BØY BØY BØY

Bøy i alle varianter, er virkelig blitt min greie! Før hatet jeg knebøy. Jeg kunne til nøds gjøre frontbøy, men etter at jeg innførte mer bøy i treningsprogrammet, elsker jeg alle typer bøy! På trening nå for tiden går det mye i bøy, bøy, bøy. Jeg varierer hvilken type bøy jeg tar, fra dag til dag. Noen dager kjører jeg knebøy, noen dager frontbøy, noen dager sakte bøy og noen dager bøy til boks. Antall repetisjoner og sett varierer jeg også slik at jeg både har tunge og lette dager. 

Jeg har vært veldig stiv i anklene og hoftene, noe som har gjort at knebøy teknikken min ikke har vært spesielt bra og at det har gjort småvondt når jeg har tatt knebøy. Isteden for å gjøre noe med problemet, har jeg bare gjort øvelsen lite. For et par måneder siden bestemte jeg meg for at nå må jeg bare gripe fatt i saken! Jeg begynte å tøye jevnlig, da med hovedfokus på hoftene og akillesen, samtidig som jeg ruller på foam rolleren flere ganger i uken. Allerede etter et par uker merket jeg stor forskjell og innførte mer knebøy under trenignsøktene mine. Først var det kun lette vekter med fokus på teknikk, samtidig som jeg fortsatte tøyingen og rullingen. Nå sitter teknikken som et skudd og jeg bøyer tunge vekter som bare det! Fy søren så moro det er med slik fremgang.
Vi må ikke glemme at treningsrestulatene ikke bare avhenger av selve treningen. Oppvarming, tøying, rulling og stretching er vel så viktig! 

SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC
 2XU tights // Reebok singlet // Nocco bcaa
Tightsen er forresten på tilbud akkurat nå, her

I dag hadde jeg en god benøkt hvor jeg kjørte lette frontbøy til step kasse, som du ser på bildet. Her ble det 5 sett 10 -12 repetisjoner. I tillegg ble noen tunge knebøy, bulgarsk utfall og kick back i kabel. En god treningsøkt!
Nå venter sushi, et glass vin og hygge i godt selskap. Det kaller jeg onsdagsluksus! 
Ha en fin kveld :grin:

Kristine ♥ 

10 kommentarer
    1. Rebekka:
      Det jeg gjorde var at jeg gikk til en dyktig fysioterapaut og fikk han til å gjøre en full screeing av meg. Da fikk jeg tøye øvelser som gikk spesifikt på mine problemerområdet. Dette gav meg også er motivasjon til å fortsette med tøyingen, fordi det var tilpasset akkurat meg.
      Jeg vil anbefale at du gjør det samme. Får en til å screene deg og se hva som er ditt problem. Mange er feks for stive i nakke og skuldrene til å holde stangen riktig. Problemet mitt var hovedsakelig hoften.
      Ellers må jeg si tusen takk for hyggelige ord 🙂

    2. Håper virkelig du kan fortelle litt om hvordan du har tøyet og varmet opp for å få så stor forbedring. Jeg syns alle typer bøy er vanskelig fordi jeg er så stiv, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tøye for at det skal bli bedre. Jeg har gjort/gjør som du deg og unngår øvelsen hvis jeg kan selv om jeg har kjempelyst til å mestre den. Du skriver over at det kommer litt an på hvor og hvorfor man er stiv, men jeg tenker at tøying- og oppvarmingstips aldri er feil uansett. 🙂 jeg krysser hvertfall fingrene for at du skriver et slikt innlegg. 🙂 takk for all hverdagsgleden du sprer!

    3. Siri:
      Det kommer veldig ann på hvor du er stiv og om det kun er stivhet eller grunnet skader. Mine problemer ligger på høyre side grunnet at jeg røk en sene i hoften for noen år tilbake. Jeg ville gått til en fysio som eventuelt kunne gitt deg øvelser for dine problemer 🙂

    4. Helene Ragnhild:
      Ja, tøying og slikt er jo så kjedelig! Men når jeg merket forskjell allerede etter en uke, har et gitt mersmak til å fortsette 🙂
      Hihi… Takktakk. God klem <3

    5. Så kult at arbeid funker! Det er så vanskelig å motivere seg til sånt synes jeg, men så er det så gøy når det fungerer! Også den søte rumpa da <3 god klem!

    6. Så gly at teknikken og gleden har kommet på plass! 🙂
      Sliter litt med det samme selv, du kunne ikke skrevet et innlegg om hva du har gjort for å bli mykere? Det hadde hjulpet meg veldig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg