minne oss selv på hvor heldige vi er og hvor fantastisk dette livet er :grin: 

Kristine  ♥

17 kommentarer

Siste innlegg