www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

BY BY BY

  • 26.10.2016, 18:23


By i alle varianter, er virkelig blitt min greie! Fr hatet jeg kneby. Jeg kunne til nds gjre frontby, men etter at jeg innfrte mer by i treningsprogrammet, elsker jeg alle typer by! P trening n for tiden gr det mye i by, by, by. Jeg varierer hvilken type by jeg tar, fra dag til dag. Noen dager kjrer jeg kneby, noen dager frontby, noen dager sakte by og noen dager by til boks. Antall repetisjoner og sett varierer jeg ogs slik at jeg bde har tunge og lette dager. 

Jeg har vrt veldig stiv i anklene og hoftene, noe som har gjort at kneby teknikken min ikke har vrt spesielt bra og at det har gjort smvondt nr jeg har tatt kneby. Isteden for gjre noe med problemet, har jeg bare gjort velsen lite. For et par mneder siden bestemte jeg meg for at n m jeg bare gripe fatt i saken! Jeg begynte tye jevnlig, da med hovedfokus p hoftene og akillesen, samtidig som jeg ruller p foam rolleren flere ganger i uken. Allerede etter et par uker merket jeg stor forskjell og innfrte mer kneby under trenignsktene mine. Frst var det kun lette vekter med fokus p teknikk, samtidig som jeg fortsatte tyingen og rullingen. N sitter teknikken som et skudd og jeg byer tunge vekter som bare det! Fy sren s moro det er med slik fremgang.
Vi m ikke glemme at treningsrestulatene ikke bare avhenger av selve treningen. Oppvarming, tying, rulling og stretching er vel s viktig! 

SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC
 2XU tights // Reebok singlet // Nocco bcaa
Tightsen er forresten p tilbud akkurat n, her



I dag hadde jeg en god benkt hvor jeg kjrte lette frontby til step kasse, som du ser p bildet. Her ble det 5 sett 10 -12 repetisjoner. I tillegg ble noen tunge kneby, bulgarsk utfall og kick back i kabel. En god treningskt!
N venter sushi, et glass vin og hygge i godt selskap. Det kaller jeg onsdagsluksus! 
Ha en fin kveld :grin:


Kristine ♥ 

Siri

26.10.2016 kl. 19:27
S gly at teknikken og gleden har kommet p plass! :)

Sliter litt med det samme selv, du kunne ikke skrevet et innlegg om hva du har gjort for bli mykere? Det hadde hjulpet meg veldig :)

Kristine

27.10.2016 kl. 15:47
Siri:
Det kommer veldig ann p hvor du er stiv og om det kun er stivhet eller grunnet skader. Mine problemer ligger p hyre side grunnet at jeg rk en sene i hoften for noen r tilbake. Jeg ville gtt til en fysio som eventuelt kunne gitt deg velser for dine problemer :)

Oda Sofie

26.10.2016 kl. 20:24
By til step er s tungt!! :-P

Kristine

27.10.2016 kl. 15:46
Oda Sofie:
Ja, tungt og deilig! :)

Helene Ragnhild

26.10.2016 kl. 21:20
S kult at arbeid funker! Det er s vanskelig motivere seg til snt synes jeg, men s er det s gy nr det fungerer! Ogs den ste rumpa da <3 god klem!

Kristine

27.10.2016 kl. 15:45
Helene Ragnhild:
Ja, tying og slikt er jo s kjedelig! Men nr jeg merket forskjell allerede etter en uke, har et gitt mersmak til fortsette :)
Hihi... Takktakk. God klem <3

Anastasia

27.10.2016 kl. 07:59
Herlighet, m gjre mer by jeg n :-P

Kristine

27.10.2016 kl. 15:45
Anastasia:
Det er jo en super bra velse! :)

Rebekka

29.10.2016 kl. 00:34
Hper virkelig du kan fortelle litt om hvordan du har tyet og varmet opp for f s stor forbedring. Jeg syns alle typer by er vanskelig fordi jeg er s stiv, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tye for at det skal bli bedre. Jeg har gjort/gjr som du deg og unngr velsen hvis jeg kan selv om jeg har kjempelyst til mestre den. Du skriver over at det kommer litt an p hvor og hvorfor man er stiv, men jeg tenker at tying- og oppvarmingstips aldri er feil uansett. :) jeg krysser hvertfall fingrene for at du skriver et slikt innlegg. :) takk for all hverdagsgleden du sprer!

Kristine

29.10.2016 kl. 10:01
Rebekka:
Det jeg gjorde var at jeg gikk til en dyktig fysioterapaut og fikk han til gjre en full screeing av meg. Da fikk jeg tye velser som gikk spesifikt p mine problemeromrdet. Dette gav meg ogs er motivasjon til fortsette med tyingen, fordi det var tilpasset akkurat meg.
Jeg vil anbefale at du gjr det samme. Fr en til screene deg og se hva som er ditt problem. Mange er feks for stive i nakke og skuldrene til holde stangen riktig. Problemet mitt var hovedsakelig hoften.
Ellers m jeg si tusen takk for hyggelige ord :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits