STUDIEFREDAG

SAMSUNG CSC
I dag har jeg hatt en skikkelig studiefredag. Dagene har gått i ett i det siste og da må jeg rett og slett bare sette av egne dager til studiene slik at jeg ikke blir hengende etter. Det er ikke så moro med slike dager, men det må gjøres og det føles jo så deilig etterpå når jeg er kommet à jour med alt! Dessuten har jeg to motivasjonsmomenter, nemlig god snacks og det at jeg gleder meg til bollebaking i godt selskap i kveld. Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg synes noe godt å bite på og det å ha noe å se frem til, alltid gjør det mye morsommere å lese og skrive oppgaver. Det gjør meg ekstra effektiv!  

SAMSUNG CSCSnacksen på min studiefredag bestod av Questbar, vannmelon, plommer, Nocco og favorittene fra smågodthyllen. En god blanding av det super sunne og det mindre sunne, akkurat slik jeg liker det!
Grunnen til at jeg skriver det mindre sunne og ikke usunne er at ikke noe er usunt i min verden. Jeg tror fult og helt at en sunt kosthold også har rom for godis, is, brus, kaker og andre godsaker. Alt med måte! Så lenge grunnkostholdet består av godt med frukt, grønnsaker, grove karbohydrater (havregryn, poteter, knekkebrød, grovbrød) og gode proteinkilder (egg, kesam, ost, ubehandlede kjøtt-, fisk og kyllingprodukter), kun du fint unne deg mindre sunne godsaker og likevel være sunn. Ikke få dårlig samvittighet om du tar deg litt sjokolade og en hamburger i helgen! God helg da :razz:

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg