PANNEKAKETORSDAG

SAMSUNG CSC
Jeg får aldri nok pannekaker. Proteinpannekaker kan jeg spise hver dag! Er du ikke enig?
I dag gjorde jeg torsdagen om til en pannekaketorsdag med pannekaker før jobb. Den halve timen mellom forelesning og jobb, med pannekaker, en kopp kaffe og Elle er gull verdt. En liten time out på en hektisk dag, gjør underverker. Vips så var energilagrene fylt og hodet var på plass!  

SAMSUNG CSC

Proteinpannekaker til pannekaketorsdag

2 egg
50 g cottage cheese eller kesam
30 g mel, jeg brukte 15 g havremel og 15 g speltmel
20 g vaniljeprotein
1 ts kanel
1 ts sukringold
1 ts bakepulver

Bland sammen alle ingrediensene.
La de svelle i 5 minutter. Stek så pannekaker i en panne på middels varme i 1 -2 minutter på hver side. Jeg bruker litt kokosolje i pannen. 

SAMSUNG CSC
Spis pannekakene som de er, eller server med noe godt. Jeg har servert mine pannekaker med gojibær og kakaonibs, og toppet med brunost og sukkerfritt jordbærsyltetøy.

Har du forresten husket å bruke noen minutter på tøying og stretching? Det er dagens utfordring på oktober challenge.  Jeg startet faktisk dagen min med en ti minutters stretch. Det har jeg aldri gjort før, men fy søren så deilig det var! De ti minuttene gav hodet tid til å våkne og komme inn på det riktige og positive sporet og fikk kroppen i gang. Jeg skal desidert gjøre det igjen. 
Nå får jeg komme meg tilbake på jobb. Ha en god torsdagskveld dere!

Kristine ♥

14 kommentarer
    1. Sonja:
      Om du trykker på der det står vaniljeprotein i oppskriften, kommer du rett til det proteinpulveret jeg brukte 🙂

    2. Tina:
      De er knall gode 🙂
      Jeg bløtlegger ikke, men nå spiser jeg lite korn. Hadde jeg spist mye korn, hadde jeg nok bløtlagt dem, ja. En del forskning viser at det kan ha betydning for helsen vår og gjøre det enklere for tarmen å fordøye kornene.
      Spiser du mye korn vil jeg anbefalte å teste bløtlegging en liten periode. Merker du effekt av det, så fortsett, om ikke er det ingen vits å bruke tid på det 🙂

    3. De så kjempegode ut! Hva tenker du om bløtlegging av korn? Er det noe du gjør personlig eller tåler du det godt uten å gjøre det? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg