JEG HAR IKKE NØDVENDIGVIS FASITEN

Jeg får mange spørsmål om hvordan jeg trener og spiser. Er du en av de som har spurt, har du erfart at det er noe jeg ikke svarer konkret på. Det er ikke slik at om du kopierer den måten jeg trener og spiser, så vil du få de resultatene du ønsker deg. Slik jeg lever, er ikke riktig for alle. Jeg har ikke nødvendigvis fasiten på hva som fungerer for deg, eller på hva som er sunt for den saks skyld. 

SAMSUNG CSC
Topp fra 2XU // Sko fra Reebook // Tights fra I can I will – finnes i grå, blå og grå, rosa og sort, og brun

De fleste som kjenner meg, vet at jeg har noen dårlige vaner. Til tross for at jeg spiser rimelig sunt mesteparten av tiden…
Før jeg fullfører denne setningen vil jeg poengtere hva jeg mener med sunt. Det er næringsrik mat bestående av sunt fett som smør, kokosmelk, kokosolje, avokado, nøtter og lignende. Gode proteinkilder som cottage cheese, ost, egg, skinke, kylling, bønner, biff, proteinpulver, osv. Grove karbohydrater fra havregryn, grønnsaker, frukt, bær, knekkebrød, ris, poteter og mer, hvor er mesteparten av maten er hjemmelaget og inneholder lite tilsetningsstoffer. 
Nå til fortsettelsen av setningen; Til tross for at jeg spiser rimelig sunt mesteparten av tiden, er jeg veldig glad i cola zero og is. Cola zero drikker jeg daglig og is spiser jeg i hvert fall annenhver kveld! Dette er mine store “synder”.

For meg fungerer mitt kosthold helt supert. Jeg spiser når jeg er sulten og stort sett det jeg har lyst på, noen dager blir det mer andre dager blir det mindre. 
Treningen fungerer også helt utmerket for meg. Jeg trener mest styrketrening, 3 -4 ganger i uken og legger til kondisjonstrening om jeg føler for det. Jeg har ingen oppsatt plan eller treningsregime fordi jeg føler at jeg ikke trenger det og fordi jeg koser meg med å trene på den måten jeg gjør nå.

Selv om jeg trener og spiser på denne måten, er den ikke nødvendigvis riktig for deg. Kanskje skal du opp i vekt og trenger å legge mer fokus på å få i deg mer kalorier. Kanskje skal du ned i vekt og burde spise langt mindre is en det jeg gjør. Kanskje skal du trene for å bli rask og burde trene mer kondisjonstrening enn meg. Kanskje du har jernmangel og burde spise mer jernrike matvarer enn det jeg gjør. Kanskje lever vi med to forskjellige hverdagsregimer og mine måltider passer ikke inn i dine rutiner. Eller noe helt annet.
Det jeg vil frem til er at vi alle burde slutte å fokusere så mye på hva alle andre gjør, og heller tenke og føle på hva som er bra for oss selv. Ingen sitter på din fasit. Begynn å lytt til kroppen din, da er du på god vei.  

Kristine 

11 kommentarer
    1. Du har seriøst den mest fantastiske innstillingen, men også den mest fantastiske kroppen! Tror du det er gener som gjør at du kan spise is annenhver dag og fortsatt ha den fettprosenten? Jeg sitter sånn fast i alt eller ingenting. Fråtser i helgene, men rører ikke sukker i uka og har høy fettprosent, mye vann i kroppen og føler meg ikke vel.

    2. Anonym:
      Om en selv godtar at en har en alvorlig spiseforstyrrelse, er en allerede på god vei til å innse at en har et problem og at hjelp er nødvendig. Mitt tips er ta imot hjelp <3 Det er ikke vits å ødelegge livet med en spiseforstyrrelse.

    3. Kan jeg få spørre deg om en ting? Hva skal man gjøre om man har fått beskjed om at man har alvorlige spiseforstyrrelser og ikke vil ha hjelp.. Du har vel kanskje ikke noen fasti på det- men har du noen tips?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg