SUNT OG GRØSSENDE GODIS TIL HALLOWEEN

God lørdagsmorgen. Beklager at det ikke ble noen oppdatering i går. Som du kanskje fikk med deg var blogg.no nede, så verken du eller jeg kom inn på bloggen!. Dette skyldes et strømbrudd som førte til feil på hardware. Uansett, nå er jeg oppe og går igjen! 

SONY DSC
SONY DSC
Halloween er rett rundt hjørnet, nærmere bestemt mandag. Jeg har laget noe sunt og grøssende godis til anledningen; gebiss og blodig popcorn. 
Skumle gebiss er super enkle å lage og morsomme å se på. Blodig popcorn som er karamellisert er super godt og jeg synes de ser ut som små blodige hjerner! 

SONY DSC

Gebiss
2 stykker

1 muscle brownie, eventuelt Questbar eller annen proteinbar
2 ss vaniljeprotein
1 ss sukrinmelis
1 ss melk eller vann
4 -5 dråper rød konditorfarge
20 mini marshmallows

Del brownien i 4 biter. Varm dem litt i mikroen. Form hver bit til en halvmåne. 
Bland sammen proteinpulver, melis, konditorfarge og melk / vann til en tykk paste. Smør blandingen på halvmånene. Plasser mini marshmallows langs kanten av halvmånene som tenner. Plasser de så oppå hverandre. 
Sett kaldt eller nyt de med en gang.

SONY DSC

Karamellisert popcorn ala Blodig popcorn 

1 pakke popcorn
4 ss sukringold
2 ss fibersirup gold
1 ss smør
1 ts fingersalt
1 ts vaniljepulver
8 – 10 dråper rød konditorfarge

Pop popcorn etter anvisning.
Kok opp sukringold, fibersirup, smør, vaniljepulver og salt. Jeg kokte massen opp i mikroen og lot det koke i 4 minutter på full effekt til det ble en mørk og seig karamell. Koker du i kjele vil jeg tro at det tar omtrent 10 minutter. La karamellen avkjøle noen minutter før du blander inn konditorfarge. 
Ha de ferdig poppede popcornene  i en bolle. Hell over den røde karamellen og bland godt. Strø popcornene utover et bakeark og la de stivne i 5 -10 minutter. 
Nyt. 


Ellers kan du også finne tips til sunt og grøssende Halloween godis i dette innlegget.
Halloween er riktignok ikke før på mandag, så istedenfor å ønske dere en riktig god Halloween ønsker jeg dere isteden en fantastisk helg :grin: Have fun! 

Kristine ♥ 

10 kommentarer

Siste innlegg